Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20b25 ahtamisesta/ahtamisesta yleensä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turrikka
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 16

    M20b25 ahtamisesta/ahtamisesta yleensä

    Suunnitteilla olisi ahtaa m20b25. Auto on alkuperäinen 325i vm88 ja AJETTU 340tkm. Teho tavoite olisi noin 250-300hv.

    Eli liuta kysymyksiä!

    -Kannattaisiko rempata tuo kone vai hommata jostain vähemmän ajettu?
    -Mitä osia kannattaa vaihtaa ja mitä tulisi suurinpiirtein maksamaan?
    -Tarvitseeko kannelle tehdä muutoksia kun koneen ahtaa?
    -Mistä tiedän onko koneeni matala vai korkeapuristeisempi versio?
    -Puristuksia ilmeisesti kannattaisi laskea paksummalla kannen tiivisteellä ja sorvauttaa männistä patit pois?
    -Ahtimen ja välijäähdyttimen olen ajatellut ostaa käytettynä mutta minkä ahtimen?garret T04,holset hx40?
    -Mitä muutoksia imupuolelle tarvitsee tehdä?
    -Ilmeisesti 535 suuttimet liian pienet 250hv:lle?
    -Entäs tuo moottorinohjaus onko käytännössä pakollinen vai saako millään toimimaan ja kestämään vakio motronicilla?

    Siinähän niitä kysymyksiä aluksi.. osia ostan mahdollisimman paljon käytettynä koska budjetti koko projektille on noin 2500€

    kiitoksia jo etukäteen
    E30 318i touring vm89
    Mazda 323 1.3i 16v pyssy
  • Soiled
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3217
    • Mystinen Kuopio

    #2
    Kannattaa käyttää tuota searchia, koska tätäkin asiaa on puitu monen monta topikkia jo sekä kannattaa tutkia projektit osiota tarkkaan ja katsella sieltä monia vastaavia projekteja ja niiden toteutuksia. Kuvilla varustettuja selostuksia, kun on paljon parempi katsella noin hahmottamisen puolesta. Tässä esim. oma tämän hetkinen prokkis--> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=87518
    Mystinen.Fi @ FB
    IG @tarmohanninen
    http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
    Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
    Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
    Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

    Comment

    • Turrikka
      Newbiemmer
      • Mar 2007
      • 16

      #3
      searchia ja projekteja luettu jo monen monta viikkoa mutta siltikin hieman epäselvää..olen näissä asioissa täysin noob..
      E30 318i touring vm89
      Mazda 323 1.3i 16v pyssy

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #4
        meinasitko laittaa auton ihan laillisesti tieliikenteeseen? onko vähäpäästöinen? jos nyt noista aloittaa... :think
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Turrikka
          Newbiemmer
          • Mar 2007
          • 16

          #5
          laillisesti tieliikenteeseen ja Eikös auto ole ei vähäpäästöinen jos otteessa ei ole mainintaa vähäpäästöisyydestä?
          E30 318i touring vm89
          Mazda 323 1.3i 16v pyssy

          Comment

          • timpa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 257
            • Akaa

            #6
            Jos otteessa ei lue vähäpäästöinen niin ei se ole vähäpäästöinen.Ja sillon ei tarvi olla kattia
            speed limits are for pussies

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by Turrikka View Post
              searchia ja projekteja luettu jo monen monta viikkoa mutta siltikin hieman epäselvää..olen näissä asioissa täysin noob..
              Kyllä nämä asiat löytyvät searchilla moneen kertaan, seachilla vaan laajempia hakusanoja ja _viitseliäisyyttä_.

              Tarkoituksena ei ole vittuilla, pännii vaan kun samoja asioita kysytään 2 vkon välein vaikka tietoa on todella paljon valmiiksi kirjoitettuna tällä foorumilla.
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • os951
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 447
                • Kerava

                #8
                -Kannattaisiko rempata tuo kone vai hommata jostain vähemmän ajettu?
                -Mitä osia kannattaa vaihtaa ja mitä tulisi suurinpiirtein maksamaan?
                -Tarvitseeko kannelle tehdä muutoksia kun koneen ahtaa?
                -Mistä tiedän onko koneeni matala vai korkeapuristeisempi versio?
                -Puristuksia ilmeisesti kannattaisi laskea paksummalla kannen tiivisteellä ja sorvauttaa männistä patit pois?
                -Ahtimen ja välijäähdyttimen olen ajatellut ostaa käytettynä mutta minkä ahtimen?garret T04,holset hx40?
                -Mitä muutoksia imupuolelle tarvitsee tehdä?
                -Ilmeisesti 535 suuttimet liian pienet 250hv:lle?
                -Entäs tuo moottorinohjaus onko käytännössä pakollinen vai saako millään toimimaan ja kestämään vakio motronicilla?
                Kaikki riippuu siitä minkä suuruisella budjetilla olet liikkeellä. Jotenkin saan kysymyksistäsi sen kuvan, että haluat päästä suhteellisen halvalla. Jos homman tekee hyvin ja kuitenkin suhteellisen edullisesti, niin tässä yksi lähestymistapa

                Koneeseen täysi remontti, hommaat turbokäyttöön tarkoitetut männät. Sorvatut männät ja paksut tiivisteet on vippaskonsteja. Käytetty ahdin tulee monasti loppupeleissä kalliimmaksi kuin uusi. Tehotavoitteehesi löytyy paljon vaihtoehtoja suhteellisen edullisesti. Imupuolelle ei tarvita juurikaan muutoksia (haluttuihin tehoihin). Jos haluat parantaa imupuolta, kannattanee harkita ilmamäärämittauksen muuttamista MAF tai MAP anturilla toimivaksi. Onnistuu helpoiten esim. SMT6 tai Intercept Link piggy pack boxeilla.Jos haluat käyttää originaalin tyyppistä fläpperi ilmamäärämittausta, voit korvata originaalin isommalla. Sopivia löytyy esim. Porschen eri malleista, miksei myös BMW:ltä. Samalla voit vaihtaa myös kaasuläpän isompaan. Moisia löytyy esim. BMW:n eri malleista. En muista minkä kokoiset nuo 535 suuttimet ovat, mutta ollennaista on se, että suuttimien ns. duty cycle ei saisi olla koko aikaa yli 85%. Liian suurista suuttimista ei taas ole mitään hyötyä. haluttuihin tehoihin originaali Motronic on OK uudella ohjelmalla. Yksi mitä kannattaa harkita on laittaa koneeseen nakutuksen tunnistus sensori. Sen voisi toteuttaa kustannustehokkaasti ostamalla esim. Porsche 944 Turbon Motronicin yhteydessä käytetyn ns. KLR boxin, joka hoitelee nakutusta ja ahtopainneiden ohjausta. Noita boxeja saa hankittua suomalaisiltakin Porsche harrastajilta edullisesti.
                Entäpä kustannukset? Jos homman tekee kunnolla, niin kokonais kakku pyörii alkaen n. 3K€ ja siitä ylöspäin käytetystä konfiguraatiosta riippuen.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎