memebuy23buy

Forte-käsittely, onko vaaratonta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • poke
    replied
    Minä pesin joskus aikoinaan 2,4 TD:n kaatamalla automaattivaihteistoöljyä moottoriöljyn sekaan. Pyörittelin lämimänä sen puoli tuntia ja sitten öljyt ja suodatin vaihtoon.

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Paljonkohan joku 1/2 litraa löpöä mahtaa vaikuttaa 6 litran öljyä seassa, ei mitään

    Minä otin m54b30 koneesta 1/2 pois öljyistä ja laiton saman verran dieseliä tilalle, käytin täyteen lämpöön joutokäynnillä koneen ja lorautin öljyt ulos. Sitten uudet öljyt koneeseen ja täyteen lämpöön joutokäynnillä, öljyt ulos ja uudet sisään. Toistin muistaakseni kolme kertaa. Ne kahdet halpis väliöljyt muuttui pikimustaksi 20-30min joutokäynnillä. Ja hyvin käy ja kukkuu kone, on kukkunut jo 40tkm.



    Kokeilin erääseen vanhaan ruoskaan pelkällä dieselillä flushata 2x. Puristuspaineet nousi eikä mitään sivuvaikutuksia.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Paljonkohan joku 1/2 litraa löpöä mahtaa vaikuttaa 6 litran öljyä seassa, ei mitään
    Eikös se motorflush-pullo ole 500 ml ?

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Motorflush on huhujen mukaan löpöä, kerran bensa-bemariin eli m50b25 kaadoin puoli litraa löpöä öljykorkista sisään ja ajoin puoli tuntia ennen öljynvaihtoa. En osaa sanoa vaikuttiko puhdistavasti mutta en havainnut mitään negatiivista asiassa. Ohi aiheen mutta menköön.
    Paljonkohan joku 1/2 litraa löpöä mahtaa vaikuttaa 6 litran öljyä seassa, ei mitään

    Minä otin m54b30 koneesta 1/2 pois öljyistä ja laiton saman verran dieseliä tilalle, käytin täyteen lämpöön joutokäynnillä koneen ja lorautin öljyt ulos. Sitten uudet öljyt koneeseen ja täyteen lämpöön joutokäynnillä, öljyt ulos ja uudet sisään. Toistin muistaakseni kolme kertaa. Ne kahdet halpis väliöljyt muuttui pikimustaksi 20-30min joutokäynnillä. Ja hyvin käy ja kukkuu kone, on kukkunut jo 40tkm.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by hencca89 View Post
    Mä oon moneen autoon dieselpolttoainesuodattimen vaihdon yhteydes täyttäny suosattimen kyseisellä fortella.
    Korjaamoilla tekevät myös noin koska ei heillä ole aikaa ajella sitä tankillista että selviää auttoko

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by hencca89 View Post
    Mä oon moneen autoon dieselpolttoainesuodattimen vaihdon yhteydes täyttäny suosattimen kyseisellä fortella.
    Ite pitäny aina parempana sitä mitä tyhjempi tankki on. Menee jytympänä läpi. Ei oo tullu vastaa ikänä vastaan et noi forten polttoaineen sekaan laitettavat ois mitää hallaa tehny.:think

    Motorflushin kanssa sit kannattaaki käyttää harkintaa/maalaisjärkee.
    Koneesee paras puhdistus on lyhyempi öljynvaihtoväli.
    Motorflush on huhujen mukaan löpöä, kerran bensa-bemariin eli m50b25 kaadoin puoli litraa löpöä öljykorkista sisään ja ajoin puoli tuntia ennen öljynvaihtoa. En osaa sanoa vaikuttiko puhdistavasti mutta en havainnut mitään negatiivista asiassa. Ohi aiheen mutta menköön.

    Leave a comment:


  • hencca89
    replied
    Mä oon moneen autoon dieselpolttoainesuodattimen vaihdon yhteydes täyttäny suosattimen kyseisellä fortella.
    Ite pitäny aina parempana sitä mitä tyhjempi tankki on. Menee jytympänä läpi. Ei oo tullu vastaa ikänä vastaan et noi forten polttoaineen sekaan laitettavat ois mitää hallaa tehny.:think

    Motorflushin kanssa sit kannattaaki käyttää harkintaa/maalaisjärkee.
    Koneesee paras puhdistus on lyhyempi öljynvaihtoväli.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Se on tarkoitettu että kaadetaan ensin tankkiin ja sitte tankataan niin kauan että pistooli naksahtaa ja kyllä tuosta litkusta on ollu apua monessakin tapauksessa kuten myös bensan/viinan sekaan kaadettavat suuttimien puhdistuslitkut ovat joskus auttaneet.

    Taikalitkuilla saa varsinaista korjauksen tarvetta vähän lykättyä mut jos vika on jo olemassa niin sen korjaaminen tulee eteen väistämättä jopa ihan lähiaikoina. Jobbareiden suosikkikamaan nämä putelit

    E:tai jos on ihan kuiva tankki niin tankkaa eka vaikka 15litraa, sit mömmöt perään ja tankkaa loput
    Juu tuolta toisesta threadista lueskelin että tuo kyseinen aine oli auttanut noihin suuttimien korjausarvoihin. Sopivasti on neljäsosatankki jäljellä niin pitää tankilla lorauttaa sisään ja tankata täyteen.

    Kiitos neuvosta.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Se on tarkoitettu että kaadetaan ensin tankkiin ja sitte tankataan niin kauan että pistooli naksahtaa ja kyllä tuosta litkusta on ollu apua monessakin tapauksessa kuten myös bensan/viinan sekaan kaadettavat suuttimien puhdistuslitkut ovat joskus auttaneet.

    Taikalitkuilla saa varsinaista korjauksen tarvetta vähän lykättyä mut jos vika on jo olemassa niin sen korjaaminen tulee eteen väistämättä jopa ihan lähiaikoina. Jobbareiden suosikkikamaan nämä putelit

    E:tai jos on ihan kuiva tankki niin tankkaa eka vaikka 15litraa, sit mömmöt perään ja tankkaa loput
    Last edited by naikou; 06-11-2020, 23:11.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Nostellaas vanhaa ketjua ja kysellään onko porukoilla viimeaikaisia kokemuksia Forten advanced diesel fuel conditionerista. Itsellä kahdesta suuttimesta menneet nyt korjausarvot ykkösen huonommalle puolelle ja ajatellut laittaa tuota tankkiin. Lähinnä miettinyt tuota seossuhdetta, kun käyttöohjeessa sanotaan että voi sekoittaa korkeintaan 100 litraan dieseliä, mutta vähimmäismäärää ei kerrota. Ottaneenko itseensä jos lyö putelin (400 ml) esim. neljäsosatankkiin eli noin 17 litraan dieseliä?

    Leave a comment:


  • Mikkeri
    replied
    Ei se moottori ole kiinnostunut mitä öljyä siellä pyörii vartin ajan, jos se on ehjä.
    Eli melkein voin suositella autoon kuin autoon noita huuhteluaineita.

    Loppuun ajettuihin disukoihin ei välttämättä, jos on valmiiks jo holo, on riski että alkaa käymään öljyllä... Eli ainakin kannattaa olla kuskin paikalla ja valmiina laittamaan pykälän päälle jotta saa säksättimen sammumaan.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Tuli laitettua M52B28:iin STP engine flush. Pidin tyhjäkäynnillä ohjeen mukaan 15min. Ohje ei kehottanut korotettuun tyhjäkäyntiin, joten näin ei tehty.

    11tkm ajetut öljyt eivät näyttäneet käsittelyn jälkeen juurikaan sen kummemmalta kuin normaalistikkaan. Mitään pikimustaa litkua ei tullut. Huoltokirjan mukaan öljyt on vaihdettu aina noin 10tkm välein, joten ehkä kone on sitten pysynyt puhtaana lyhkästen öljynvaihtovälien ansiosta.

    Ennen käsittelyä nostimet piti "ränkytystä" kylmällä koneella ja toisinaan lämpimälläkin. Nyt ne ääntäävät edelleen kylmänä, mutta eivät ainakaan vielä lämpösenä. Voi tosin johtua tuoreista öljyistäkin, että alkuun saattaavat pysyä hiljaa lämpösenä.

    Ehkäpä seuraavan öljynvaihdon yhteydessä voisi tehdä Forte motorflush ja top end treatment käsittelyn. Tuo Forten top end treatment ilmeisesti saattaa auttaa nostimien napsutteluun.

    Leave a comment:


  • estervainaa
    replied
    Onkos noita forte tai löpökäsittelyjä tehty ns uudemmille dieseleille? Ketjun luettuani tekisi mieli kokeilla tuohon m57tu:n :think

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by Mikkeri View Post
    Vakoilet noista oikeista aineista sen käyttöohjeen.
    Puol litraa, litra naftaa kuumaan koneeseen ja välillä kierroksilla.
    Mut ei missään nimessä ajoa, laakereilla ei ole tarpeeksi voitelua.
    Ite kaadoin 4dl löpöö ja noin 10min käytin. Pari kertaa "puolivahingossa" rajotinta vasten Mutta ei ollu missään laakereissa/laakeripinnoissa mitään moitittavaa kun koneen avasin. Putsaantu kyl aika kivasti tuolla löpöllä..

    Leave a comment:


  • Mikkeri
    replied
    Vakoilet noista oikeista aineista sen käyttöohjeen.
    Puol litraa, litra naftaa kuumaan koneeseen ja välillä kierroksilla.
    Mut ei missään nimessä ajoa, laakereilla ei ole tarpeeksi voitelua.

    Leave a comment:

Working...
X