Announcement

Collapse
No announcement yet.

M43b19 sammuilu KORJATTU

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaimann
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1214
    • Karigasniemi

M43b19 sammuilu KORJATTU

Kylmänä sammuilee aika tiuhaan jos ei anna yhtään kaasua. ja lämpimänäkin kun esim. risteykseen tultaessa polkasee kytkintä ja löysää kaasun niin saattaa sammua, ei aina mutta kohtuu useasti kuitenki.En tiiä onko kuvitelmaa mutta tuntuu ettei niin herkästi sammu jos löysää kaasun varovasti.Ehkä sammuu herkiten kun moottorijarrutuksen polkee kytkintä.
    Missä vika voisi olla? Aikaisemmin oli ongelmana epätasainen tyhjäkäynti, joka kuitenki on saatu eliminoitua puhdistamalla tyhjäkäyntiventtiili ja vaihtamalla pakoputken tiiviste ja paikkaamalla putkessa olleet pienet reijät(ammatti hitsaaja auto-origossa tuusulassa).
    Last edited by Kaimann; 30-09-2007, 14:40.
    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

• polkuauto
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 168

Itsellä tuota ajoittaista sammumista aiheutti hajonnut kampikammion huohotinventtiili.

Siinä määrin alkoi homma v....maan että ensiapuna vaivaan kiristin aavistuksen kaasuvaijeria kaasuläppäkotelon luona olevasta säätöpotikasta. "Tyhjäkäynti" nousi aavistuksen mutta muuten auto toimi normaalisti eikä tarvinnut enää painaa kolmea poljinta yhtäaikaa...

Comment

• Kaimann
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1214
      • Karigasniemi

Käväsin keravan Auto-Salpa nimisessä liikkeessä luetuttaan vikakoodit(maksoi VAIN 50€). Sieltä selvisi sen verran että nokka-akselin asentotunnistin on kaput. En tiedä sittten löysinkö oikean osan tuolta pellin alta ,MUTTA joku anturi on tuossa heti kannen jatkona. Tuosta anturista kun otin liittimen irti niin liitin oli aivan öljyinen. toivoa sopii että olen joskus itse öljyn kanssa sotkenu ja se olis sitä kautta sinne joutunu. Ja toivoa sopii että vika katoaisi puhdistamalla tuo liitin, pitänee metsästää elektroniikan puhdistus sprayta jostain.
      "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

Comment

• Kaimann
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1214
        • Karigasniemi

Eli vikakoodit kun luettiin niin antoi viaksi nokka-akselin asentoanturin. Se vaihdettiin, käytös parani hieman mutta vika ei poistunu.
        Nyt on vaihdettu kampikammionhuohotinventtiili ja sammuilu katosi kuvioista.

Comment

• arska84
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1356
          • Seinäjoki

Originally posted by Kaimann View Post
          Eli vikakoodit kun luettiin niin antoi viaksi nokka-akselin asentoanturin. Se vaihdettiin, käytös parani hieman mutta vika ei poistunu.
          Nyt on vaihdettu kampikammionhuohotinventtiili ja sammuilu katosi kuvioista.
          Mitä maksoi toi huohotinventtiili? Saako sen itse laitettua? olis vielä kiva saada kuva tuosta osasta
          BMW PREMIUM

BMW E46 318

Comment

• Vesku1
            Photographer
            • Jun 2005
            • 1401
            • Haukipudas

Sitä perinteistä? Eli ilmamassamittari...

Mulla oli keväällä ilmamassamittariongelmaa omassa (e46 318i 1998), loppuajasta juurikin samanlaista ongelmaa, moottorijarrusta kytkimenpolkasua niin kävi kierrokset ihan viittävaille sammuksissa. Kokoajan ongelma paheni ja kiihytellessä järkyttävää tukkoisuutta ja huonoa käyntiä - loppupeleissä ei käyny tyhjäkäyntiä enää yhtään - uus palikka putkeen ja jo vain alko pellaamaan, ei mitään vastaavanlaisia ongelmia ole esiintynyt sen jäläkeen.

Se ei hirviän hintanen remontti oikiastaan ole, kun jostain varaosaliikkeestä löytää aitoja Boschilaisia. Ja vaihto onnistuu ihan melkeen vaikka keltä alta 5 min. Ei välttämättä kannata virallisesta bmw huollosta lähteä ko. osaa metsästämään. "Varaosa" Boschi oli muistaakseni ~1/3 Oulun Wetterin hinnasta...

[EDIT] Ohops, täähän olikin jo korjattu.[/EDIT]
            Last edited by Vesku1; 30-09-2007, 16:18. Reason: Oho

Comment

• Kaimann
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1214
              • Karigasniemi

Originally posted by arska84 View Post
              Mitä maksoi toi huohotinventtiili? Saako sen itse laitettua? olis vielä kiva saada kuva tuosta osasta
              44€ keravan auto-salpasta, raitisilmansuodattimen kotelon joudut purkaan tieltä pois, 4 ruuvia. Itse huohotinventtiili on imusarjassa kiinni kahdella kuusiokolo ruuvilla. V-mäinen homma sinänsä kun nuo kaksi ruuvia on venttiilin alla, mukava tunkea avaimia sinne.

Comment

• jermu82
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 151

Originally posted by Kaimann View Post
                44€ keravan auto-salpasta, raitisilmansuodattimen kotelon joudut purkaan tieltä pois, 4 ruuvia. Itse huohotinventtiili on imusarjassa kiinni kahdella kuusiokolo ruuvilla. V-mäinen homma sinänsä kun nuo kaksi ruuvia on venttiilin alla, mukava tunkea avaimia sinne.
                löytyykö tätä osaa esim. motonetistä?

Comment

• Kaimann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1214
                  • Karigasniemi

Originally posted by jermu82 View Post
                  löytyykö tätä osaa esim. motonetistä?
                  En nettisivuilta ainakaan löytäny

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎