memebuy23buy

Forte-käsittely, onko vaaratonta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juggis
    replied
    Originally posted by Pekuz View Post
    OT:

    Noilla bossin tulpilla ei saa muutakun nyppivän tyhjäkäynnin (Super4). Nakkaa mieluummin naapuria niillä niin auto toimii paremmin. Sori, ei herneitä.
    Jaa, ei mulla kyllä nypi käynti ollenkaan :think Edellisiin NGK:hin verrattuna tyhjäkäynti kyllä laski n. 300rpm~

    Leave a comment:


  • TheFlb
    replied
    Paljo ton nopeempaa vastausta saa mistään...

    Kiitos!

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by TheFlb View Post
    Onko jossain listaa noist moottori nroist/merkinnöistä..? M20, M40 jne jne???
    OT: http://www.bmwclub.fi/ -> BMW tietoutta -> moottorityypit

    Leave a comment:


  • TheFlb
    replied
    Eiköhän se oo aika itsestäänselvää että jos nakutukset ja rohinat, kilinät ja kalinat ei lopu käsittelyn jälkeen niin kyseessä on ns mekaaninen vika ja jos loppuu nii tod näk joku paikka/kanava oli tukossa... Oma kokemus asiasta on että menin ehkä perse edellä puuhun vaihtamalla venttiilinnostajat ja ketjun kiristimen ekaks (ilman muutosta/vaikutusta) ja sit vasta Forte öljykäsittely jonka jälkeen kehräs taas ilman mitään sivuääniä...

    Kyseinen auto e36 -93 318is.

    Onko jossain listaa noist moottori nroist/merkinnöistä..? M20, M40 jne jne???

    Kiitos!

    Leave a comment:


  • Pekuz
    replied
    Originally posted by Juggis View Post
    Itse tuossa juuri vaihtelin kaverin kanssa uudet nelikärkiset Boschin tulpat ja samalla tuli avattua se öljykorkki. Kaveri sanoi (tietää hyvin paljon näistä asioista)
    OT:

    Noilla bossin tulpilla ei saa muutakun nyppivän tyhjäkäynnin (Super4). Nakkaa mieluummin naapuria niillä niin auto toimii paremmin. Sori, ei herneitä.

    Leave a comment:


  • Juggis
    replied
    Olen kuullut, että tuollainen Forte -huuhtelu olisi rikkonut nimenomaan bemareiden koneita? Jotenkin kuulostaa Esson baarin jutuilta, vai...? Itse tuossa juuri vaihtelin kaverin kanssa uudet nelikärkiset Boschin tulpat ja samalla tuli avattua se öljykorkki. Kaveri sanoi (tietää hyvin paljon näistä asioista), että kannattaisi tehdä koneelle Forte -käsittely seuraavan öljynvaihdon yhteydessä. Ja näkyihän siellä toki paskaa ihan riittävästi Eli mikä on se "totuus"?

    Olen itsekkin Forte -käsittelyä tälle 328:lle ajatellut, kun olen kahdelle muulle autolle ko. käsittelyn tehnyt (Audi & Mitsubishi) ja varsinkin mitsun tapauksessa niin koneen äänet kuin kulkupuolikin muuttui oleellisesti eikä mitään hajonnut. Olen vain empinyt asian kanssa, kun olen kuullut pelottavia juttuja....

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Oletteko testanneet diesel fuel conditioneria uudemmissa nakuissanne?
    Olen käyttänyt tuota ko tuotetta aina öljynvaihdon jälkeen (400ml ja 1/4 dieseliä tankissa), tiedä sitten onko hyöty henkisellä puolella, mutta nyt lasissa 240tkm ja ei suutin tai cr-pumppu vikoja ole ilmennyt...

    Leave a comment:


  • topsi
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Juu, melko hämmästyttävät tulokset ...
    Uskomatonta, lanciassa on jopa alavääntö HUONONTUNUT tuon käsittelyn seurauksena... Jos multa kysytään niin näyttää lähinnä siltä että lanciassa vääntökäyrä piirretty hieman väärään kohtaan

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Oletteko testanneet diesel fuel conditioneria uudemmissa nakuissanne?

    Leave a comment:


  • E30M10
    replied
    Forte motor flush

    Mutta voi se olla kyl sen tukkoisen pumpunsihdin vika myös?:think

    Leave a comment:


  • E30M10
    replied
    Forte motor flush

    [quote=petrolhead;1593849]Jos on se kone joksi veikkaan niin se on kova keräämään kylmälimaa. Öljysihti kun on tukossa niin vasaroinnin ääni on melkoinen.


    Oon kuullu samaa juttua ja toiset sanoo että aeb(ahdettu) ja adr(ahtamaton) moottorit kerää karstaa yläpäähän:think.. Ainut asia mikä mietityttää on se, että kone raksutti vain kylmänä hetken ja kuumana (vähintään 50km ajoo ja silloin vain tyhjäkäynnillä eli öljynpaineet oli pienemmät) jotenkin veikkais vaan tota, että yläpään kanavissa oli tukkoisuutta..:think

    Oma kone on säännöllisesti huollettu. Öljyt vaihdettu 10000 välein ja laatu öljyt castrol 5w-40 ja mobil 0w-40 käyttäen. Mobilia nyt 2 viimeistä vaihtoo, koska rapsutus venttiileissä väheni myös sillä aavistuksen. Mutta tää kolina on eräänlainen tyyppivika näissä koneissa.. Tässä tapauksessa flushi ainakin auttoi ja kalkatus hävis. Eikä ainakaan tänään ollut vielä palannut..

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Mutua:

    En ole mitannut tai laskenut auton kulutusta millään tapaa, nämä lukemat ovat ajotietokoneesta.

    N. 1kk akun asennuksen jälkeen(eli kulutusnäyttö lähti laskemaan siitä pisteestä) kulutus 12,4l/100km, tämä helmi/maaliskuussa.

    Tämän jälkeen yhteen täyteen tankkiin 2*400ml Forte fuelsystem cleaneria ja seuraavaan täyteen tankkiin 1*400ml Forte fuel conditioneria.

    Keskikulutuslukema nollattiin kun ensimmäiset Fortet laitettiin sissään.

    Kuukausi ajoa samalla keskivertosuoritteella kuin ennenkin tämä siis maalis/huhtikuussa, keskikulutus 11,7l/100km.

    Kulutus siis laski, yhtälössä on niin paljon muita muuttujia(vähemmän pakkasta, ajosuoritteen muuttuminen ilman tiedostamista, forte vaikuttaa niin kauan kun sitä on tankissa? yms.), että noin pieni ero hukkuu sekaan, mutta optimisti voisi kuvitella hyötyneensä asiasta.

    Nyt autossa on sitten vuorostaan lambda paskana ja keskikulutus melkein 13l/100km.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by E30M10 View Post
    Tein tossa viime viikolla audilleni tuon käsittelyn. Moottori oli 4pyttynen 20venttiilihelvetti ja raksutti kylmänä käynnistäessä noin 15sek ja käyntilämpöisenä alkoi taas raksuttaan.. Huollon jälkeen en oo raksutusta havainnu laisinkaan. Todella positiivinen yllätys. Mobilin 0w-40 öljyä oon aina käyttäny kuin myös nyt, eli öljy laadun vaihdosta ei johtunu. 2*400ml motor flushia koneeseen 1500rpm 1h ja uudet öljyt ,suodatin ja seal conditioner 125ml+fuel system cleaner 400ml tankkiin (15litraa bensaa). Motor flush on varmasti hyvä aine moniventtiilikoneille ja kaikille missä on hydr.venttiilinnostimet... ja ton seal conditionerin laitoi siitä syystä että jos toi pesuaine kovettaa entisestään kumeja/tiivisteitä. Öljyä ei kone vuotanut!
    Originally posted by juu-das View Post
    ahdettu kone?
    Jos on se kone joksi veikkaan niin se on kova keräämään kylmälimaa. Öljysihti kun on tukossa niin vasaroinnin ääni on melkoinen.
    Originally posted by Risto113 View Post
    Miten palotilat puhdistuu Öljyn sekaan laitettavalla lisäaineella?
    Olen vähän skeptinen ton polttoainejärjestelmän puhdistusaineen suhteen.
    Sitä varten on autoissa polttoainesuotimet ja kaasupoljin jonka voi painaa pohjaan silloin tällöin niin ei ole kaikki karstapaskassa.
    Eli välillä uusii tulpat ja käy vähän isolla tiellä POLKEMASSA.
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Olen edelleen sitä mieltä,kun vaihtaa öljyt moottoriin riittävän usein suodattimineen,niin sitä huuhdeltavaa paskaa ei sinne moottoriin kerry.Ei siis mitään 15tkm-> ajomääriä,vaikka huolto-ohjelma antaisikin mahdollisuuden.(Ajelenkin kyllä aina vanhemmilla autoilla,joiden "huoltovälit" ei olekkaan luokkaa 25-30tkm).
    Silloin ei ole tarvetta mitään paskaklönttejä irroittavia huuhteluita tehdä.Näin ainakin omalla kohdalla on aina toiminut.
    Ihan totta. Vähemmän siellä pyörii silloin karstaa , vettä ja irtihioutunutta mujua.
    Last edited by petrolhead; 18-04-2009, 09:25.

    Leave a comment:


  • juu-das
    replied
    Originally posted by E30M10 View Post
    Tein tossa viime viikolla audilleni tuon käsittelyn. Moottori oli 4pyttynen 20venttiilihelvetti ja raksutti kylmänä käynnistäessä noin 15sek ja käyntilämpöisenä alkoi taas raksuttaan.. Huollon jälkeen en oo raksutusta havainnu laisinkaan. Todella positiivinen yllätys. Mobilin 0w-40 öljyä oon aina käyttäny kuin myös nyt, eli öljy laadun vaihdosta ei johtunu. 2*400ml motor flushia koneeseen 1500rpm 1h ja uudet öljyt ,suodatin ja seal conditioner 125ml+fuel system cleaner 400ml tankkiin (15litraa bensaa). Motor flush on varmasti hyvä aine moniventtiilikoneille ja kaikille missä on hydr.venttiilinnostimet... ja ton seal conditionerin laitoi siitä syystä että jos toi pesuaine kovettaa entisestään kumeja/tiivisteitä. Öljyä ei kone vuotanut!
    ahdettu kone?

    Leave a comment:


  • E30M10
    replied
    Forte motor flush

    Tein tossa viime viikolla audilleni tuon käsittelyn. Moottori oli 4pyttynen 20venttiilihelvetti ja raksutti kylmänä käynnistäessä noin 15sek ja käyntilämpöisenä alkoi taas raksuttaan.. Huollon jälkeen en oo raksutusta havainnu laisinkaan. Todella positiivinen yllätys. Mobilin 0w-40 öljyä oon aina käyttäny kuin myös nyt, eli öljy laadun vaihdosta ei johtunu. 2*400ml motor flushia koneeseen 1500rpm 1h ja uudet öljyt ,suodatin ja seal conditioner 125ml+fuel system cleaner 400ml tankkiin (15litraa bensaa). Motor flush on varmasti hyvä aine moniventtiilikoneille ja kaikille missä on hydr.venttiilinnostimet... ja ton seal conditionerin laitoi siitä syystä että jos toi pesuaine kovettaa entisestään kumeja/tiivisteitä. Öljyä ei kone vuotanut!

    Leave a comment:

Working...
X