Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turboa vai isompi pannu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -nOksville-
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 91
    • kouvolan kuningaskunta

    #16
    Noni, elikkä pmv on siis sitä mieltä et vaiha kone.... Sitä mä tässä vähän niinku hainki, et kannattaako tota m40:stä lähtä turbottelemaa... Ennemmin sit vaihtaa koneen ja kikkailee prosenttien kanssa, ku käy tota mopoa virittelemää..
    Miksi tyytyä yhteen, kun voi saada kaksi..

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #17
      Eikös tuosta turbosta itessään jo tule prosentteja?
      Retard Member

      Comment

      • -nOksville-
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 91
        • kouvolan kuningaskunta

        #18
        eiku mä tarkotin et jätän turbot asentelematta ja vaihan vaa sen myllyn..
        Miksi tyytyä yhteen, kun voi saada kaksi..

        Comment

        • Tykki
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 197
          • Ii

          #19
          Originally posted by herja
          Eikös tuosta turbosta itessään jo tule prosentteja?
          ei.
          "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
          -Andy McCoy

          Comment

          • pmv
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2032
            • tornio

            #20
            No en kyllä varsinaisesti suositellut tuota koneenkaan vaihtoa...Missä kohtaan niin voi edes ymmärtää? Lähinnä suosittelin vaihtamaan autoa, kun nykyverotuksella tuo tekniikan vaihtaminenkaan ei ole kovin järkevää. Itse asiassa halvimmalla kai pääsisi kun myisit alkuperäisen 316i:n ja ostaisit jonkun muun tekemän tekniikan vaihdon. Tekniikanvaihtojen jälleenmyyntiarvohan tulee rytinällä alas.

            Mukavinhan tietysti olisi alkuperäinen Alpina B6 3.5 tms., mutta ne ei sitten ole ilmaisia.

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4321
              • Kannus/Kokkola

              #21
              Turboa vai isompi pannu?
              Onks tää joku kompa ? Tietenkin isompi pannu ja turbo... Mielellään vieläpä ISOIN pannu ja ISO turbo.. :lol: :lol: :lol:

              Comment

              • -nOksville-
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 91
                • kouvolan kuningaskunta

                #22
                Originally posted by pmv
                Missä kohtaan niin voi edes ymmärtää? Lähinnä suosittelin vaihtamaan autoa, kun nykyverotuksella tuo tekniikan vaihtaminenkaan ei ole kovin järkevää.
                Kato ku mä läksin siitä et on kaks vaihtoehtoa kumman teen, ja ku lyttäsit sen M40:sen turbottamisen, ni aattelin et kait se si tarkottaa et kone vaihtoon..... Kato ku ei ollu topicissa vaihtoehtoa et uus auto, ku ei millää raattis luopua tosta korista. Sitä olen niin hellällä kädellä huoltanu ja viritelly...
                Miksi tyytyä yhteen, kun voi saada kaksi..

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #23
                  Originally posted by Tykki
                  Originally posted by Tatsga
                  Rekisteriin aattelin merkityttää sen 126hp(0,4bar ahdoilla joka on alaraja?) minkä tuo 105hp+20% antaa myöten noilla jarruilla. Katsastuksen jälkeen aattelin nostaa ahdot sinne 0,6-0,7bar tienoille, joka on kuulemma vakiopuristuksilla aika maksimi. Tuliskohan sieltä sit jotain n.150hp tienoille tehoja... Jaksaakohan muuten vakiobensapumppu pumppaa tarpeeks menovettä noille kaasareille vai pitäiskö investoida sähköseen ja tehokkaampaan pumppuun?
                  hmm, onko tää nyt sitte joku kokeillu käytännössä?
                  meinaan kun mulle on eräs Oululainen katsastumies sanonut selvät sävelet tän suhteen. Eli käytetään aina tehoja vastaavaa mallisarjan tekniikkaa vertailuna siihen asti, että ollaan mallisarjan huipulla. siihen max 20% lisää ja laki loppuu siihen.
                  eli jos teho nousee, on käytettävä vastaavan tehoista vertailumallia. ja koska bmw:n mallisarjasta löytyy lähempi vastaava malli, on käytettävä sen jarruja ja alustaa.

                  eli tohon vaan jäähdytetyt levyt eteen...
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • tuhnus
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2003
                    • 56

                    #24
                    Originally posted by herja
                    Eikös tuosta turbosta itessään jo tule prosentteja?
                    OT: turbon asentaminenhan rinnastetaan moottorin vaihtoon ja eikös moottorista tule sen 12%?
                    Ja aiheesta, itse kyllä laittaisin viritysrahat säästöön ja säästäisin niin että olis rahaa ostaa esim. aito 325i...mut kukin tyylillään :!:

                    Comment

                    • Tykki
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 197
                      • Ii

                      #25
                      Originally posted by tuhnus
                      Originally posted by herja
                      Eikös tuosta turbosta itessään jo tule prosentteja?
                      OT: turbon asentaminenhan rinnastetaan moottorin vaihtoon ja eikös moottorista tule sen 12%?
                      Ja aiheesta, itse kyllä laittaisin viritysrahat säästöön ja säästäisin niin että olis rahaa ostaa esim. aito 325i...mut kukin tyylillään :!:
                      lause lainsäädännössä turboahtamisen rinnastamisesta moottorin vaihtoon tarkoittaa juuri vain tuota teknistä vertaamista, ei liity prosentteihin mitenkään. ja tää on ihan 100% varma fakta. (tietoa).
                      "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
                      -Andy McCoy

                      Comment

                      • tuhnus
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2003
                        • 56

                        #26
                        Originally posted by Tykki
                        lause lainsäädännössä turboahtamisen rinnastamisesta moottorin vaihtoon tarkoittaa juuri vain tuota teknistä vertaamista, ei liity prosentteihin mitenkään. ja tää on ihan 100% varma fakta. (tietoa).
                        OK.en ala kiistelemään..kaikenlaisia kiemuroita sitä onkin

                        Comment

                        • Tykki
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 197
                          • Ii

                          #27
                          Originally posted by tuhnus
                          Originally posted by Tykki
                          lause lainsäädännössä turboahtamisen rinnastamisesta moottorin vaihtoon tarkoittaa juuri vain tuota teknistä vertaamista, ei liity prosentteihin mitenkään. ja tää on ihan 100% varma fakta. (tietoa).
                          OK.en ala kiistelemään..kaikenlaisia kiemuroita sitä onkin
                          tjoo, onhan noita. tolla vaan tarkoitetaan että alusta ja muut tarvittavat osat on oltava samoja tehoja vastaavasta mallista.
                          "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
                          -Andy McCoy

                          Comment

                          • energy
                            BTCF Member
                            • May 2003
                            • 1697
                            • Haukipudas, Oulu

                            #28
                            Originally posted by tuhnus
                            Originally posted by Tykki
                            lause lainsäädännössä turboahtamisen rinnastamisesta moottorin vaihtoon tarkoittaa juuri vain tuota teknistä vertaamista, ei liity prosentteihin mitenkään. ja tää on ihan 100% varma fakta. (tietoa).
                            OK.en ala kiistelemään..kaikenlaisia kiemuroita sitä onkin
                            Mitenhän mulla oli sellainen mielikuva, että kerta se rinnastetaan moottorin vaihtoon niin jonku pykälän mukaan turbotettaessa tuo alusta pitäs muuttaa vastaamaan mallisarjan isointa mallia? Muistaakseni ei toiminut pelkästään tuolla +20% säännöllä vai oliko se nyt +25% (tai ainakin jotain tämmöistä katsastusmies mussutti kun kyselin ahtimen laitosta)?. Joku korjaa jos olen väärässä, mieluiten VARMAA tietoa eikä mutua/essobaari juttuja
                            :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                            :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                            :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                            Comment

                            • Tykki
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 197
                              • Ii

                              #29
                              Originally posted by energy
                              Originally posted by tuhnus
                              Originally posted by Tykki
                              lause lainsäädännössä turboahtamisen rinnastamisesta moottorin vaihtoon tarkoittaa juuri vain tuota teknistä vertaamista, ei liity prosentteihin mitenkään. ja tää on ihan 100% varma fakta. (tietoa).
                              OK.en ala kiistelemään..kaikenlaisia kiemuroita sitä onkin
                              Mitenhän mulla oli sellainen mielikuva, että kerta se rinnastetaan moottorin vaihtoon niin jonku pykälän mukaan turbotettaessa tuo alusta pitäs muuttaa vastaamaan mallisarjan isointa mallia? Muistaakseni ei toiminut pelkästään tuolla +20% säännöllä vai oliko se nyt +25% (tai ainakin jotain tämmöistä katsastusmies mussutti kun kyselin ahtimen laitosta)?. Joku korjaa jos olen väärässä, mieluiten VARMAA tietoa eikä mutua/essobaari juttuja
                              ei se niin mee. rinnastettavan mallin ei tarvi olla mallisarjan tehokkain.
                              muistelet ilmeisesti sitä, että turbotetun autosi teho ei saa olla enempää kuin vertailumallin: eli jos ajatellaan vaikkapa e36 koppaista, ja 1.8 koneesta turbotat 155hv, on käytettävä vertailumallia 325 (192hv), koska 320-mallin (150hv) teho ylitetään.
                              tämä 20% ylityssääntö on voimassa vasta mallisarjan tehokkaimpaan vertaillessa.
                              "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
                              -Andy McCoy

                              Comment

                              • energy
                                BTCF Member
                                • May 2003
                                • 1697
                                • Haukipudas, Oulu

                                #30
                                Originally posted by Tykki
                                Originally posted by energy
                                Originally posted by tuhnus
                                Originally posted by Tykki
                                lause lainsäädännössä turboahtamisen rinnastamisesta moottorin vaihtoon tarkoittaa juuri vain tuota teknistä vertaamista, ei liity prosentteihin mitenkään. ja tää on ihan 100% varma fakta. (tietoa).
                                OK.en ala kiistelemään..kaikenlaisia kiemuroita sitä onkin
                                Mitenhän mulla oli sellainen mielikuva, että kerta se rinnastetaan moottorin vaihtoon niin jonku pykälän mukaan turbotettaessa tuo alusta pitäs muuttaa vastaamaan mallisarjan isointa mallia? Muistaakseni ei toiminut pelkästään tuolla +20% säännöllä vai oliko se nyt +25% (tai ainakin jotain tämmöistä katsastusmies mussutti kun kyselin ahtimen laitosta)?. Joku korjaa jos olen väärässä, mieluiten VARMAA tietoa eikä mutua/essobaari juttuja
                                ei se niin mee. rinnastettavan mallin ei tarvi olla mallisarjan tehokkain.
                                muistelet ilmeisesti sitä, että turbotetun autosi teho ei saa olla enempää kuin vertailumallin: eli jos ajatellaan vaikkapa e36 koppaista, ja 1.8 koneesta turbotat 155hv, on käytettävä vertailumallia 325 (192hv), koska 320-mallin (150hv) teho ylitetään.
                                tämä 20% ylityssääntö on voimassa vasta mallisarjan tehokkaimpaan vertaillessa.
                                Kiitän tiedosta, se menikin niin että koska omistan juuri paskamaisimman mallin niin mun on pakko vaihtaa alusta vaikka mitä tekis. Seuraava malli tässä korisarjassa on 525. Juurikin tuossa 520 <-> 525 tapahtuu se alustan muutos :(
                                :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                                :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                                :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎