eli tämä ääni ei ole venttiileistä kuuluva nakutus vaan enemmänkin kalkatus, tyhjäkäynnillä ei ääntä kuulu kyseistä ääntä muttakun pikkasenkin kaasua niin johan alkaa laulamaan.otin venttiilinkopan pois ja katsoin niin kaikki näytti olevan kunnossa(ei keinuvipuja poikki tms),uskaltaako ajaa?vaihdoin kyllä uudet moottori öljyt tuossa 2 viikkoa takaperin että voiko tämä vaikuttaa asiaan(valvoline 10w-40w)
m20b25 kalkatus 2000-4000rpm
Collapse
X
-
Tags: None
-
En ajaisi. Kannattaa tarkistaa kampuran/veivien liuskat.
-
osaatko suuntaa antavasti sanoa paljonko maksaa kyseiset laakerit? mitenkä vaihdetaan/mitä tarvitsee irrottaa? konetta ei ilmeisesti tarvitse nostaa pois?Originally posted by muggo View PostJep, kk-laakerit kannattaa vaihtaa. Ei iso homma edes tasaisella paikalla kunhan auton alle pääsee.
Comment
-
Samalla kun vaihdat kk laakerit(38€) niin samalla vaivalla menee runkolaakeritkin(65€) Ne kuitenkin on myös kuluneet samalla lailla.
Jos öljynpaineet on kunnossa niin tolla tulee kuntoon.
Auto ylös,öljypohja irti(takaosassa laatikon tuki myös tai mikä lienee) ja jotta olis helpompaa niin itse irrottaisin ohjausvaihteen(kolme pulttia ja katsoa ratti suoraan, että osuu vielä samaan kohtaan takas) Huom siis ohjausvaihde vain pudotetaan siksi aikaa maahan ei irroiteta palloniveliä.
Sitten siitä välistä kiertää paineventtiili irti niin putoaa/mahtuu se ö-pohja pois.
Sitten vaan vaihdat ne.....
Joo helppo sanoa ja itse tein neljästi kyseisen operaation kunnes palo hermo ja tempasin koneen ylös ja vaihdoin ehjän kampiakselinkin sen vanhan paskaksi menneen tilalle
Onneksi löytyi sen jälkeen jopa öljynpaineetkin. Ei olis enää hermo kestänyt enempää
Edit: Kato ne sun öljynpaineet ettei ole öljypumppu kulunut puhki jonka takia menny laakerit, sen vaihto menee samalla vaivalla(108€)Last edited by next; 09-09-2007, 21:36.
Comment
-
Mielestäni pelkkien liuskojen vaihtaminen on jokkismiesten puuhastelua. Jos siellä esim kangenlaakerit finaalissa, niin erittäin suurella todennäköisyydellä on kampiakselikin ottanut siipeensä. Kone keulalta veks ja akseli koneistamoon. Jos hyvä säkä käy, pelkkä kiilloitus riittää, mutta melkein uskaltaisin väittää, että akseli on hiontavalmis, jos ei kohta valmista kauraa. Jos hiontahommiksi menee, kannattaa melkein jo ostaa hyvä STD-akseli, kiilloittaa siitä kaulat ja kokoaa sillä. Samalla kun kone on pöydällä, tulee tehtyä paljon muutakin siinä sivussa. Jos auto olis mun, en miettisi hetkeäkään, vaan kone kokonaan veks..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
T3 puhuu kyllä asiaa. Omassa oli juurikin tuo että akselissa pari pahaa uraa mutta koneistus olisi vaatinut sen verran töitä(olisi kuulemma voinut jopa tulla kiero nitrauksessa koska yksi pesä siniseksi mennyt) että ostin stanu kampuran joka oli niin hyvä ettei edes kiilloitusta tarvinnut.
Comment
-
eksoottinen kokemus?. kutosen laakeri kun kuulostaa hajotessaan huomattavasti erilaiselta kuin nelosen. eräs piirre mihin itse kiinnitin huomiota oli kun käytin oman bmw:n(m20b25) suuttimet ultraäänipesussa ja suihkukuviotestissä 2-3t/rpm pitivät jokseenkin julman möykän. mutta eipä tuo äänen laatu(paine) ole sidoksissa kaasuun42 1:1,6 70/30
Comment
-
joo eli tällä viikolla otetaan kone keulilta ylös ja tehdään koneremontti eli mitä kaikkea kannattaa vaihtaa nyt sitten siihe kun auki käytetään kone? männänrenkaista asti vaihetaan. ja minkähintaiseksi tulee sekä mistä kannattaa tilata osat?
kl-varaosissa oli tuo männänrengas sarja (Männänrengassarja std -9/91 1/MÄNTÄ) eli onko tuo normaali männänrengas sarja mitä tuo std tarkottaa? eli nuita 6sarjaa pitää ostaa,entä tuo runkolaakeri sarja kumpiko pitää tilata?
Comment
-
noh osaisko joku sanoa mitä kaikkea kannattas/pitää uusia kun käytetään kone selällään?
tilannut olen seuraavat;
-männänrenkaat =22,5€ per mäntä
-imusarjantiivisteen =18€
-kannentiivisteen =44€(reinz)
-venttiilinvarrenkumit =15€
-kiertokangenlaakerit =45€
-kansipulttisarja =28€
-jakopäänhihnan+kiristinrulla =20€+25€
stefoja varmaankin tarvii vielä? sanokaa jos jotain tulee mieleen niin käyn tilailemassa
Comment
-
noh osaisko joku sanoa mitä kaikkea kannattas/pitää uusia kun käytetään kone selällään?
tilannut olen seuraavat;
-männänrenkaat =22,5€ per mäntä
-imusarjantiivisteen =18€
-kannentiivisteen =44€(reinz)
-venttiilinvarrenkumit =15€
-kiertokangenlaakerit =45€
-kansipulttisarja =28€
-jakopäänhihnan+kiristinrulla =20€+25€
-öljypohjantiiviste =9€€
-venttiilinkopantiiviste =16€
-loppusumma=355€
stefoja varmaankin tarvii vielä? sanokaa jos jotain tulee mieleen niin käyn tilailemassa
Comment
-
Originally posted by [biohazard] View Postnoh osaisko joku sanoa mitä kaikkea kannattas/pitää uusia kun käytetään kone selällään?
tilannut olen seuraavat;
-männänrenkaat =22,5€ per mäntä
-imusarjantiivisteen =18€
-kannentiivisteen =44€(reinz)
-venttiilinvarrenkumit =15€
-kiertokangenlaakerit =45€
-kansipulttisarja =28€
-jakopäänhihnan+kiristinrulla =20€+25€
stefoja varmaankin tarvii vielä? sanokaa jos jotain tulee mieleen niin käyn tilailemassa
Nämä ainakin tulee mieleen äkkiä.
Tiivisteet KAIKKI
Laakerit KAIKKI
Männänrenkaat KAIKKI
Kannenpultit
Sylinterien hoonaus hiomolla KONEELLA.
Öljypumppu?
Venttiilin ohjurit,istukoiden koneistus / venttiilien koneistus/ uudet. Keinut ja nokka?
Kannen oikaisu?
Kiertokangien yläpään helat?
Nokan öljyputki UUSI
Hihnat ja kiristin
Tulpat
Öljyt ja suodatin
Kytkinpaketti?
Kampiakselin kaulojen kunto? Jos sieltä on laakeri mennyt niin yleensä on koneistustarvetta,ja jos ei koneisteta kulunutta,niin saat kohta aloittaa alusta koko homman.
Pian huomaat että olet 1500-2000€ köyhempi kun laitat läskiremmikutosen kunnolla lyöntiin
,näin se vaan on,jos se kunnolla tehdään eikä edes vielä viritetä...Suosittelen SAKSALAISIA varaosia koneen kasaamiseen.
E30 ja E46 ///M
Comment
-
Kannattaa tosiaan nuo kaikki vaihdella, jos yhtään pitempään meinaa sillä autolla ajella. Ehkä kytkin pakettia ei välttämättä tarviis vaihtaa, jos se näyttää hyväkuntoiselta.Originally posted by vwtyp1 View PostNämä ainakin tulee mieleen äkkiä.
Tiivisteet KAIKKI
Laakerit KAIKKI
Männänrenkaat KAIKKI
Kannenpultit
Sylinterien hoonaus hiomolla KONEELLA.
Öljypumppu?
Venttiilin ohjurit,istukoiden koneistus / venttiilien koneistus/ uudet. Keinut ja nokka?
Kannen oikaisu?
Kiertokangien yläpään helat?
Nokan öljyputki UUSI
Hihnat ja kiristin
Tulpat
Öljyt ja suodatin
Kytkinpaketti?
Kampiakselin kaulojen kunto? Jos sieltä on laakeri mennyt niin yleensä on koneistustarvetta,ja jos ei koneisteta kulunutta,niin saat kohta aloittaa alusta koko homman.
Ja tuohon listaan lisäisin vielä vesipumpun, ja kaikki letkut ja putket mitkä vähänkään huonolta näyttää. Eipähän sitten tarviis heti olla rassailemassa.Last edited by JJT; 10-09-2007, 20:58.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
ittellä sama ongelma, mutta kylmänä ei nakuta niin paljoa. kuullostaa että ääni tulisi venttiilikoneistosta. koneeseen juuri tehtu kone remontti eli kaikki osat tasapainotettu, kaikki laakerit vaihdettu ja m-renkaat uusittu. ensimmäiset 70km meni hyvin mutta sitten rupes nakuttamaan. olisiko mahdollista että kannen öljy putki olisi tukossa/virtais huonosti viimmeisille keinuille? nakutus siis kuuluu ~1500 kierroksella kovimmillaan jonka jälkeen se häviää, sama homma myös moottori jarrutuksessa.
Comment
Comment