Announcement

Collapse
No announcement yet.

-530d 3/99 turbon vaihto edessä-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rasanttu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 530
    • Tuusula

    #31
    Henkilökohtaisesti en kyllä alkaisi korjailemaan noita varsinkaan korjauttamaan jossain entisessä neuvostoliitossa. Mitä järkeä kun ei nuo uudetkaan ihmeitä maksa ja kestäävät varmasti yleensä auton loppuiän.
    Freude am Fahren

    Comment

    • ///THe
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 841
      • Espoo

      #32
      Originally posted by rasanttu View Post
      Henkilökohtaisesti en kyllä alkaisi korjailemaan noita varsinkaan korjauttamaan jossain entisessä neuvostoliitossa. Mitä järkeä kun ei nuo uudetkaan ihmeitä maksa ja kestäävät varmasti yleensä auton loppuiän.
      Ajatus ahtimen korjauttamisesta kävi kyllä itsellä mielessä, mutta kun löytyi uusi GT2260V-malli tiivisteineen kotiovelle toimitettuna jonkun matkaa alle tonnin, niin en paljon jäänyt miettimään... Valintaa "helpotti" sekin kun auto piti saada nopeasti takaisin ajoon. Tuon vanhan ahdistimen vois tieten korjauttaa ja myydä eteenpäin. :think
      X5 F15 ///Msport
      CRX 2gen +25psi

      Comment

      • bear3
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 131
        • laitila

        #33
        e39 530da 2000 turboprobleema

        täs nyt sattu sopiva topikki gt2260:sta ite ostin jo aiemmin mainitulta pajalta (finturbo) kyseisen ahtimen uutena,18000km myöhemmin tulee öljyt pakopuolelta läpi:thinktutkivat ahtimen ja totesivat et pakoputkisto virtaa liian vapaasti,öljyn paluuputki liian pieni -vaikka on samankokoinen kuin alkup.ja että oljyn höyrystyminen olisi osasyyllinen tiivisteiden rikkoutumiseen,ihmettelen vaa et onha tääl porukka vaihtan kyseisii ahtimii m57 koneisii pilvinpimein ja on lastutettu ja putkistoo,coolerii,suuttimii.....et ei mun myllys mielestäni mikään erikoinen yhdistelmä oo.professional motor suostuu korjaamaa onnex näit vnt ahtimia.
        "itse tein...siksi hyvä "

        e91 330xd 2007

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #34
          Originally posted by bear3 View Post
          täs nyt sattu sopiva topikki gt2260:sta ite ostin jo aiemmin mainitulta pajalta (finturbo) kyseisen ahtimen uutena,18000km myöhemmin tulee öljyt pakopuolelta läpi:thinktutkivat ahtimen ja totesivat et pakoputkisto virtaa liian vapaasti,öljyn paluuputki liian pieni -vaikka on samankokoinen kuin alkup.ja että oljyn höyrystyminen olisi osasyyllinen tiivisteiden rikkoutumiseen,ihmettelen vaa et onha tääl porukka vaihtan kyseisii ahtimii m57 koneisii pilvinpimein ja on lastutettu ja putkistoo,coolerii,suuttimii.....et ei mun myllys mielestäni mikään erikoinen yhdistelmä oo.professional motor suostuu korjaamaa onnex näit vnt ahtimia.
          Kuulostaa vähintäänkin erikoiselta tarinalta. Motin huohotusko on varmasti kunnossa, öljynerotin vaihdettu?
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • bear3
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 131
            • laitila

            #35
            jep, ei ole ainakaan talven aika jäähän lyönyt,huoparullakin on tullut vaihdettua,mut vast myöhemmin ei turbon vaihdon yhteydessä,eiks se tuuppais öljyt läpi ns.väliaikaisesti eli kun ei pääse kaasut ulos ni sit turbon läpi tai venakopan välist,eikä jätä pysyviä tiiviste vaurioita turboon ...ainakin ku edellisen auton turbokoneen huohotus jäätyn ni savut oli melkoiset,mut ei siit jääny mitää pysyviä vaurioita et olis jatkuvas savuttanu tai uittanu öljyä pakopesään..
            "itse tein...siksi hyvä "

            e91 330xd 2007

            Comment

            • bear3
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 131
              • laitila

              #36
              ahdin tuli takaisin professional motorista on kuulema laakereiltaan uutta vastaava,tiivisteet vaihtoivat.ahtimen myyjähän totesi et voimakasta kulumaa mm tiivistysurassa päittäis laakereiss ym ym
              ilmeisesti on kuitenki huohotin jossain vaiheess jäätyn ja tiivisteet antanu perix-täytyy tarkistaa/vaihtaa huoparulla säännöllisesti vai olisko toi vortex-malli parempi????
              "itse tein...siksi hyvä "

              e91 330xd 2007

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #37
                Originally posted by bear3 View Post
                ...täytyy tarkistaa/vaihtaa huoparulla säännöllisesti vai olisko toi vortex-malli parempi????
                Tottakai vortex on parempi. Ns. huoltovapaa.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎