Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 venttiilikopan tiivisteen vaihto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laakeri
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 983
    • Rovaniemi

Jos meinaat sitä muovikopan kumipulttia niin kierre siinä on toisessaki päässä että kiinni vaan jollaki ja pyörittää pois. Helposti vaan hajoaa se kumi. Itse kiillottelin tuon kopan päädyn, tuli siistimmän näkönen konehuoneesta sillä. (toki pari muutaki osaa hinkutin siistiksi..)
    E34 S38B38
    E36 S50B30us hx52 ->M50B32
    2gen RAM 5.9 cummins

Comment

• Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

Originally posted by Laakeri View Post
      Jos meinaat sitä muovikopan kumipulttia niin kierre siinä on toisessaki päässä että kiinni vaan jollaki ja pyörittää pois. Helposti vaan hajoaa se kumi. Itse kiillottelin tuon kopan päädyn, tuli siistimmän näkönen konehuoneesta sillä. (toki pari muutaki osaa hinkutin siistiksi..)
      Okei, kiitos! Joo no mä aattelin viedä maalattavaks niin pysyy vastasuudessakin helpommin siistinä. Pulverilla vetävät. On muuten tosi paskanen toi kopan sisäpuolikin. Saa samalla senkin puhaltaa.
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre

- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

Comment

• bandit
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 489
        • oulu

Originally posted by Supa View Post
        Ite vaihdoin tossa just viime viikonloppuna omaan m50:seen kyseisen tiivisteen. Samalla tuli myös hiekkapuhallettua ja maalattua itse venttiilikoppakin. Itse en laittanut mitään tiivisteliimaa noihin pelicanpartsin sivujen mainitsemiin kohtiin koska ei sattunut semmosta itellä olemaan ja sunnuntaina oli hankala ostaakkaan mistään. Myöskään bentleyn korjausopas ei tiivisteaineista puhunut. Puhdistin pinnat huolellisesti asetonilla ja kiristin ristikkäin. Eikä kyllä vuoda mistään. En tiedä sit onko tuo vanoksellinen kansi helpompi vuotamaan noista ongelmakohdista?

Tuli myös uusittua samalla ne kumitutit mitkä on pulttien alla, oli vanhat aika heikos hapes. Samoin uusin samaan syssyyn tyhjäkäyntiventtiilin, venakopan huohotusputken sekä bensapainesäätimelle menevän liitoksen o-renkaat. Bensapaineensäätimelle menevän letkun o-rengas oli kaikista pahimmas kunnos, samoin kuin itse letkukin oli aika murtunu. Vaihdoin letkun myös.

taitaa koskea tuo extra tiivistäminen pelkästään vanos mallia..itsellä kyseinen urakka edessä ja valitettavasti vanos mallia :(
        NHF- Nerd Home Function

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎