m40 tyhjäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Tompsa M5
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 234
    • Vaasa

    m40 tyhjäynti

    eli mulla on 316i e36 -92 mikähän mahtaa olla vikana kun tyhjäkäynnillä täryttää ja käy tosi alhaalla. ja kun painaa tyhjäkäynnillä "äkkiä" kaasua niin meinaa "tukehtua".kierroksilla toimii hyvin...nyt äkkiä jotain vihjeitä alkaa meneen hermot ton auton kanssa...

    kiitoksia etukäteen.
    E39 Touring "540IA"

  • os951
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 447
    • Kerava

    #2
    Tsekkaa tämä:

    IDLE REGULATING VALVE 13411435995

    Useimmissa Motronic järjestelmää hyödyntävissä systeemeissä tyhjäkäynnin säätöventtiili aiheuttaa mainitsemasi ongelman. Yleensä venttiilin puhdistus riittää.

    Comment

    • Jylppy--
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 476
      • MME/JKL

      #3
      imusarjan alempi tiiviste finaalissa imee ilmaa liikaa käy hetkellisesti kolmella omassa sama vika:think
      e30 318iS"UFE"
      e30 327 TIC "AVO"
      e30 325i "AVO"

      -MME connection-
      -Btcf absolutistit team-

      Comment

      • ana_ali
        Bimmer Rookie
        • Mar 2008
        • 47
        • -_-

        #4
        jaa, voikohan se olla siitä tiivisteestä kiinni ku mullaki on samanlaista vikaa ja käy kolmella välillä, varsinkin kylmänä??
        Mazda 323 -91 (ois es BMW 323 eikä mazda 323)
        ex: BMW 316i E30 -89

        Comment

        • maXmauku
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 847
          • hki

          #5
          Originally posted by Jylppy-- View Post
          imusarjan alempi tiiviste finaalissa imee ilmaa liikaa käy hetkellisesti kolmella omassa sama vika:think


          Tarkoitatko osaa nro:3 ? Itsellä alkaa olemaan kaikki temput tehty käynnin parantamiseksi. Tuota en ole vielä tarkastanut. Jospa se olisi siellä se vika :think
          sigpic
          Flickr
          MatiasJurvanenPhotography Facebook page

          Kesä >E30 Cab 320i -89
          Talvi >Jeep Cherokee -03
          ex:E36 Taxi 328i -97, E46 325Ci M-SportII -02, E30 318i Touring -89, E30 316i 2D -89

          Comment

          • Tuoppo
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 558
            • Joensuu

            #6
            Tai sitten ilmamäärämittarin hiilipinta kulunut loppuun ...
            G30 530e xDrive iPerformance -20
            E70 X5 xDrive40d -10

            Comment

            • maXmauku
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 847
              • hki

              #7
              Originally posted by Tuoppo View Post
              Tai sitten ilmamäärämittarin hiilipinta kulunut loppuun ...
              Ilmamäärämittari vaihdettu(käytettyyn missä hiilipinnat kunnossa), Letkut, putket ja tötteröt kunnossa, tuo em. venttiili putsattu. Sähköosat kondiksessa(tulpat vaihdettu, tulpanjohdot ei laske läpi, virranjakajat tsekattu yms.), säädätetty (saatiin jokseenkin käynti kuntoon, mutta ei se hyvä vielä ole, varsinkaan kylmänä), siinä noita mitä tuli mieleen. Tästä aiheestahan on sen sata topicia tällä foorumilla, mut tommoseen imusarjan tiiviste juttuun en ollut aiemmin törmännyt. Täytynee varmaan tarkastaa toi.

              Ohan tuossa minun autossa jo noita kilsoja (365tkm), että voi nyt käynnissä vähän antaa anteeksikin, mutta ainahan se olisi mukava jos kone kehräisi nätisti.
              sigpic
              Flickr
              MatiasJurvanenPhotography Facebook page

              Kesä >E30 Cab 320i -89
              Talvi >Jeep Cherokee -03
              ex:E36 Taxi 328i -97, E46 325Ci M-SportII -02, E30 318i Touring -89, E30 316i 2D -89

              Comment

              • Tuoppo
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 558
                • Joensuu

                #8
                Sitten kannattaa vielä tarkastaa maadoitukset. Omasta autosta vastaava vika korjaantui puhdistamalla kiinnitykset akun viereisestä kaapelista.
                G30 530e xDrive iPerformance -20
                E70 X5 xDrive40d -10

                Comment

                • maXmauku
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 847
                  • hki

                  #9
                  Originally posted by Tuoppo View Post
                  Sitten kannattaa vielä tarkastaa maadoitukset. Omasta autosta vastaava vika korjaantui puhdistamalla kiinnitykset akun viereisestä kaapelista.
                  Hyvä huomio. Täytynee tarkastaa.
                  sigpic
                  Flickr
                  MatiasJurvanenPhotography Facebook page

                  Kesä >E30 Cab 320i -89
                  Talvi >Jeep Cherokee -03
                  ex:E36 Taxi 328i -97, E46 325Ci M-SportII -02, E30 318i Touring -89, E30 316i 2D -89

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4647
                    • Tuusula

                    #10
                    Olethan ilmamäärämittarin seosruuvia ruuvaillut, auttaa kummasti... Myös ilmamäärämittarin jousen säätäminen auttaa jos ei muuten tunnu selkiytyvän..

                    edit; olitkin näemmä jo säätänyt IMM:a.
                    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • crybaby
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2008
                      • 78
                      • Kemi

                      #11
                      Originally posted by bemumanner View Post
                      eli mulla on 316i e36 -92 mikähän mahtaa olla vikana kun tyhjäkäynnillä täryttää ja käy tosi alhaalla. ja kun painaa tyhjäkäynnillä "äkkiä" kaasua niin meinaa "tukehtua".kierroksilla toimii hyvin...nyt äkkiä jotain vihjeitä alkaa meneen hermot ton auton kanssa...

                      kiitoksia etukäteen.

                      Itsellä sama auto ja vikana oli juuri toi
                      IDLE REGULATING VALVE ,kokeilin putsata mut ei mitn vaikutusta ollut.
                      Nyt on uus paikallaa (käytetty) ja pelaa tosi hyvin.

                      Comment

                      • MikkoJII
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 1809
                        • Lapua

                        #12
                        Samaa vikaa täälläkin tutkitaan. Tyhjäkäynnillä kierrokset ihan ok, mutta täryyttää ja välillä kierrokset humppaa ylös ja alas. Ilmeisesti toi tyhjäkäyntiventtiili?

                        Normiajossa kun tulee risteykseen ja polkasee kytkimen pohjaan kierrokset putoo liian alas eli noin 500rpm ja saman tien kyllä korjaantuu, mutta vika ilmeisesti edelleen tuossa tyhjäkäyntiventtiilissä?

                        Koitin seosruuvia säädellä kireemmälle, hiukan parannuksia tapahtui. En ole kyllä varma kumpaan suuntaan tuota pitää väännellä kun katsatuksessa sanoivat, että käypi laihalla. Ilmeisesti kiristetään?

                        Imuvuotoja ei enää ole. Eli vika on varmaankin tyhjäkäyntiventtiilissä tai tuossa IMM:ssä. Piuhaan ja seosten säätöihin tuo pitäisi kyllä saada..
                        E32 750i 11/89

                        Comment

                        • ana_ali
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2008
                          • 47
                          • -_-

                          #13
                          Miten sitä säädellä sitä ilmamäärämittaria? Onko se tuossa kuvassa tuo nro. 2 josta voi säätää seoksia? http://www.realoem.com/bmw/showparts...13&fg=15&hl=74

                          Ja miten sitä jousta säädetään pitääkö sitä mustaa "kiekkoa" pyörittää jotain pykäliä jompaan kumpaan suuntaan?
                          Mazda 323 -91 (ois es BMW 323 eikä mazda 323)
                          ex: BMW 316i E30 -89

                          Comment

                          • maXmauku
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 847
                            • hki

                            #14
                            Originally posted by ana_ali View Post
                            Miten sitä säädellä sitä ilmamäärämittaria? Onko se tuossa kuvassa tuo nro. 2 josta voi säätää seoksia? http://www.realoem.com/bmw/showparts...13&fg=15&hl=74

                            Ja miten sitä jousta säädetään pitääkö sitä mustaa "kiekkoa" pyörittää jotain pykäliä jompaan kumpaan suuntaan?
                            Minä kävin ihan huoltamossa säädättämässä. Joo tuosta säädetään, mutta paha korvakuulolta on säädellä IMO.



                            Maadoitukset näyttäisi olevan OK.

                            Nyt otin tuon säätöventtiilin irti ja putsailin sitä puhdistusaineella, paineilmalla ja rätillä. Heitin takaisin kiinni ja minusta rupesi käymään huonommin. Jotenkin alkaa tuntua, että tuossa se vika on. Saakos noita uusia jostain ja paljonko kustantaa? Vai uskaltaisiko käytettyjä lähteä vaihtelemaan. Paha vaan jos laittaa käytetyn eikä parane niin ei tiedä onko "uusi" viallinen vai onko vika jossain muualla

                            Edit: ohhoh. ompas edullinen
                            T-SHAPE IDLE REGULATING VALVE 1 13411433627 $172.98
                            Last edited by maXmauku; 29-05-2008, 13:19.
                            sigpic
                            Flickr
                            MatiasJurvanenPhotography Facebook page

                            Kesä >E30 Cab 320i -89
                            Talvi >Jeep Cherokee -03
                            ex:E36 Taxi 328i -97, E46 325Ci M-SportII -02, E30 318i Touring -89, E30 316i 2D -89

                            Comment

                            • maXmauku
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 847
                              • hki

                              #15
                              Nyt se rupes toimimaan paremmin kun ikinä. Tuosta hemmetin venttiilistä nämä ongelmat varmaan johtuu. Eli puhdistuksen jälkeen ei toiminut oikein hyvin, auto seisoi pari tuntia ja sitten heitin pyörimään niin kehrää kuin kissa. Toivottavasti tämä on pysyvää.

                              Jos vielä takkuilee, niin pitää testata toisella toimivalla venttiilillä. (onneksi sellainenkin mahdollisuus varmistui) Aika varma olen nyt että tuossa venttiilissä on se vika. :think
                              sigpic
                              Flickr
                              MatiasJurvanenPhotography Facebook page

                              Kesä >E30 Cab 320i -89
                              Talvi >Jeep Cherokee -03
                              ex:E36 Taxi 328i -97, E46 325Ci M-SportII -02, E30 318i Touring -89, E30 316i 2D -89

                              Comment

                              Working...
                              X