Moro,
kertokaas, oi kaikkitietävät tai onnekkaasti arvaavat, mikäs viritys se tällainen mahtaa olla? Sain vihdoin ostettua sen kauankaivatun 525tds:n ja uuden lapsen pellin alta löytyy moinen viritys. Tuossa on jokin säätöruuvi - varmaan tollo kysymys, mutta voiko tuo olla jokin hukkaportin säätö? Kone kerää nimittäin (ahtopainemittarin mukaan) parhaimmillaan ~1,5bar ylipaineen ja jostain threadista olin lukevinani että tuo on hiukan yläkanttiin normaaliin nähden.
Vielä toisellakin kysymyksellä kiusaan, eli onko tyypillistä, että turboa joutuu hiukan "härnäämään" että se lähtee keräämään kunnolla painetta. Esim ohitukseen lähtiessä suoraan vakionopeussäätimeltä ei kannata lähteä, vaan pitää tiputtaa säädin pois, että pystyy nostamaan kaasun ensin ja sitten polkaisemaan, jolloin paine nousee yli 0,5bar ja meno alkaa maistua.
Kiitokset mainiosta foorumista - eka viritelmä (vakionopeussäädin) on jo rakenneltu ja toimii mainiosti .
kertokaas, oi kaikkitietävät tai onnekkaasti arvaavat, mikäs viritys se tällainen mahtaa olla? Sain vihdoin ostettua sen kauankaivatun 525tds:n ja uuden lapsen pellin alta löytyy moinen viritys. Tuossa on jokin säätöruuvi - varmaan tollo kysymys, mutta voiko tuo olla jokin hukkaportin säätö? Kone kerää nimittäin (ahtopainemittarin mukaan) parhaimmillaan ~1,5bar ylipaineen ja jostain threadista olin lukevinani että tuo on hiukan yläkanttiin normaaliin nähden.
Vielä toisellakin kysymyksellä kiusaan, eli onko tyypillistä, että turboa joutuu hiukan "härnäämään" että se lähtee keräämään kunnolla painetta. Esim ohitukseen lähtiessä suoraan vakionopeussäätimeltä ei kannata lähteä, vaan pitää tiputtaa säädin pois, että pystyy nostamaan kaasun ensin ja sitten polkaisemaan, jolloin paine nousee yli 0,5bar ja meno alkaa maistua.
Kiitokset mainiosta foorumista - eka viritelmä (vakionopeussäädin) on jo rakenneltu ja toimii mainiosti .
Comment