Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 kalkatus 2000-4000rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarpeli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 510
    • vaasa

    #16
    unohtui meinita että sylinterit hoonattu(ja eihän se sentakia kalkattais vaan puhaltais läpi ja huohottais jota se ei tee). ja vena välyksetkin säädetty kohilleen.

    Comment

    • next
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 44

      #17
      Halvemmalla olisit päässy täydellisellä tiivistesarjalla(victor reintz) tais olla 130€ paikallisessa tarvikeliikkeessä.

      Muutoin oli täydellinen mutta kaasuläpän tiiviste ei kuulu mukaan joten sen jouduin tekemään itse erikseen.

      Vesipumppu ja termari vois olla kanssa samalla hyvä vaihtaa. Tarkasta sen öljypumpun mitat nyt sitten samalla kun avaat ettei se ole väljä. Helppo kuitenkin samalla vaihtaa jos tarvetta.

      Comment

      • M325i
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 1529
        • Etelä-pohjanmaa

        #18
        Ei tarvita muita kun STD männänrenkaat. Ei se sylinteri hoonauksessa "suurene" tai tietysti suurenee,mutta sitä hiotaan VAIN sen verran että lasittuma lähtee ja tietenkin MÄNNÄNRENGASVÄLYKSET mittamaalla asia selviää.
        E30 ja E46 ///M

        Comment

        • [biohazard]
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 255
          • kiuruvesi

          #19
          Originally posted by vwtyp1 View Post
          Ei tarvita muita kun STD männänrenkaat. Ei se sylinteri hoonauksessa "suurene" tai tietysti suurenee,mutta sitä hiotaan VAIN sen verran että lasittuma lähtee ja tietenkin MÄNNÄNRENGASVÄLYKSET mittamaalla asia selviää.
          totta. hoonauksessa sylinteri ei kulu niin paljoa että isommat männänrenkaat pitäisi laittaa

          Comment

          • Tepijr
            Bimmer Fanatic
            • May 2005
            • 653
            • Oulu

            #20
            Originally posted by vwtyp1 View Post
            Ei tarvita muita kun STD männänrenkaat. Ei se sylinteri hoonauksessa "suurene" tai tietysti suurenee,mutta sitä hiotaan VAIN sen verran että lasittuma lähtee ja tietenkin MÄNNÄNRENGASVÄLYKSET mittamaalla asia selviää.
            Puhutaanko tässä nyt katkosvälyksistä??:think
            Parhaat pelaa

            Comment

            • [biohazard]
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 255
              • kiuruvesi

              #21
              mutta kyllähän siitä varmaan hyvä ja toimiva kone tulee kun vaihetaan nuo listatut osat. varmaan voi ne uudet kk laakerit vaihtaa suoraan ilman koneistusta siihe jos ei ole tehnyt jälkiä mihinkää?entäs muuten runkolaakerit? voikos ne uudet laittaa paikalleen suoraan?
              Last edited by [biohazard]; 10-09-2007, 22:29. Reason: lisäystä

              Comment

              • M325i
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 1529
                • Etelä-pohjanmaa

                #22
                Originally posted by Tepijr View Post
                Puhutaanko tässä nyt katkosvälyksistä??:think
                Kyllä,miten niin?:think Jos sylinteri on pahoin kulunut niin myös nämä välykset on yleensä liian suuret. Se tietenkin selviää mittamalla sylinterit,mutta monellakaan ei siihen kotona ole tarpeellisiä välineitä. Jos männät näyttää ok kuntoisilta,sylintereissä ei ole tunnu pykälää/naarmua tai muuta vauriota eikä rengasurat ole väljät männissä niin hoonaus ja nippuun STD renkailla.
                E30 ja E46 ///M

                Comment

                • M325i
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 1529
                  • Etelä-pohjanmaa

                  #23
                  Originally posted by [biohazard] View Post
                  mutta kyllähän siitä varmaan hyvä ja toimiva kone tulee kun vaihetaan nuo listatut osat. varmaan voi ne uudet kk laakerit vaihtaa suoraan ilman koneistusta siihe jos ei ole tehnyt jälkiä mihinkää?entäs muuten runkolaakerit? voikos ne uudet laittaa paikalleen suoraan?
                  Jos kone on kalkattamaan päässyt suosittelen mittauttamaan kampiakselin kaulat ja ainakin ne veivien alapäät josta laakerit on mennyt koneistamolla jotta ovat varmasti kunnossa ennen kasausta. Vähintään yleensä kiillotus tarvitaan kauloille vanhaan moottoriin.
                  E30 ja E46 ///M

                  Comment

                  • [biohazard]
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 255
                    • kiuruvesi

                    #24
                    Originally posted by vwtyp1 View Post
                    Kyllä,miten niin?:think Jos sylinteri on pahoin kulunut niin myös nämä välykset on yleensä liian suuret. Se tietenkin selviää mittamalla sylinterit,mutta monellakaan ei siihen kotona ole tarpeellisiä välineitä. Jos männät näyttää ok kuntoisilta,sylintereissä ei ole tunnu pykälää/naarmua tai muuta vauriota eikä rengasurat ole väljät männissä niin hoonaus ja nippuun STD renkailla.
                    talvella käytettiin kansi irti ja hyvältä näytti sylinterit(hoonausjäljet näkyi)

                    Comment

                    • Reva
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2005
                      • 89
                      • Joensuu

                      #25
                      Tosiaan se kampura kannattaa tarkistaa. Ja runkolaakerit ainakin ois hyvä laittaa vielä tohon settiin jos et meinannu tota ihan "täydellistä" remppaa tehä. Itse sain alkutalvesta 40e hyväkuntoisen kampuran täältä foorumilta ja kaveri töissä kiillotti sen, eli ei pahan hintainen. Mukana tuli vielä venttiileitä, kiertokankia ja muuta sälää.
                      BMW e34 525i -93 touring
                      ex mopot: 518i e28 - 316 e30 - 320i e30 - BMW e30 316 - m40 voimanpesä - 323i e30 - 520 e28 - e34 520/530i

                      Comment

                      • Eepo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 5388
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by Reva View Post
                        eli ei pahan hintainen. Mukana tuli vielä venttiileitä, kiertokankia ja muuta sälää.
                        mittaappas ne kiertokanget minkäpituiset ovat? täältä vois löytyä potentiaalinen ostaja
                        -Harley Davidson Sportster - 89-
                        -Harley Davidson softail -89-
                        -Suzuki PV50 -86-

                        Comment

                        • [biohazard]
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 255
                          • kiuruvesi

                          #27
                          Originally posted by Reva View Post
                          Tosiaan se kampura kannattaa tarkistaa. Ja runkolaakerit ainakin ois hyvä laittaa vielä tohon settiin jos et meinannu tota ihan "täydellistä" remppaa tehä. Itse sain alkutalvesta 40e hyväkuntoisen kampuran täältä foorumilta ja kaveri töissä kiillotti sen, eli ei pahan hintainen. Mukana tuli vielä venttiileitä, kiertokankia ja muuta sälää.
                          no ei ole kyllä ollut pahan hintainen .ok täytyy tarkistaa se kampura ja tilata nuo runkolaakerit. varmaan nekin ovat std?

                          Comment

                          • Eepo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 5388
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by [biohazard] View Post
                            no ei ole kyllä ollut pahan hintainen .ok täytyy tarkistaa se kampura ja tilata nuo runkolaakerit. varmaan nekin ovat std?
                            suosittelisin et otat sen kampuran käteen ja viet jollekkin asiantuntijalle sen et pitääkö hioa vai selviääkö kiilloituksella!
                            ja sen mukaan sit ostelet niitä laakereita!
                            -Harley Davidson Sportster - 89-
                            -Harley Davidson softail -89-
                            -Suzuki PV50 -86-

                            Comment

                            • Reva
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2005
                              • 89
                              • Joensuu

                              #29
                              Originally posted by Eepo View Post
                              suosittelisin et otat sen kampuran käteen ja viet jollekkin asiantuntijalle sen et pitääkö hioa vai selviääkö kiilloituksella!
                              ja sen mukaan sit ostelet niitä laakereita!
                              Tää on vähän eepolle, mutta niinku joku "viisas" mulle sano niin tuossa laakerihommassahan se "kannattaa" säästellä.

                              Ei vaan kampura käteen niin saat varmuuden sitten siitäkin että onko ne kaulat STD koossa. Ja jos ei huvita ostella kaikkee ihan vaan varmuuden vuoksi niin sekin selviää sit samalla kun käyttää sitä siellä koneistamolla. Tai hankkimalla uuden kampuran. Itsellä oli melkein pakko silloin ostaa uus kampura kun vanhasta oli yks kaula mennyt jo siniseksi. Sanovat koneistamolla ettei kannata ruveta laittaa.
                              BMW e34 525i -93 touring
                              ex mopot: 518i e28 - 316 e30 - 320i e30 - BMW e30 316 - m40 voimanpesä - 323i e30 - 520 e28 - e34 520/530i

                              Comment

                              • [biohazard]
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 255
                                • kiuruvesi

                                #30
                                joo tuossa päivällä vähä aloteltiin jo operaatiota niin nyt on siinä vaiheessa että kone pois keulilta huomenna . Mitenkäs se mitataa/nähään onko ne kaulat STD koossa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎