Mulla on tuossa projekti e36:ssa tehty huoltokirjan mukaan voitelujärjestelmän puhdistus 2006 vuonna, käsittäisin että tää tarkottaa käsittelyä forten tai vastaavan aineilla. Hommasin auton konevikasena. 4. pytyssä kiertokanki poikki, mennyt suoralla tiellä ajaessa, enkä keksi tuolle muuta syytä kuin puutteellinen voitelu jossainkohtaa ja kiinnileikkautuminen. En ole konetta vielä kokonaan avannut niin en tiedä tarkemmin.
Pieni galluppi tähän eli, voisiko olla edes teoriassa mahdollista että 3 vuoden jälkeen tuolla voitelujärjestelmän pesulla voisi olla mitään tekemistä konerikon kanssa?
Joku paska irronnut/kerääntynyt kuitenkin johki öljykanavaan?
itellä vaihdettiin taannoin e34 viisnelikymppiseen paikallisessa merkkikorjaamossa öljyt forten kera, ja ainakin siellä suositeltiin forte käsittely tehtäväksi tuohon moottoriin joka öljynvaihdon yhteydessä.
Joskus aikoinaan tuon edellä mainitun käsittelyn olisi hyvällä tuurilla moottori voinutkin kestää, mutta ei enää nykyään.
Diiselissä ei ole enää samoja voitelevia aineita joita on ennen muinoin ollut.. Tämän nyky polttoaineen ominaisuuden takia on esim. suuttimien pilalle kulumisia sattunut vanhemmissa diiseli padoissa.
esm mersun 3,0 12v pataan vanhat öljyt pois kuumana ja proppu kiinni öljytilavuuden verran naftaa ja joku 10-15min käyttöä ei parane hirveesti kaasutella. sitten sammuksii ja helvetin huolellinen valutus ja suodattimen uusiminen ja uudet ölpät. naftaa voitelee riittävästi kun ei kaasuttele JA paska tulee pois
Uskoo ken tahtoo.Mahtaa olla alapään laakerointi hyvillään moisesta käsittelystä.
Samalla tavalla se muissakin toimii vai haetko itsellesi rohkeutta kyseiseen operaatioon....
Itse olen tehnyt kyseisen homman 3 eri 8 pataan mut tämä viimeinen käsittely muutti moottorin käyntiä eniten lue sillä tavalla että sen huomaa ja tuntee. Nyt moottorin käyminen pitää tarkastaa kierrosluku mittarista.
esm mersun 3,0 12v pataan vanhat öljyt pois kuumana ja proppu kiinni öljytilavuuden verran naftaa ja joku 10-15min käyttöä ei parane hirveesti kaasutella. sitten sammuksii ja helvetin huolellinen valutus ja suodattimen uusiminen ja uudet ölpät. naftaa voitelee riittävästi kun ei kaasuttele JA paska tulee pois
on tullu ittekki käytettyä fortea öljyn seassa aikasemmi mutta tulin siihen tulokseen että 6,5l naftaa on halvempi tapa pestä kone ja putsaantuu varmasti paremmin kun fortella naftaahan sekin on
6.5 litraa naftaa koneeseen = tuho.
Ei forte ihan naftaakaan ole. Samoja aineita tosin löytyy.
Samalla tavalla se muissakin toimii vai haetko itsellesi rohkeutta kyseiseen operaatioon....
Itse olen tehnyt kyseisen homman 3 eri 8 pataan mut tämä viimeinen käsittely muutti moottorin käyntiä eniten lue sillä tavalla että sen huomaa ja tuntee. Nyt moottorin käyminen pitää tarkastaa kierrosluku mittarista.
Leave a comment: