Originally posted by O-Peksi
View Post
Taas kerran: suuttimien puhdistus
Collapse
X
-
Ok hyvä että tiivisteet löytyy. Kyllä sa ne saat auki itsekkin ilman pulssitusta ihan jos on jollain tutulla/itseltä vaikka mp:n akku=pieni ja kevyt, siitä muutamat johdot ja käsipelillä niitä auot, ei missään tapuksessa hukkaan mene tuo puhdistus. Ei niitä tarvitse kokoajan aukoa. Otat vaikka minuutin välein ja annat taas UÄ:n vaikuttaa.
-
Onko tuossa jotain rajaa miten kauan suuttimessa saa pitää jännitettä, ilman rikkoontumisen vaaraa? Ja onnistuuko se ihan kytkemällä akulta piuhat suoraan suuttimeen/suuttimiin, ettei väliin tarvita mitään "varotoimia"? Pystyykö kaikki kuusi suutinta kytkemään sarjaan/rinnan, että vois kaikkia aukoa yhtä aikaa, kun ne on samalla kertaa kuitenkin siellä pesurissa?
Ei ole aavistustakaan millainen se pesuri on, että voiko sieltä pesun aikana tulla edes johtoja ulos, vai pitääkö suuttimet aina ottaa liemestä pois ja sit aukoa...:think
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
En itse ainakaan liian pitkään(omasta mielestä) sitä jännitteellisenä pitäny parin sekunnin luokkaa. Akulta suoraan kokeilin jo silloin kun autosta niitä irti otin, että aukeavatko ylipäätään, eli pystyy ihan suoraan kokeilemaan. Itse jos uudelleen vielä tähän ryhtyisin nii varmaan koko suutin tukin kanssa tämän tekisin ja omalla johtosarjalla varmasti helpointa toi suutinten availu. Silloin voisi sitä IPAA työntää paineellisesti myös helpoiten näin. Itsellä oli virtalähteessä 2kpl lähtöjä joten en ota kantaa tuohon rinnan/sarjaan kytkemiseen. Kuitenkin rinnan itse kytkisin jos kokeilisin. Eikös se jännite putoa muutoin liian alas? sähköstä enempi tietävät varmaan tuon pystyvät neuvomaan.Originally posted by O-Peksi View PostOnko tuossa jotain rajaa miten kauan suuttimessa saa pitää jännitettä, ilman rikkoontumisen vaaraa? Ja onnistuuko se ihan kytkemällä akulta piuhat suoraan suuttimeen/suuttimiin, ettei väliin tarvita mitään "varotoimia"? Pystyykö kaikki kuusi suutinta kytkemään sarjaan/rinnan, että vois kaikkia aukoa yhtä aikaa, kun ne on samalla kertaa kuitenkin siellä pesurissa?
Ei ole aavistustakaan millainen se pesuri on, että voiko sieltä pesun aikana tulla edes johtoja ulos, vai pitääkö suuttimet aina ottaa liemestä pois ja sit aukoa...:think
Comment
-
Ei tuosta pesusta tullut vielä mitään, kun ei Sinkkonen suostunut siihen, että aukoisi sähköisesti niitä pesun aikana. Kuulemma liian tulenarkaa touhua, varsinkin jos isopropanolissa pesee...
Taidan ostaa oman pesurin ja rakentaa kunnon systeemin, millä saa myös kierrätettyä nestettä suuttimien läpi.:think Jos tuo pesu auttaa käyntihäiriöihin, luulen, että muillakin saattaisi olla kiinnostusta pesettää omansa, halvalla.
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Nostetaan vanha ketju ylös. Minulla on E36 325i suuttimet irti ja ajattelin vaihtaa o-renkaat. Kuinka paljon "väkivaltaa" pitää käyttää, että sen alemman o-renkaan saa sujahtamaan paikalleen? Alkoi ihan hirvittämään, kun ei millään tahtonut mennä ja ne muoviosat tuntuivat hepposilta (keltainen osa). Pistin kyllä vaihteistoöljyä liukasteeksi, mutta ei. :think

Vai pitääkö sitä o-rengasta vaan venyttää niin paljon, että se menee kiltisti yli?
Comment
-
Rullaat kuin kortongin päälle, menee kyllä.Originally posted by AppleFarmer View PostNostetaan vanha ketju ylös. Minulla on E36 325i suuttimet irti ja ajattelin vaihtaa o-renkaat. Kuinka paljon "väkivaltaa" pitää käyttää, että sen alemman o-renkaan saa sujahtamaan paikalleen? Alkoi ihan hirvittämään, kun ei millään tahtonut mennä ja ne muoviosat tuntuivat hepposilta (keltainen osa). Pistin kyllä vaihteistoöljyä liukasteeksi, mutta ei. :think

Vai pitääkö sitä o-rengasta vaan venyttää niin paljon, että se menee kiltisti yli?
Comment
-
-
Sattuisiko kenelläkään olemaan tiedossa mikä kyseinen tehoaine on? Jos aivan sama tehoaine molemmissa tuotteissa, leinee yhtä järkevää ostaa bilteman tuote kuin forten tuote?Originally posted by Juubi View PostKokeilin tommosta suuttimien puhdistusainetta e36 325i:hin. Litku oli (krhm) biltemasta ja tuoteselosteen mukana tehoaineina samaa tököttiä kun forteissakin. Kippasin litkun puolikkaaseen tankkiin ja tankkasin sen jälkeen täyteen. Autolla ajo onnistui ongelmitta eikä aineen mukanaoloa huomannut. Kerran kuitenkin kaupassa käytyäni käynnistin auton (putsausainetta vielä tankissa), niin heti starttauksen alussa konehuoneesta kuului jumalaton jysäys ja kitkerä savupilvi nousi konepellin alta. No konepelti auki ja ihmettelemään että mitä prklettä tapahtui. Päällepäin ei näkynyt mitään vikaa, joten autoa starttaamaan. Tyhjäkäynti hakkasi sammumisen ja reilun tuhannen kierroksen välillä ja auto ei suostunut liikahtamaankaan alle 2000 kierroksen. Kottero piti kuitenkin ajaa pois (helv*tin kiva muuten jarrutella liikennevaloihin kun imusarjan alipaine ei riittänyt jarrutehostimelle) ja kotiin päästyäni ihmettelemään lisää. Kotona paremmassa valossa paljastui että mojaus oli ampunut tyhjäkäyntimoottorin irti kumiputkestaan. Tuon kun sai ropattua takaisin niin homma taas toimi, taisi kaasuläppä suojata ettei ilmamäärämittari tms. hajonnut. Lopputankillisen sai kyllä ajella taas kaikessa rauhassa ilman ongelmia. Mainittakoon vielä E30 325i:ssä sama tökötti ei tuottanut ongelmia.
Oletan että kyseessä on bilteman listoilta tämä tuote: http://www.biltema.fi/osteri/osteri....09216033291438
Oma harrastefordi innostuu välillä nykimään niin perkuleesti, joten ajattelin suuttimien puhdistusainetta kokeilla ennenkuin alan niitä irroittelemaan ja mittailemaan tuottoa ja puhdistelemaan.
Onko tästä kyseisestä bilteman aineesta kokemuksia kenellänkään?Last edited by reivanen; 26-02-2009, 18:12.Nykyään:
Ex: BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89
Comment
-
Vastaan itselleni: Orimattilan autohuolto, testaus ennen ja jälkeen, puhdistus "ajaessa", uudet suodattimet, kärkikupit ja o-renkaat + testiraportti 30€ kpl. Henk. koht. epäilen noiden litkujen toimivuutta koska bensa itsessään on melko voimakas liuotin. Vai onko ?Originally posted by jr66 View PostLahdessa t. lähistöllä suuttimien puhdistusta/testausta ? Uudet kärkikupit mistä ? M50b20.
Comment
-
Olisko tommosessa mitään ideaa jos kotikonstein yrittää puhdistella.
F31 330d -13
ex:
F31 320d -13
E91 320d -08
E39 528i -96
E34 535i -90
E34 535i -89
E36 325i -91
E30 316i -89
Comment
-
e34 535
Itsellä kun kaadoin tota forten tököttiä puoleen tankkiin niin moottorin etupäästä on alkanut kuulumaan melko kova tikittävä ääni... Että onko se karsta nyt kulkeutunut sinne suuttimiin ja ajanko väkisin tankin tyhjäksi kuten purkin ohjeissa kerrotaan? Hieman pelottaa että hajoaa jotain kallista
Last edited by Znrdy; 06-09-2014, 12:19.
Comment
-
Vähän vanha juttu mutta silti ajankohtainen aihe.Itse tein kutakuinkin noin mitä linkissä.Paitsi että napsuttelin suutinta auki sillä helvetin isolla patterilla(onko se nyt 4,5v)? 2 sumutti ihan siististi,2 yritti roiskaista ja 2 niinkun räkätautinen nenäOriginally posted by pete- View PostOlisko tommosessa mitään ideaa jos kotikonstein yrittää puhdistella.
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=6600.0
Ensin pesin suuttimen kärkiä puoli min ultraäänipesurissa,sit kaadoin tenttua suuttimeen ja paineilmaa perään,samalla napsutellen suutinta auki.Huomasin sen että suutin ei aukee jos paine on liian kova.Käsittelyn jälkeen jokainen ruutta ruuttasi samanlailla silminnähden.
Tulokset olivat.Ennen 168 hp.jälkeen kansirempan ja suuttimien pesun 225hp
Muutakin"parannuksia" moottorille on tehty mutta kaikki parannukset oli myös ensimmäisellä penkitysvedolla...
Comment
-
Mistähän löytyisi n46 moottorin suuttimille koejaussarjaa? Uudet o-renkaat jne.f10 535xi vm2011
---
ex:
e92 335i vm2007
e90 320i vm2005
e46 328CiA vm1999
Comment

Comment