Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20b20 kylmäkäynnistyksessä ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tepi_
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2185
    • TKu

    M20b20 kylmäkäynnistyksessä ongelma

    Eli koitin jo aikaisemmissa topikeissa asiaa kysyä,mutta perustin uuden,kun ei asia oikein selvinnyt.

    Eli ongelmana on,kun auto seisonut esim.yön yli,niin käyntiin lähtee hyvin,mutta auto röpöttää kaasua annettaessa,aina n. 1500-2000 kierrokseen asti,ja nykii liikkelle lähtiessä/vaihdetta vaihdettaessa ellei kaasua ole tarpeeksi. "Vika" häipyy pikkuhiljaa,kun kone lämpenee.

    Koneen ohjauksena siis on motronic,eli miten tässä tuo kylmäkäynnistyksen rikastus menee? Lämpötila-antureita tutkisteltiin ja sininen vaihdettiinkin,muttei vaikutusta,joten siitä ei ainakaan taida tietoa mennä boksille? Ruskeassa anturissa oli vaan yksi metalliliitin,kun taas vastakappaleessa muistaakseni taas kaksi paikkaa oli,mutta kaverilla sama kone ja siinä myöskin vaan yksi metalliliitin ruskeassa ja hänellä kylmäkäynnistys ei röpötä.

    Eli mistäköhän vikaa etsimään?


    Edit: Niin ja tosiaan tyhjäkäynti on kylmänäkin hyvä,n.900 kierrosta,mutta kaasua annettaessa vaan "hyytyy". Mahdolliset imuvuodotkin koitettiin kyllä katsoa,että niitä ei olisi.
    Last edited by tepi_; 09-09-2007, 23:44.
  • jii.veivo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 564
    • Haapavesi

    #2
    Mulla sama homma tuossa b26:ssa, autossa myös muita pikku ongelmia. Vaihdan tällä viikolla virranjakajan kannen, kun oli niin huono jo kasattaessa saa nähdä vaikuttaako tuohon ongelmaan.
    e38 750ial
    Husaberg 650 fs -05
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

    Comment

    • tepi_
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2185
      • TKu

      #3
      Originally posted by jii.veivo View Post
      Mulla sama homma tuossa b26:ssa, autossa myös muita pikku ongelmia. Vaihdan tällä viikolla virranjakajan kannen, kun oli niin huono jo kasattaessa saa nähdä vaikuttaako tuohon ongelmaan.
      Ilmotteleppa vaikka, auttoiko tuon vaihto kyseiseen ongelmaan..

      Comment

      • tepi_
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2185
        • TKu

        #4
        Ei edelleenkään kenelläkään vinkkejä tähän ongelmaan? Searchillä kaivelin ja joku veikkasi vian olevan itse boksissa kylmäkäynnistyspiirissä?

        Onko ketään,joka olis tämän kaltaisen vian saanut poistettua m20:sestä?

        Aamulla taas v*tutti lähteä töihin,kun auto hyvin käynnistyi,mutta lähtiessä pakittamaan kierrokset laskivat kaasusta päästettäessä nolliin ja auto sammui. Tämän jälkeen sitten saikin sahata n.5-10 min autoa käyntiin,lopulta lähti erittäin raskaasti käymään ja bensa haisi aivan mahdottomasti,eli auto taitaa saada kakkua aivan liikaa kylmäkäynnistyksessä.

        Edit:No nyt löytyikin yhestä topicista,jossa "vanhoissa" seiskoissa ollut samanakaltaisia oireita. Siellä oli muutamalla löytynyt juurikin nuita murtumia/halkeiluja tuossa ilmamäärämittarin kumiputkessa,joten täytyy se kunnolla irrottaa ja kattoa uudestaan. Myös jollain auttanut tyhjäkäyntimoottorin kunnollinen puhdistus ym. alueen osien putsaus. joten koitetaan näillä.
        Last edited by tepi_; 17-10-2007, 22:09.

        Comment

        • Nartsa
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 73

          #5
          Mulla sama homma juurikin 5min. sitten. Tukehdutin liiallisella hätäilyllä pätkivän moottorin ja sammui. Nyt olen melkein akun tyhjäksi sahaillut, lupaa ja lupaa mutta ei lähe. Bensa haisee kanssa.
          Exät:
          Golf GTi -03
          MB 230CE -88
          Corolla -96
          525i -89
          M5 -91
          518i -91

          Comment

          • Nartsa
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 73

            #6
            Kamaan auttakaa joku?
            Exät:
            Golf GTi -03
            MB 230CE -88
            Corolla -96
            525i -89
            M5 -91
            518i -91

            Comment

            • pottii
              Bimmer Rookie
              • Dec 2007
              • 37
              • kouvola

              #7
              jepjep

              jos tukehtuu kokonaa ku painaa kaasun pohjaa ja käy viel semmost 100-200 tyhjäkäyntii pätkien ni sit on motronic menny itel oli tollee homma ja just toi et kaasun ku päästää pois kokonaa ni se joko sammuu tai käyttää jossai 100 kierroksii ja heijaa 1500 liepeille takas. puol vuotta kesti ennen ku ton vian löyti.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎