Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vakionokasta virinokka hiomalla, mutta missä ja millä hinnal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4319
    • Kannus/Kokkola

    Vakionokasta virinokka hiomalla, mutta missä ja millä hinnal

    Niin...

    Ylimääräinen vakionokka tossa pötköttää ylimääräisenä ja tarvetta olisi saada hiottua siitä käyttötarkoitukseen sopivampi. Missä onnistuu ja mihin hintaan ?

    Kiitokset etukäteen.

    Niin ja M30:n nokka on kyseessä..

    Myös kiinnostaa millaisia specsejä porukka on käyttänyt turbomoottoreissa ? Millainen on M30:iin saatava schrickin turbonokka ? Jonkinlainen käsitys on millainen nokan olisi oltava, mutta ammattilais? apu ei olisi pahitteeksi.
  • T.L
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 34

    #2
    M-Sport 03-5435100. Kysele sieltä

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      Ei kannata. Ellet saa n.100€ hintaan hiontaa. Mikä tuskin on mahollista.
      Syy: Nokkaa sopivasti hiotessa sen perus ympyrä menee niin pieneksi että keinuvivuissa ei enää säätö riitä. Sitten joutuu ostamaan tai teettämään isommat epäkesko säätimet. M-sportilla 8€kpl.

      kerran kyselin m20 koneen nokan hiontaa. Semmonen 200-250€ maksais
      ja siihen päälle noi epäkeskot 8€*12= 100€
      Elikkäs parhaimmillaan 350€ ja 300€ saa jo tehas nokkia.
      Ja kun nokkaa hiotaan se joustaa keskeltä joten nosto on erillainen nokan keskellä verrattuna reunaan. Ero on tosin hyvin pieni.
      Oikeestaan ainut tapaus jolloin nokan hiominen kannattaa jos haluaa juuri tietynlaisen nokan.

      En sitten tiedä onko m30 koneessa samalainen säätö keinuvivuissa. Ja viri nokkien saatavuus voi olla huonompi.

      Tossa mun tapauksessa hiotun nokan ostaminen kannatti. Nokka 60€ ja noi säätimet 80€
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Wittu_joo

        En sitten tiedä onko m30 koneessa samalainen säätö keinuvivuissa. Ja viri nokkien saatavuus voi olla huonompi.
        m10, m20 ja m30 on samat säätöosat, eli pultti, epäkesko, prikka ja mutteri..

        Comment

        • T.L
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 34

          #5
          Säätö on samanlainen kun m20 koneessa, ja onhan se tosi kun ainetta poistetaan niin vääntyy helpommin mut kuinka paljon vaikuttaa nostoon sitä en tiedä, onkohan ketään asiaa tutkinu tarkemmin?

          Comment

          • Kurre
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 384
            • Veteli

            #6
            jm-miehiltä voisi kokeilla kysellä missä he teettävät nokat autoihinsa, luulisi, että ei kovin kalliita, koska ei niihin autoihin niin paljoa voi kuitenkaan panostaa.. (tiedä sitten onko laatukin sen mukaista.. )
            en sitten tiedä onnistuuko bemu myllyjen nokkien teko yhtä helposti/halvalla :?

            voin kokeilla kysäistä kavereilta josko tietäisivät joitain paikkoja.. jm-miehiä kun ovat..
            sigpic
            Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
            ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

            Comment

            • vexu524tdic
              BTCF Member
              • Jan 2004
              • 776
              • Gallia = Kinnula

              #7
              R-koneistus, olikohan vantaalla?
              Teetin joskus -97 tai -98 nokan M10 moottoriin. Halpa ja asiallinen paikka!
              e70 X5 3.0sd -08
              f30 320i xdrive -16
              e30 325i Cabriolet -88 M52b28
              e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
              e30 316 -88 2,2TIC M10
              e21 323i -81 ruostekasa...

              Comment

              • Hasardi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1860
                • Der Hauptstad

                #8
                Originally posted by vexu524tdic
                R-koneistus, olikohan vantaalla?
                Teetin joskus -97 tai -98 nokan M10 moottoriin. Halpa ja asiallinen paikka!
                "Ärrä" on Keravalla. Nokka ja nitraus siinä parisataa egeä, on asiantunteva virma.
                Stadtluft macht frei.

                Comment

                • turbobliz
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1002
                  • e-suomi

                  #9
                  jos ei hiomolla ole speksejä minkään tunnetun turbonokan arvoista niin siitäkin voi lähteä, että ottaa jonkun miedon virinokan profiilin ja hiottaa sen, mutta isommalla nokkien välisellä kulmalla (jotain 110-115).

                  Comment

                  • Suutari
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 3059
                    • Suomi

                    #10
                    mistähän löytys mosselmanin sarjan nokkaprofiilit..vai liekkö vakionokka siinäkin. Overlappia noissa turbonenissä pietään pienenä et nousis ne paineetkin ainaskin jonnekkin...

                    Mitä tulee tuohon taipumiseen niin vahvasti konetekniikan teekkarina epäilen tuota mainitsemaasi nokan taipumista....

                    Onko jollain hyvää turbonenää tiedossa??
                    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                    -Official BTCF-Sauna Team-
                    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                    -Team BTCF Top Alcohol-
                    -Team Pimp My Bride-
                    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                    Comment

                    • Bessi
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2002
                      • 697
                      • Kitee

                      #11
                      Kannattaa kysyä Kylmäkosken erikoismoottorista. Mauri Virtanen hioo siellä noita nokkia. Asiallista jälkeä tekee. Puh.03-5451440
                      Bmw E30
                      Audi RS4 B7
                      Vw TIGUAN
                      Mb W201

                      Comment

                      • jani1632
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 2243
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #12
                        Myös rintakarin erkkiin lapualla kannattaa ottaa yhteyttä...
                        Tallin täytteet:
                        E70 3.0d -09
                        E34 540ia -94
                        E39 520d -00
                        E39 528i M-sport -00
                        E60 520i -04
                        E30 -86
                        E61 520da -09

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by Bessi
                          Kannattaa kysyä Kylmäkosken erikoismoottorista. Mauri Virtanen hioo siellä noita nokkia. Asiallista jälkeä tekee. Puh.03-5451440

                          M-sport teettää tuolla ja vetää varmaan 100e välistä...
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • dunkelblau
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 1151
                            • Uusimaa

                            #14
                            Originally posted by Suutari
                            Mitä tulee tuohon taipumiseen niin vahvasti konetekniikan teekkarina epäilen tuota mainitsemaasi nokan taipumista....
                            Nooh... Sanohan sie teekkari sitten tuon hionnan vaikutuksista alkup. nokan metallin pintarakenteeseen?

                            :roll:
                            "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                            Comment

                            • Rocker
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 1023
                              • Suburb of SUUR-Oulu

                              #15
                              Originally posted by Suutari
                              mistähän löytys mosselmanin sarjan nokkaprofiilit..vai liekkö vakionokka siinäkin. Overlappia noissa turbonenissä pietään pienenä et nousis ne paineetkin ainaskin jonnekkin...

                              Mitä tulee tuohon taipumiseen niin vahvasti konetekniikan teekkarina epäilen tuota mainitsemaasi nokan taipumista....

                              Onko jollain hyvää turbonenää tiedossa??
                              Eikös mosselissa ole ihan vakio 325i:n nokka, näin olen asian käsittänyt.
                              2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                              Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                              EX: 524Tda, 324TdicT
                              Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                              ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎