memebuy23buy

Forte-käsittely, onko vaaratonta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rado
    replied
    Originally posted by Jaskaz View Post
    on tullu ittekki käytettyä fortea öljyn seassa aikasemmi mutta tulin siihen tulokseen että 6,5l naftaa on halvempi tapa pestä kone ja putsaantuu varmasti paremmin kun fortella naftaahan sekin on
    Millaiseen öljytilavuuteen käytät 6.5litraa nakua tai vaikka polttoöljyä?
    Miten muuten teet "pesun" ?
    Ensin vanhojen öljyjen sekaan naftaa 50% ja sit kaikki ulos 10minuutin tyhjäkäynnin jälkeen?
    Ei välihuuhteluja?

    Leave a comment:


  • Jaskaz
    replied
    on tullu ittekki käytettyä fortea öljyn seassa aikasemmi mutta tulin siihen tulokseen että 6,5l naftaa on halvempi tapa pestä kone ja putsaantuu varmasti paremmin kun fortella naftaahan sekin on

    Leave a comment:


  • teho_
    replied
    onkkos kukkaa muu kokeillu v8 bemuihin?? e34??

    Leave a comment:


  • Yltti
    replied
    Mersulla forte käsittely kuuluu ns.isoon huoltoon 90tkm.välein,bensa sekä diesel koneissa käyntiääni muuttuu sievemmäksi. Yhtään negatiivista kokemusta ei ole aineesta ollut ja sitä on kaadeltu polttoaine järjestelmään sekä öljyjärjestelmään. Yksi forten tuote mitä kannattaa kokeilla nakuttaviin nostimiin on forte top end treatment.
    aine joka oikeesti puhdistaa ne nostimet:http://www.forteuk.co.uk/Top_end.htm

    Forten kanssa olen ollut tekemisissä 2,5 vuoden ajan ja on tullut käytettyä n.1000 eri mersussa työn puolesta.

    Omaan autoon oon tehny käsittelyn aina kun se on vaihtunut. Viimeisin ja merkittävin huomio oli kun m60 koneen päälle laittoi 2€ kolikon se ei pysynyt pystyssä ja täydellisen käsittelyn:Öljy+polttoaine kolikko pysyi pystyssä. Eli kyllä se käynti tasaantui. Käsittelyn jälkeen suodattimet tulee aina vaihtaa uusiin.

    Leave a comment:


  • @Biimer
    replied
    Eilen vaihdoin öljyt ja käytin forten koneessa ja kyllä sieltä tuli paskaa ulos.

    m50b25 käyttänyt sekä t4 volvossa eikä ikinä kyllä mitään haittaa ainakaan ole ollut.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by k0rppi View Post
    pemarista en tiedä, mutta ainakin söpön maahantuoja on varottanu moisten aineiden käytöstä. korkeapaine suuttimet(vai millä nimellä niitä kutsutaankaan) on kuulemma melko arkoja moiselle aineelle, jota pitää ehdottomasti välttää.

    Tällä tarkoittanet polttoaineen sekaan laitettavaa polttoainejärjestelmän/suuttimien puhdistusainetta.Se on hieman taas eri aine,kun täällä kirjoiteltu moottorin sisään öljyjen sekaan laitettava moottorin "sisäinen pesuaine".
    Tuskimpa ne suuttimet kuitenkaan tietää mitä aineita on laitettu öljyjen sekaan.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Mutta toisaalta taas esim. Laakkonen ja Länsiauto myyvät huoltojen yhteydessä tehtävää Forte-pesua? Onko ketään linja-asentajaa, joka on nähnyt Forten pitkäaikaisvaikutuksia? Itse ajattelin kyllä laittaa noihin romuihin Fortea tai jotain huomattavasti halvempaa, kaikkein parasta lienee kyllä tehdä öljynvaihdot min. 10 tkm välein ja käyttää synteettisiä voiteluaineita.

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Originally posted by k0rppi View Post
    pemarista en tiedä, mutta ainakin söpön maahantuoja on varottanu moisten aineiden käytöstä. korkeapaine suuttimet(vai millä nimellä niitä kutsutaankaan) on kuulemma melko arkoja moiselle aineelle, jota pitää ehdottomasti välttää.
    No miten se sinne suuttimiin pääsee?

    Leave a comment:


  • k0rppi
    replied
    pemarista en tiedä, mutta ainakin söpön maahantuoja on varottanu moisten aineiden käytöstä. korkeapaine suuttimet(vai millä nimellä niitä kutsutaankaan) on kuulemma melko arkoja moiselle aineelle, jota pitää ehdottomasti välttää.

    Leave a comment:


  • gubbe89
    replied
    Täytyy tähänkin nyt tulla pätemään. Viime talvena 626:seen sen Forté -pesun menin tekemään. Tällöin koneella oli ajettu n. 350tkm, ei huohottanut öljykorkista paljoakaan, mutta öljyä paloi jonkin verran, ilman sinistä savua kuitenkaan. Hydrauliset säätäjät alkoivat nakuttaa siinä 6tkm öljynvaihdosta, siis mäntien öljyrenkaat huonot ja säätäjät tyypillisesti väljät. Pistin tuon forten sitten ennen öljynvaihtoa. Hetken käytettyäni alkoivat venttiilit naputtaa vimmatusti, ja hetken päästä se lakkasi. Voisi hyvin päätellä että niistä irtosi melko läjä paskaa joka jumitti säätäjät hetkeksi. Päästelinpä öljyt pihalle, olivat ne melko lillinkiä, todella ohutta ja mustaa. Olihan ne öljyt toki ennen ja sen jälkeenkin aina mustaa, vanha mikä vanha. Kuitenkin käyntiääni mielestäni pehmeni ja paskaa lähti aika paljon koneesta. Öljynkulutus kyllä kasvoi tämän jälkeen hieman ja venttiilien naputus alkoi jo 3-4tkm öljynvaihdosta.

    En lähtis suosittelemaan ihan heti vanhaan, etenkään paljon ajettuun koneeseen jossa on hydrauliset säätäjät, ne todennäköisesti alkavat vuotaa entistä pahemmin. Mutta jos tämän ajaa säännöllisesti vaikka joka kolmannessa öljynvaihdosta pikkukilometreiltä asti, pysyy kone varmasti puhtaana ja sisäinen kitka vähenee. Samaa asiaa hyvin todennäköisesti ajaa litra löpöä öljyn seassa, jota käyttelee sen puoli tuntia ennen öljynvaihtoa. Näin kaverin 190 Mersuun umpiväljään M102- mottiin tehtiin, ja käyntiääni pehmeni reilusti, vaikka käyteltiin vain sen 10 minuuttia tyhjäkäynnillä. Tuon jälkeen se ei tuntunut huohottavankaan ihan niin paljoa enää. Mazdaan tein myös kerran saman, mitään muutosta en huomannut, koska olin 5tkm ennen tehnyt tuon Forté- pesun

    Tehtiinpä tuo Forté -pesu myös kaverin 6500km ajettuun Citroen AX Sportiin, joka on tehty ralliautoksi vuonna 88, ja oli seisonut vuodesta 93 tähän syksyyn. Ajateltiin, että sinne on todennäköisesti ajan myötä tullut ruostetta ja muuta shittiä koneen sisään, ja kyllähän sieltä aika mustat öljyt sitten tulikin pihalle ja käyntiääni rauhoittui kummasti.

    En tiedä sitten uskallanko omaani tehdä, öljykorkista se ei huohota yhtään, öljyäkään ei merkittävästi hukkaa, vaikka välillä sinertävää tupruttaa kiihdytyksessä. Ajettu on sen 238tkm.

    Mutta kuten sanottua, varauksella puoltavan ääneni annan tuolle. Alle 150tkm ajettuun hyvin huollettuun koneeseen alkaa säännöllisesti tekemään tuon, on aineesta varmasti hyötyä!
    Last edited by gubbe89; 03-10-2008, 01:55.

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Mitäs mieltä porukka on tästä http://www.rvs.fi/. Itselläni ainakin toiminut..

    Leave a comment:


  • Lehtafi
    replied
    Tiedän, että topik on vanha, mutta en viittinyt tehdä uuttakaan kun samaan aiheeseen liittyy
    Eli kävin tänään hessumobiilissa ja siellä oli myynnissä jtn hydrauliikka venttiilien nostimien lisäainetta. Myyjän mukaan pitäs tolla hävitä nostimien rallatukset
    Onko kukaan kokeillut tällaista kyseistä ainetta, että vaikuttavatko mitenkään pieneen rallatukseen? Ja onko ylipäätänsä turvallisia käyttää. Putelin merkkiä nyt en muista mikä se oli

    Leave a comment:


  • arzi
    replied
    Originally posted by BME316 View Post
    Kuinka kova meteli muuten muilla lähtee? Sisällä kun kuuntelee, niin tyhjäkäynnillä ei kuulu yhtään mitään ääntä. 1500rpm alkaa kuulumaan konehuoneesta sisälle ääntä.
    Mulla sama homma ,et tyhjäkäynnillä ei kuulu oikeastaan mitään.Nakutus kuuluu kun ajaa ns pintakaasulla,kierrosten noustessaan äkillisesti ääni katoaa :think

    Leave a comment:


  • Jylppy--
    replied
    se nafta on hyvä aine toimii varmasti

    Leave a comment:


  • BME316
    replied
    Ei ole rahan tuhlausta, vaan rahastusta. STP Motorflush ajaa aivan saman asian ja maksaa vajaan 7e purkki. Myös vanhan kansakunnan ihmiset ovat löpöllä putsanneet koneitaan, itsellä ei omakohtaisia kokemuksia kyseisestä operaatiosta. Kyllä on Fortella hinnat kohdillaan, eikä ole sen kummoisempaa ainetta kuin muutkaan.

    Ainiin, olenhan minäkin tehnyt Fortekäsittelyn, kone M40B16 330tkm ajettu, 70tkm sitten vaihdettu nostajat ja nokka-akseli. Säksätys ei hiljentynyt, mutta eipä se kovin kova ole muutenkaan. Paskaa tuli öljyn mukana paljon, mutta sehän on öljyjen tehtävä mm. Kuinka kova meteli muuten muilla lähtee? Sisällä kun kuuntelee, niin tyhjäkäynnillä ei kuulu yhtään mitään ääntä. 1500rpm alkaa kuulumaan konehuoneesta sisälle ääntä.

    Leave a comment:

Working...
X