Eli koitin jo aikaisemmissa topikeissa asiaa kysyä,mutta perustin uuden,kun ei asia oikein selvinnyt.
Eli ongelmana on,kun auto seisonut esim.yön yli,niin käyntiin lähtee hyvin,mutta auto röpöttää kaasua annettaessa,aina n. 1500-2000 kierrokseen asti,ja nykii liikkelle lähtiessä/vaihdetta vaihdettaessa ellei kaasua ole tarpeeksi. "Vika" häipyy pikkuhiljaa,kun kone lämpenee.
Koneen ohjauksena siis on motronic,eli miten tässä tuo kylmäkäynnistyksen rikastus menee? Lämpötila-antureita tutkisteltiin ja sininen vaihdettiinkin,muttei vaikutusta,joten siitä ei ainakaan taida tietoa mennä boksille? Ruskeassa anturissa oli vaan yksi metalliliitin,kun taas vastakappaleessa muistaakseni taas kaksi paikkaa oli,mutta kaverilla sama kone ja siinä myöskin vaan yksi metalliliitin ruskeassa ja hänellä kylmäkäynnistys ei röpötä.
Eli mistäköhän vikaa etsimään?
Edit: Niin ja tosiaan tyhjäkäynti on kylmänäkin hyvä,n.900 kierrosta,mutta kaasua annettaessa vaan "hyytyy". Mahdolliset imuvuodotkin koitettiin kyllä katsoa,että niitä ei olisi.
Eli ongelmana on,kun auto seisonut esim.yön yli,niin käyntiin lähtee hyvin,mutta auto röpöttää kaasua annettaessa,aina n. 1500-2000 kierrokseen asti,ja nykii liikkelle lähtiessä/vaihdetta vaihdettaessa ellei kaasua ole tarpeeksi. "Vika" häipyy pikkuhiljaa,kun kone lämpenee.
Koneen ohjauksena siis on motronic,eli miten tässä tuo kylmäkäynnistyksen rikastus menee? Lämpötila-antureita tutkisteltiin ja sininen vaihdettiinkin,muttei vaikutusta,joten siitä ei ainakaan taida tietoa mennä boksille? Ruskeassa anturissa oli vaan yksi metalliliitin,kun taas vastakappaleessa muistaakseni taas kaksi paikkaa oli,mutta kaverilla sama kone ja siinä myöskin vaan yksi metalliliitin ruskeassa ja hänellä kylmäkäynnistys ei röpötä.
Eli mistäköhän vikaa etsimään?
Edit: Niin ja tosiaan tyhjäkäynti on kylmänäkin hyvä,n.900 kierrosta,mutta kaasua annettaessa vaan "hyytyy". Mahdolliset imuvuodotkin koitettiin kyllä katsoa,että niitä ei olisi.
Comment