Nii, kertokaa ihmiset mitä mieltä, kumpi järkevämpää loppupeleissä, iskeä tohon 316i 1.6 -89:iin turbo kiinni vai lähtä vaihtamaa konetta?? Rahaa ei ole hirveesti, joten aattelin et käytetty ahdin olis aika poikaa... Tai sit vois ostaa paskan koneen jota joutuu koko ajan fiksaamaan.... Ja ahtimella sais ihan hyvin varmaa lisää potkua... Kertokaa mitä mieltä olette?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Turboa vai isompi pannu?
Collapse
X
-
Sellaista asiaa kuin halvat ja kestävät hevosvoimat ei mun mielestä ole olemassakaan. Turbo on ainoa järkevä vaihtoehto koviin tehoihin mutta ei sitä ilmaiseksi saa laitettua. Ainakaan niin, että se kestää enemmän kuin muutaman tuhat kilometriä. Sit ku koneessa on tehoja niin kytkin ei kestä, kun kytkin kestää hajoaa laatikko, jos laatikko kestää niin sitten menee vetarit tai perä... Jos oikeasti tehoja halutaan niin se ei oo persaukisten touhua. Tää nyt on vaan mun mielipide :juo325 A Coupe -93
-
-
Mä kyllä kannattaisin sitä perse edellä läpi harmaan kiven :lol: Ei mut oikeesti, jotain haluiasin tehä, mut en oikeen osaa päättää et mitä tekisin... Enkä mä nyt ajatellu et mä heti pistän koneeseen kaikki maholliset tuning kilkkeet yhellä kertaa ja pulitan siitä viistonnia, vaan aattelin et laittelen pikku hiljaa...Miksi tyytyä yhteen, kun voi saada kaksi..
Comment
-
-
Ostin tossa halvan(300e, käyttömaksu maksamatta 1,5 vuodelta, katsastamaton) 316 -85. Oli alunperin tarkotus ostaa kaverilta katolleen kipattu 320i -89 500e:llä josta olisin tekniikan laittanu tohon rotiskoon. Sit sain kaverilta tarjouksen lorton 2x DHLA-40+5000tkm ajetusta KKK K03 ahtimesta. Ostin sit kaverilta noi hilut pois 380e:llä. Nyt olis edessä täydellinen koneremppa tohon m10b18:lle jonka jälkeen turboa kiinni koneeseen ja yrittämään muutoskatsastukseen/katsastukseen saada autoon taas leima... Ite suosittelen menemään perse edellä puuhun(itse tein näin =) ja laittamaan turboo kiinni =)
Comment
-
-
Originally posted by TatsgaSit sain kaverilta tarjouksen lorton 2x DHLA-40+5000tkm ajetusta KKK K03 ahtimesta. Ostin sit kaverilta noi hilut pois 380e:llä. Nyt olis edessä täydellinen koneremppa tohon m10b18:lle jonka jälkeen turboa kiinni koneeseen ja yrittämään muutoskatsastukseen/katsastukseen saada autoon taas leima...
Comment
-
-
Originally posted by fastballNii, muakin kiinnostais, et saako tohon rotiskoon kuin paljon sillee fiksusti ahtamalla tehoa lisää?? Tavotteissa ei ole mikää räjähys altis laitos....325 A Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by fastballJa mä nyt sanoinki FIKSUSTI(=alhaisilla ahto paineilla) ahtamalla, sillee et se kone kestäiski jonkun aikaa!!!!!! Saa ymmärtääki tietysti...... :(b)
Saahan sitä tehoa nostettua tietty vaik kuinka ja paljon, mut mä en halua rikkoa mitään.....
..niitä mitkä on hajalla ja niitä mitkä menee hajalle.. :wink:“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Rekisteriin aattelin merkityttää sen 126hp(0,4bar ahdoilla joka on alaraja?) minkä tuo 105hp+20% antaa myöten noilla jarruilla. Katsastuksen jälkeen aattelin nostaa ahdot sinne 0,6-0,7bar tienoille, joka on kuulemma vakiopuristuksilla aika maksimi. Tuliskohan sieltä sit jotain n.150hp tienoille tehoja... Jaksaakohan muuten vakiobensapumppu pumppaa tarpeeks menovettä noille kaasareille vai pitäiskö investoida sähköseen ja tehokkaampaan pumppuun?
Comment
-
-
Sitten on tietysti hyvä huomata että tatsgan turbotusprojektissa kyse on M10 kaasarikoneesta, kun taas fastball on ahtamassa motronicilla ohjattua M40 konetta. Ne on kaksi eri myllyä, joitten ratkaiseva ero on siinä, että M10 on kestävä.
Koita nyt käsittää "fastball" että M40:iä ei tiettävästi kukaan ole ahtanut halvalla, eikä kalliilla koska siitä ei ole mitään hyötyä ollut koskaan kenellekkään. Sillä rahalla mitä joudut laittamaan ahtimeen, pako- ja imusarjojen muutoksiin, koneen aukaisuun, kannentiivisteen muutoksiin, mäntien muutoksiin yms. ylimääräiseen olet jo saanut maksettua välirahan vaikkapa 325i malliin. Silti siinä 325i:ssä on enemmän tehoa ja sen toimintavarmuus on aivan eri luokkaa.
Tietty jos haluaa nysvätä ja harrastella, niin sitten asia on toinen. Mutta jos haluaa mahdollisimman halvalla tehokkaan e30:n, niin M40 koneen ahtaminen ei ole oikea ratkaisu.
Comment
-
-
Se on vähä makuasia. Tykkäätkö jo matalilta kierroksilta alkavasta voimasta vai sitten jossain keskialueella mukaan tulevan ahtimen tuomasta lisäpotkusta? Tai pidätkö kutoskoneen laulavasta äänestä jota ei ole solmut putkessa pehmentämässä? Onko pienemmän turbokoneen keveys tärkeämpää kuin vaparikoneisen auton parempi vetopito tasaisemman vääntökäyrän ansiosta? Halvalla on vaikea saada turboa, joka pelaisi laajalla kierrosalueella ja vaparina ei mitään kovin suuria tehoja irtoa.
Onhan näitä, listaa vois jatkaa aika pitkään.
Comment
-
-
Originally posted by TatsgaRekisteriin aattelin merkityttää sen 126hp(0,4bar ahdoilla joka on alaraja?) minkä tuo 105hp+20% antaa myöten noilla jarruilla. Katsastuksen jälkeen aattelin nostaa ahdot sinne 0,6-0,7bar tienoille, joka on kuulemma vakiopuristuksilla aika maksimi. Tuliskohan sieltä sit jotain n.150hp tienoille tehoja... Jaksaakohan muuten vakiobensapumppu pumppaa tarpeeks menovettä noille kaasareille vai pitäiskö investoida sähköseen ja tehokkaampaan pumppuun?
meinaan kun mulle on eräs Oululainen katsastumies sanonut selvät sävelet tän suhteen. Eli käytetään aina tehoja vastaavaa mallisarjan tekniikkaa vertailuna siihen asti, että ollaan mallisarjan huipulla. siihen max 20% lisää ja laki loppuu siihen.
eli jos teho nousee, on käytettävä vastaavan tehoista vertailumallia. ja koska bmw:n mallisarjasta löytyy lähempi vastaava malli, on käytettävä sen jarruja ja alustaa."Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
-Andy McCoy
Comment
-
Comment