Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 kalkatus 2000-4000rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [biohazard]
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 255
    • kiuruvesi

    m20b25 kalkatus 2000-4000rpm

    eli tämä ääni ei ole venttiileistä kuuluva nakutus vaan enemmänkin kalkatus, tyhjäkäynnillä ei ääntä kuulu kyseistä ääntä muttakun pikkasenkin kaasua niin johan alkaa laulamaan.otin venttiilinkopan pois ja katsoin niin kaikki näytti olevan kunnossa(ei keinuvipuja poikki tms),uskaltaako ajaa?vaihdoin kyllä uudet moottori öljyt tuossa 2 viikkoa takaperin että voiko tämä vaikuttaa asiaan(valvoline 10w-40w)
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #2
    En ajaisi. Kannattaa tarkistaa kampuran/veivien liuskat.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • mukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 5965
      • Uleåborg

      #3
      Jep, kk-laakerit kannattaa vaihtaa. Ei iso homma edes tasaisella paikalla kunhan auton alle pääsee.
      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

      Save the World, Fuck The Fuel Economy
      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

      Comment

      • [biohazard]
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 255
        • kiuruvesi

        #4
        Originally posted by muggo View Post
        Jep, kk-laakerit kannattaa vaihtaa. Ei iso homma edes tasaisella paikalla kunhan auton alle pääsee.
        osaatko suuntaa antavasti sanoa paljonko maksaa kyseiset laakerit? mitenkä vaihdetaan/mitä tarvitsee irrottaa? konetta ei ilmeisesti tarvitse nostaa pois?

        Comment

        • next
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 44

          #5
          Samalla kun vaihdat kk laakerit(38€) niin samalla vaivalla menee runkolaakeritkin(65€) Ne kuitenkin on myös kuluneet samalla lailla.

          Jos öljynpaineet on kunnossa niin tolla tulee kuntoon.


          Auto ylös,öljypohja irti(takaosassa laatikon tuki myös tai mikä lienee) ja jotta olis helpompaa niin itse irrottaisin ohjausvaihteen(kolme pulttia ja katsoa ratti suoraan, että osuu vielä samaan kohtaan takas) Huom siis ohjausvaihde vain pudotetaan siksi aikaa maahan ei irroiteta palloniveliä.

          Sitten siitä välistä kiertää paineventtiili irti niin putoaa/mahtuu se ö-pohja pois.

          Sitten vaan vaihdat ne.....

          Joo helppo sanoa ja itse tein neljästi kyseisen operaation kunnes palo hermo ja tempasin koneen ylös ja vaihdoin ehjän kampiakselinkin sen vanhan paskaksi menneen tilalle

          Onneksi löytyi sen jälkeen jopa öljynpaineetkin. Ei olis enää hermo kestänyt enempää

          Edit: Kato ne sun öljynpaineet ettei ole öljypumppu kulunut puhki jonka takia menny laakerit, sen vaihto menee samalla vaivalla(108€)
          Last edited by next; 09-09-2007, 20:36.

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            Mielestäni pelkkien liuskojen vaihtaminen on jokkismiesten puuhastelua. Jos siellä esim kangenlaakerit finaalissa, niin erittäin suurella todennäköisyydellä on kampiakselikin ottanut siipeensä. Kone keulalta veks ja akseli koneistamoon. Jos hyvä säkä käy, pelkkä kiilloitus riittää, mutta melkein uskaltaisin väittää, että akseli on hiontavalmis, jos ei kohta valmista kauraa. Jos hiontahommiksi menee, kannattaa melkein jo ostaa hyvä STD-akseli, kiilloittaa siitä kaulat ja kokoaa sillä. Samalla kun kone on pöydällä, tulee tehtyä paljon muutakin siinä sivussa. Jos auto olis mun, en miettisi hetkeäkään, vaan kone kokonaan veks.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • next
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 44

              #7
              T3 puhuu kyllä asiaa. Omassa oli juurikin tuo että akselissa pari pahaa uraa mutta koneistus olisi vaatinut sen verran töitä(olisi kuulemma voinut jopa tulla kiero nitrauksessa koska yksi pesä siniseksi mennyt) että ostin stanu kampuran joka oli niin hyvä ettei edes kiilloitusta tarvinnut.

              Comment

              • alonap-1
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 824
                • Hollola

                #8
                eksoottinen kokemus?. kutosen laakeri kun kuulostaa hajotessaan huomattavasti erilaiselta kuin nelosen. eräs piirre mihin itse kiinnitin huomiota oli kun käytin oman bmw:n(m20b25) suuttimet ultraäänipesussa ja suihkukuviotestissä 2-3t/rpm pitivät jokseenkin julman möykän. mutta eipä tuo äänen laatu(paine) ole sidoksissa kaasuun
                42 1:1,6 70/30

                Comment

                • [biohazard]
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 255
                  • kiuruvesi

                  #9
                  joo eli tällä viikolla otetaan kone keulilta ylös ja tehdään koneremontti eli mitä kaikkea kannattaa vaihtaa nyt sitten siihe kun auki käytetään kone? männänrenkaista asti vaihetaan. ja minkähintaiseksi tulee sekä mistä kannattaa tilata osat?
                  kl-varaosissa oli tuo männänrengas sarja (Männänrengassarja std -9/91 1/MÄNTÄ) eli onko tuo normaali männänrengas sarja mitä tuo std tarkottaa? eli nuita 6sarjaa pitää ostaa,entä tuo runkolaakeri sarja kumpiko pitää tilata?

                  Comment

                  • [biohazard]
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 255
                    • kiuruvesi

                    #10
                    noh osaisko joku sanoa mitä kaikkea kannattas/pitää uusia kun käytetään kone selällään?

                    tilannut olen seuraavat;
                    -männänrenkaat =22,5€ per mäntä
                    -imusarjantiivisteen =18€
                    -kannentiivisteen =44€(reinz)
                    -venttiilinvarrenkumit =15€
                    -kiertokangenlaakerit =45€
                    -kansipulttisarja =28€
                    -jakopäänhihnan+kiristinrulla =20€+25€

                    stefoja varmaankin tarvii vielä? sanokaa jos jotain tulee mieleen niin käyn tilailemassa

                    Comment

                    • [biohazard]
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 255
                      • kiuruvesi

                      #11
                      noh osaisko joku sanoa mitä kaikkea kannattas/pitää uusia kun käytetään kone selällään?

                      tilannut olen seuraavat;
                      -männänrenkaat =22,5€ per mäntä
                      -imusarjantiivisteen =18€
                      -kannentiivisteen =44€(reinz)
                      -venttiilinvarrenkumit =15€
                      -kiertokangenlaakerit =45€
                      -kansipulttisarja =28€
                      -jakopäänhihnan+kiristinrulla =20€+25€
                      -öljypohjantiiviste =9€€
                      -venttiilinkopantiiviste =16€

                      -loppusumma=355€

                      stefoja varmaankin tarvii vielä? sanokaa jos jotain tulee mieleen niin käyn tilailemassa

                      Comment

                      • M325i
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 1529
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by [biohazard] View Post
                        noh osaisko joku sanoa mitä kaikkea kannattas/pitää uusia kun käytetään kone selällään?

                        tilannut olen seuraavat;
                        -männänrenkaat =22,5€ per mäntä
                        -imusarjantiivisteen =18€
                        -kannentiivisteen =44€(reinz)
                        -venttiilinvarrenkumit =15€
                        -kiertokangenlaakerit =45€
                        -kansipulttisarja =28€
                        -jakopäänhihnan+kiristinrulla =20€+25€

                        stefoja varmaankin tarvii vielä? sanokaa jos jotain tulee mieleen niin käyn tilailemassa

                        Nämä ainakin tulee mieleen äkkiä.

                        Tiivisteet KAIKKI
                        Laakerit KAIKKI
                        Männänrenkaat KAIKKI
                        Kannenpultit
                        Sylinterien hoonaus hiomolla KONEELLA.
                        Öljypumppu?
                        Venttiilin ohjurit,istukoiden koneistus / venttiilien koneistus/ uudet. Keinut ja nokka?
                        Kannen oikaisu?
                        Kiertokangien yläpään helat?
                        Nokan öljyputki UUSI
                        Hihnat ja kiristin
                        Tulpat
                        Öljyt ja suodatin
                        Kytkinpaketti?
                        Kampiakselin kaulojen kunto? Jos sieltä on laakeri mennyt niin yleensä on koneistustarvetta,ja jos ei koneisteta kulunutta,niin saat kohta aloittaa alusta koko homman.

                        Pian huomaat että olet 1500-2000€ köyhempi kun laitat läskiremmikutosen kunnolla lyöntiin,näin se vaan on,jos se kunnolla tehdään eikä edes vielä viritetä...Suosittelen SAKSALAISIA varaosia koneen kasaamiseen.
                        E30 ja E46 ///M

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #13
                          Originally posted by vwtyp1 View Post
                          Nämä ainakin tulee mieleen äkkiä.

                          Tiivisteet KAIKKI
                          Laakerit KAIKKI
                          Männänrenkaat KAIKKI
                          Kannenpultit
                          Sylinterien hoonaus hiomolla KONEELLA.
                          Öljypumppu?
                          Venttiilin ohjurit,istukoiden koneistus / venttiilien koneistus/ uudet. Keinut ja nokka?
                          Kannen oikaisu?
                          Kiertokangien yläpään helat?
                          Nokan öljyputki UUSI
                          Hihnat ja kiristin
                          Tulpat
                          Öljyt ja suodatin
                          Kytkinpaketti?
                          Kampiakselin kaulojen kunto? Jos sieltä on laakeri mennyt niin yleensä on koneistustarvetta,ja jos ei koneisteta kulunutta,niin saat kohta aloittaa alusta koko homman.
                          Kannattaa tosiaan nuo kaikki vaihdella, jos yhtään pitempään meinaa sillä autolla ajella. Ehkä kytkin pakettia ei välttämättä tarviis vaihtaa, jos se näyttää hyväkuntoiselta.
                          Ja tuohon listaan lisäisin vielä vesipumpun, ja kaikki letkut ja putket mitkä vähänkään huonolta näyttää. Eipähän sitten tarviis heti olla rassailemassa.
                          Last edited by JJT; 10-09-2007, 19:58.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Jarpeli
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 510
                            • vaasa

                            #14
                            ittellä sama ongelma, mutta kylmänä ei nakuta niin paljoa. kuullostaa että ääni tulisi venttiilikoneistosta. koneeseen juuri tehtu kone remontti eli kaikki osat tasapainotettu, kaikki laakerit vaihdettu ja m-renkaat uusittu. ensimmäiset 70km meni hyvin mutta sitten rupes nakuttamaan. olisiko mahdollista että kannen öljy putki olisi tukossa/virtais huonosti viimmeisille keinuille? nakutus siis kuuluu ~1500 kierroksella kovimmillaan jonka jälkeen se häviää, sama homma myös moottori jarrutuksessa.

                            Comment

                            • Rale
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 1482
                              • Porvoo

                              #15
                              Männänrenkaat

                              jos joudut hoonaamaan sylinerit niin hyvin todennäköisesti et noilla männänrenkailla tee mitään jos standardi kokoiset olet tilannut.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎