Noni, elikkä pmv on siis sitä mieltä et vaiha kone.... Sitä mä tässä vähän niinku hainki, et kannattaako tota m40:stä lähtä turbottelemaa... Ennemmin sit vaihtaa koneen ja kikkailee prosenttien kanssa, ku käy tota mopoa virittelemää..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Turboa vai isompi pannu?
Collapse
X
-
No en kyllä varsinaisesti suositellut tuota koneenkaan vaihtoa...Missä kohtaan niin voi edes ymmärtää? Lähinnä suosittelin vaihtamaan autoa, kun nykyverotuksella tuo tekniikan vaihtaminenkaan ei ole kovin järkevää. Itse asiassa halvimmalla kai pääsisi kun myisit alkuperäisen 316i:n ja ostaisit jonkun muun tekemän tekniikan vaihdon. Tekniikanvaihtojen jälleenmyyntiarvohan tulee rytinällä alas.
Mukavinhan tietysti olisi alkuperäinen Alpina B6 3.5 tms., mutta ne ei sitten ole ilmaisia.
Comment
-
-
Originally posted by pmvMissä kohtaan niin voi edes ymmärtää? Lähinnä suosittelin vaihtamaan autoa, kun nykyverotuksella tuo tekniikan vaihtaminenkaan ei ole kovin järkevää.Miksi tyytyä yhteen, kun voi saada kaksi..
Comment
-
-
Originally posted by TykkiOriginally posted by TatsgaRekisteriin aattelin merkityttää sen 126hp(0,4bar ahdoilla joka on alaraja?) minkä tuo 105hp+20% antaa myöten noilla jarruilla. Katsastuksen jälkeen aattelin nostaa ahdot sinne 0,6-0,7bar tienoille, joka on kuulemma vakiopuristuksilla aika maksimi. Tuliskohan sieltä sit jotain n.150hp tienoille tehoja... Jaksaakohan muuten vakiobensapumppu pumppaa tarpeeks menovettä noille kaasareille vai pitäiskö investoida sähköseen ja tehokkaampaan pumppuun?
meinaan kun mulle on eräs Oululainen katsastumies sanonut selvät sävelet tän suhteen. Eli käytetään aina tehoja vastaavaa mallisarjan tekniikkaa vertailuna siihen asti, että ollaan mallisarjan huipulla. siihen max 20% lisää ja laki loppuu siihen.
eli jos teho nousee, on käytettävä vastaavan tehoista vertailumallia. ja koska bmw:n mallisarjasta löytyy lähempi vastaava malli, on käytettävä sen jarruja ja alustaa.
eli tohon vaan jäähdytetyt levyt eteen...
Comment
-
-
Originally posted by herjaEikös tuosta turbosta itessään jo tule prosentteja?
Ja aiheesta, itse kyllä laittaisin viritysrahat säästöön ja säästäisin niin että olis rahaa ostaa esim. aito 325i...mut kukin tyylillään :!:
Comment
-
-
Originally posted by tuhnusOriginally posted by herjaEikös tuosta turbosta itessään jo tule prosentteja?
Ja aiheesta, itse kyllä laittaisin viritysrahat säästöön ja säästäisin niin että olis rahaa ostaa esim. aito 325i...mut kukin tyylillään :!:"Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
-Andy McCoy
Comment
-
-
Originally posted by tuhnusOriginally posted by Tykkilause lainsäädännössä turboahtamisen rinnastamisesta moottorin vaihtoon tarkoittaa juuri vain tuota teknistä vertaamista, ei liity prosentteihin mitenkään. ja tää on ihan 100% varma fakta. (tietoa)."Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
-Andy McCoy
Comment
-
-
Originally posted by tuhnusOriginally posted by Tykkilause lainsäädännössä turboahtamisen rinnastamisesta moottorin vaihtoon tarkoittaa juuri vain tuota teknistä vertaamista, ei liity prosentteihin mitenkään. ja tää on ihan 100% varma fakta. (tietoa).
Comment
-
-
Originally posted by energyOriginally posted by tuhnusOriginally posted by Tykkilause lainsäädännössä turboahtamisen rinnastamisesta moottorin vaihtoon tarkoittaa juuri vain tuota teknistä vertaamista, ei liity prosentteihin mitenkään. ja tää on ihan 100% varma fakta. (tietoa).
muistelet ilmeisesti sitä, että turbotetun autosi teho ei saa olla enempää kuin vertailumallin: eli jos ajatellaan vaikkapa e36 koppaista, ja 1.8 koneesta turbotat 155hv, on käytettävä vertailumallia 325 (192hv), koska 320-mallin (150hv) teho ylitetään.
tämä 20% ylityssääntö on voimassa vasta mallisarjan tehokkaimpaan vertaillessa."Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
-Andy McCoy
Comment
-
-
Originally posted by TykkiOriginally posted by energyOriginally posted by tuhnusOriginally posted by Tykkilause lainsäädännössä turboahtamisen rinnastamisesta moottorin vaihtoon tarkoittaa juuri vain tuota teknistä vertaamista, ei liity prosentteihin mitenkään. ja tää on ihan 100% varma fakta. (tietoa).
muistelet ilmeisesti sitä, että turbotetun autosi teho ei saa olla enempää kuin vertailumallin: eli jos ajatellaan vaikkapa e36 koppaista, ja 1.8 koneesta turbotat 155hv, on käytettävä vertailumallia 325 (192hv), koska 320-mallin (150hv) teho ylitetään.
tämä 20% ylityssääntö on voimassa vasta mallisarjan tehokkaimpaan vertaillessa.
Comment
-
Comment