memebuy23buy

Forte-käsittely, onko vaaratonta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supa
    replied
    Mulla on tuossa projekti e36:ssa tehty huoltokirjan mukaan voitelujärjestelmän puhdistus 2006 vuonna, käsittäisin että tää tarkottaa käsittelyä forten tai vastaavan aineilla. Hommasin auton konevikasena. 4. pytyssä kiertokanki poikki, mennyt suoralla tiellä ajaessa, enkä keksi tuolle muuta syytä kuin puutteellinen voitelu jossainkohtaa ja kiinnileikkautuminen. En ole konetta vielä kokonaan avannut niin en tiedä tarkemmin.

    Pieni galluppi tähän eli, voisiko olla edes teoriassa mahdollista että 3 vuoden jälkeen tuolla voitelujärjestelmän pesulla voisi olla mitään tekemistä konerikon kanssa?
    Joku paska irronnut/kerääntynyt kuitenkin johki öljykanavaan?

    Leave a comment:


  • sami83
    replied
    Originally posted by teho_ View Post
    onkkos kukkaa muu kokeillu v8 bemuihin?? e34??
    itellä vaihdettiin taannoin e34 viisnelikymppiseen paikallisessa merkkikorjaamossa öljyt forten kera, ja ainakin siellä suositeltiin forte käsittely tehtäväksi tuohon moottoriin joka öljynvaihdon yhteydessä.

    Leave a comment:


  • sassi
    replied
    Taas yksi merkintä lisää mustaan vihkoon, jonka kannessa lukee "Älä osta käytettyä autoa näiltä tyypeiltä"

    Eikä herneitä

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Joskus aikoinaan tuon edellä mainitun käsittelyn olisi hyvällä tuurilla moottori voinutkin kestää, mutta ei enää nykyään.
    Diiselissä ei ole enää samoja voitelevia aineita joita on ennen muinoin ollut.. Tämän nyky polttoaineen ominaisuuden takia on esim. suuttimien pilalle kulumisia sattunut vanhemmissa diiseli padoissa.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Jaskaz View Post
    esm mersun 3,0 12v pataan vanhat öljyt pois kuumana ja proppu kiinni öljytilavuuden verran naftaa ja joku 10-15min käyttöä ei parane hirveesti kaasutella. sitten sammuksii ja helvetin huolellinen valutus ja suodattimen uusiminen ja uudet ölpät. naftaa voitelee riittävästi kun ei kaasuttele JA paska tulee pois
    Uskoo ken tahtoo.Mahtaa olla alapään laakerointi hyvillään moisesta käsittelystä.

    Leave a comment:


  • 1502
    replied
    Ok, ihan uutta tietoa. tarviipa tutkia asiaa.

    Leave a comment:


  • Yltti
    replied
    Originally posted by 1502 View Post
    OT Minkä ohjeen mukaan tuo kuuluis mersun huoltoon??
    Ohje löytyy vehiksestä.

    Leave a comment:


  • 1502
    replied
    Originally posted by Yltti View Post
    Mersulla forte käsittely kuuluu ns.isoon huoltoon 90tkm.välein,bensa sekä diesel koneissa käyntiääni muuttuu sievemmäksi.
    OT Minkä ohjeen mukaan tuo kuuluis mersun huoltoon??

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Originally posted by Matula View Post
    Hyvää se tykkää, sama käsittely sille viimeisiä vetelevälle automaatillekin niin saa senkin puhtaaksi.
    Onneksi et vakavissas vinkannu..

    Leave a comment:


  • Matula
    replied
    Originally posted by Rado View Post
    Tuossa yllä ollaan erimieltä :(

    Kaikki öljyt pois ja naftat sisään :(

    Mitähän 530 D tykkäis?
    Hyvää se tykkää, sama käsittely sille viimeisiä vetelevälle automaatillekin niin saa senkin puhtaaksi.

    Leave a comment:


  • teho_
    replied
    Originally posted by Yltti View Post
    Samalla tavalla se muissakin toimii vai haetko itsellesi rohkeutta kyseiseen operaatioon....

    Itse olen tehnyt kyseisen homman 3 eri 8 pataan mut tämä viimeinen käsittely muutti moottorin käyntiä eniten lue sillä tavalla että sen huomaa ja tuntee. Nyt moottorin käyminen pitää tarkastaa kierrosluku mittarista.
    varmuutta haetaan

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Originally posted by Yltti View Post
    6.5 litraa naftaa koneeseen = tuho.

    Ei forte ihan naftaakaan ole. Samoja aineita tosin löytyy.
    Tuossa yllä ollaan erimieltä :(

    Kaikki öljyt pois ja naftat sisään :(

    Mitähän 530 D tykkäis?

    Leave a comment:


  • Jaskaz
    replied
    esm mersun 3,0 12v pataan vanhat öljyt pois kuumana ja proppu kiinni öljytilavuuden verran naftaa ja joku 10-15min käyttöä ei parane hirveesti kaasutella. sitten sammuksii ja helvetin huolellinen valutus ja suodattimen uusiminen ja uudet ölpät. naftaa voitelee riittävästi kun ei kaasuttele JA paska tulee pois

    Leave a comment:


  • Yltti
    replied
    Originally posted by Jaskaz View Post
    on tullu ittekki käytettyä fortea öljyn seassa aikasemmi mutta tulin siihen tulokseen että 6,5l naftaa on halvempi tapa pestä kone ja putsaantuu varmasti paremmin kun fortella naftaahan sekin on
    6.5 litraa naftaa koneeseen = tuho.

    Ei forte ihan naftaakaan ole. Samoja aineita tosin löytyy.

    Leave a comment:


  • Yltti
    replied
    Originally posted by teho_ View Post
    onkkos kukkaa muu kokeillu v8 bemuihin?? e34??
    Samalla tavalla se muissakin toimii vai haetko itsellesi rohkeutta kyseiseen operaatioon....

    Itse olen tehnyt kyseisen homman 3 eri 8 pataan mut tämä viimeinen käsittely muutti moottorin käyntiä eniten lue sillä tavalla että sen huomaa ja tuntee. Nyt moottorin käyminen pitää tarkastaa kierrosluku mittarista.

    Leave a comment:

Working...
X