Originally posted by Pekuz
View Post
Forte-käsittely, onko vaaratonta?
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by TheFlb View PostOnko jossain listaa noist moottori nroist/merkinnöistä..? M20, M40 jne jne???
Leave a comment:
-
-
Eiköhän se oo aika itsestäänselvää että jos nakutukset ja rohinat, kilinät ja kalinat ei lopu käsittelyn jälkeen niin kyseessä on ns mekaaninen vika ja jos loppuu nii tod näk joku paikka/kanava oli tukossa... Oma kokemus asiasta on että menin ehkä perse edellä puuhun vaihtamalla venttiilinnostajat ja ketjun kiristimen ekaks (ilman muutosta/vaikutusta) ja sit vasta Forte öljykäsittely jonka jälkeen kehräs taas ilman mitään sivuääniä...
Kyseinen auto e36 -93 318is.
Onko jossain listaa noist moottori nroist/merkinnöistä..? M20, M40 jne jne???
Kiitos!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juggis View PostItse tuossa juuri vaihtelin kaverin kanssa uudet nelikärkiset Boschin tulpat ja samalla tuli avattua se öljykorkki. Kaveri sanoi (tietää hyvin paljon näistä asioista)
Noilla bossin tulpilla ei saa muutakun nyppivän tyhjäkäynnin (Super4). Nakkaa mieluummin naapuria niillä niin auto toimii paremmin. Sori, ei herneitä.
Leave a comment:
-
-
Olen kuullut, että tuollainen Forte -huuhtelu olisi rikkonut nimenomaan bemareiden koneita? Jotenkin kuulostaa Esson baarin jutuilta, vai...? Itse tuossa juuri vaihtelin kaverin kanssa uudet nelikärkiset Boschin tulpat ja samalla tuli avattua se öljykorkki. Kaveri sanoi (tietää hyvin paljon näistä asioista), että kannattaisi tehdä koneelle Forte -käsittely seuraavan öljynvaihdon yhteydessä. Ja näkyihän siellä toki paskaa ihan riittävästiEli mikä on se "totuus"?
Olen itsekkin Forte -käsittelyä tälle 328:lle ajatellut, kun olen kahdelle muulle autolle ko. käsittelyn tehnyt (Audi & Mitsubishi) ja varsinkin mitsun tapauksessa niin koneen äänet kuin kulkupuolikin muuttui oleellisesti eikä mitään hajonnut. Olen vain empinyt asian kanssa, kun olen kuullut pelottavia juttuja....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alspe View PostOletteko testanneet diesel fuel conditioneria uudemmissa nakuissanne?
Leave a comment:
-
-
-
Oletteko testanneet diesel fuel conditioneria uudemmissa nakuissanne?
Leave a comment:
-
-
Forte motor flush
Mutta voi se olla kyl sen tukkoisen pumpunsihdin vika myös?:think
Leave a comment:
-
-
Forte motor flush
[quote=petrolhead;1593849]Jos on se kone joksi veikkaan niin se on kova keräämään kylmälimaa. Öljysihti kun on tukossa niin vasaroinnin ääni on melkoinen.
Oon kuullu samaa juttua ja toiset sanoo että aeb(ahdettu) ja adr(ahtamaton) moottorit kerää karstaa yläpäähän:think.. Ainut asia mikä mietityttää on se, että kone raksutti vain kylmänä hetken ja kuumana (vähintään 50km ajoo ja silloin vain tyhjäkäynnillä eli öljynpaineet oli pienemmät) jotenkin veikkais vaan tota, että yläpään kanavissa oli tukkoisuutta..:think
Oma kone on säännöllisesti huollettu. Öljyt vaihdettu 10000 välein ja laatu öljyt castrol 5w-40 ja mobil 0w-40 käyttäen. Mobilia nyt 2 viimeistä vaihtoo, koska rapsutus venttiileissä väheni myös sillä aavistuksen. Mutta tää kolina on eräänlainen tyyppivika näissä koneissa.. Tässä tapauksessa flushi ainakin auttoi ja kalkatus hävis. Eikä ainakaan tänään ollut vielä palannut..
Leave a comment:
-
-
Mutua:
En ole mitannut tai laskenut auton kulutusta millään tapaa, nämä lukemat ovat ajotietokoneesta.
N. 1kk akun asennuksen jälkeen(eli kulutusnäyttö lähti laskemaan siitä pisteestä) kulutus 12,4l/100km, tämä helmi/maaliskuussa.
Tämän jälkeen yhteen täyteen tankkiin 2*400ml Forte fuelsystem cleaneria ja seuraavaan täyteen tankkiin 1*400ml Forte fuel conditioneria.
Keskikulutuslukema nollattiin kun ensimmäiset Fortet laitettiin sissään.
Kuukausi ajoa samalla keskivertosuoritteella kuin ennenkin tämä siis maalis/huhtikuussa, keskikulutus 11,7l/100km.
Kulutus siis laski, yhtälössä on niin paljon muita muuttujia(vähemmän pakkasta, ajosuoritteen muuttuminen ilman tiedostamista, forte vaikuttaa niin kauan kun sitä on tankissa? yms.), että noin pieni ero hukkuu sekaan, mutta optimisti voisi kuvitella hyötyneensä asiasta.
Nyt autossa on sitten vuorostaan lambda paskana ja keskikulutus melkein 13l/100km.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E30M10 View PostTein tossa viime viikolla audilleni tuon käsittelyn. Moottori oli 4pyttynen 20venttiilihelvetti ja raksutti kylmänä käynnistäessä noin 15sek ja käyntilämpöisenä alkoi taas raksuttaan.. Huollon jälkeen en oo raksutusta havainnu laisinkaan. Todella positiivinen yllätys. Mobilin 0w-40 öljyä oon aina käyttäny kuin myös nyt, eli öljy laadun vaihdosta ei johtunu. 2*400ml motor flushia koneeseen 1500rpm 1h ja uudet öljyt ,suodatin ja seal conditioner 125ml+fuel system cleaner 400ml tankkiin (15litraa bensaa). Motor flush on varmasti hyvä aine moniventtiilikoneille ja kaikille missä on hydr.venttiilinnostimet... ja ton seal conditionerin laitoi siitä syystä että jos toi pesuaine kovettaa entisestään kumeja/tiivisteitä. Öljyä ei kone vuotanut!Originally posted by juu-das View Postahdettu kone?
Originally posted by Risto113 View PostMiten palotilat puhdistuu Öljyn sekaan laitettavalla lisäaineella?
Sitä varten on autoissa polttoainesuotimet ja kaasupoljin jonka voi painaa pohjaan silloin tällöin niin ei ole kaikki karstapaskassa.
Eli välillä uusii tulpat ja käy vähän isolla tiellä POLKEMASSA.
Originally posted by Heguli 31 View PostOlen edelleen sitä mieltä,kun vaihtaa öljyt moottoriin riittävän usein suodattimineen,niin sitä huuhdeltavaa paskaa ei sinne moottoriin kerry.Ei siis mitään 15tkm-> ajomääriä,vaikka huolto-ohjelma antaisikin mahdollisuuden.(Ajelenkin kyllä aina vanhemmilla autoilla,joiden "huoltovälit" ei olekkaan luokkaa 25-30tkm).
Silloin ei ole tarvetta mitään paskaklönttejä irroittavia huuhteluita tehdä.Näin ainakin omalla kohdalla on aina toiminut.Last edited by petrolhead; 18-04-2009, 09:25.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E30M10 View PostTein tossa viime viikolla audilleni tuon käsittelyn. Moottori oli 4pyttynen 20venttiilihelvetti ja raksutti kylmänä käynnistäessä noin 15sek ja käyntilämpöisenä alkoi taas raksuttaan.. Huollon jälkeen en oo raksutusta havainnu laisinkaan. Todella positiivinen yllätys. Mobilin 0w-40 öljyä oon aina käyttäny kuin myös nyt, eli öljy laadun vaihdosta ei johtunu. 2*400ml motor flushia koneeseen 1500rpm 1h ja uudet öljyt ,suodatin ja seal conditioner 125ml+fuel system cleaner 400ml tankkiin (15litraa bensaa). Motor flush on varmasti hyvä aine moniventtiilikoneille ja kaikille missä on hydr.venttiilinnostimet... ja ton seal conditionerin laitoi siitä syystä että jos toi pesuaine kovettaa entisestään kumeja/tiivisteitä. Öljyä ei kone vuotanut!
Leave a comment:
-
-
Forte motor flush
Tein tossa viime viikolla audilleni tuon käsittelyn. Moottori oli 4pyttynen 20venttiilihelvetti ja raksutti kylmänä käynnistäessä noin 15sek ja käyntilämpöisenä alkoi taas raksuttaan.. Huollon jälkeen en oo raksutusta havainnu laisinkaan. Todella positiivinen yllätys. Mobilin 0w-40 öljyä oon aina käyttäny kuin myös nyt, eli öljy laadun vaihdosta ei johtunu. 2*400ml motor flushia koneeseen 1500rpm 1h ja uudet öljyt ,suodatin ja seal conditioner 125ml+fuel system cleaner 400ml tankkiin (15litraa bensaa). Motor flush on varmasti hyvä aine moniventtiilikoneille ja kaikille missä on hydr.venttiilinnostimet... ja ton seal conditionerin laitoi siitä syystä että jos toi pesuaine kovettaa entisestään kumeja/tiivisteitä. Öljyä ei kone vuotanut!
Leave a comment:
-
Leave a comment: