Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä turbo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

    Mikä turbo?

    Eli haluisin tietää mikä turbo on kyseessä?

    Ilmeisestikkään ei ole 324td vakio pakokaasujarru...

    Kuvia uuden hankinnan konehuoneesta:


    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
  • Ody
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 93
    • Vaasa

    #2
    Jaa oot sitte tuollaasen menny ostaan
    E36 318is Coupe

    Comment

    • Wiking
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 1647
      • Laihia

      #3
      Joo joutu turbokiisselin toiseksi autoksi hakia
      Nyt
      BMW 330e g21 M-Sport
      Ennen
      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

      Comment

      • muuris
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #4
        Kuvista päätellen ei vakio, mutta pitkälti vastaava Garretin kapistus. Älä edes harkitse ahtojen nostoa yli kilon.

        Ihme patenttiviritelmä tuo turbon ja koneen välinen putki. Ilmeisesti jossain vaiheessa autossa on ollut cooleri, kun imusarja on muutettu tuollaiseksi.
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • Wiking
          BTCF Member
          • Dec 2005
          • 1647
          • Laihia

          #5
          Miksei?

          On ne nyt jo noin 1,5 kiloa

          Ja autossa on edelleen se cuuleri, tosin aika pieni mut kyl se siel syylärin edes on...
          Nyt
          BMW 330e g21 M-Sport
          Ennen
          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

          Comment

          • Wiking
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 1647
            • Laihia

            #6
            Eikö kukaan osaa sanoa mikä malli on kyseessä, ilmeisesti garret?
            Nyt
            BMW 330e g21 M-Sport
            Ennen
            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

            Comment

            • muuris
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3501
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Wiking View Post
              Miksei?

              On ne nyt jo noin 1,5 kiloa

              Ja autossa on edelleen se cuuleri, tosin aika pieni mut kyl se siel syylärin edes on...
              Jos koneremppa kiinnostaa niin laita vaikka 4 kiloa.. Tuon neitiahtimen hyötysuhde on jo tuolla 1,5 kilolla onneton. Ahdin kuluu nopeasti, ahtoilman lämmöt ja pakopaineet on taivassa etc --> ahtopainetta on, mutta ilmaa ei virtaa moottorin läpi paskan vertaa. Kuvittele että moottorisi on 1,5L limsapullo johon virtaa ilmaa sisään korkista. Jos pullon pohjassa on 4mm reikä, paljonko ilmaa virtaa läpi 1,5bar paineella? Entä paljonko ilmaa menee, jos pullossa on sama 1,5bar painetta ja koko pohja puuttuu?

              En edes usko, että pumpusta tulisi soppaa niin paljon, että olisi järkeä käyttää noin paljon ahtoja. Pakosarjakin näyttää 324td mallilta, joka on ahdas (E28 td:ssä avarampi). Onko pakopaineita mitattu? Entä ahtoilman lämpöjä? Mitä pumpulle on tehty ja millaiset ennakot? Jos nestepää on vakio, ei ole mitään järkeä muutenkaan mennä yli 1bar.

              Laske pikaisesti ahtopaineita. Et menetä edes tehoja, voi jopa tulla aavistus lisää ja ennen kaikkea koneella on mahdollisuuksia pysyä läjässä. Muuten on pian minimissään kansi halki. Katsoppa huvikses ostetaan -osastoa, kuinka kysyttyä tavaraa on ehjät ja kuinka vaikeaa on edes löytää sellainen. Nimim. kolme paskaa M21 kantta nurkissa...

              Varmaan olet myös testannut, paljonko vehje ottaa huippuja (jos et, niin älä helvetissä testaa)

              Garretti se on, tarkka malli selviää itse tutkimalla eli pellin alle vaan. Irroittele putket ja letkut niin pitäis näkyä. Yhtä kaikki, edelleen olen sitä mieltä, että se on about vastaava kuin vakio T3 eli siivet reilusti alle 50mm. Kannattaa tutkiskella perustietämystä dieseleistä ja niiden virityksestä, esim Holysmokella ja Mersuforumilla on paljon juttua... kaikkien ei kannata tehdä kantapään kautta, kun kokemuksista on jo niin paljon kirjoiteltu.

              Jos virittely kiinnostaa, et selviä ilman pakosarjan, ahtimen, pakoputkiston, ahtoputkiston, coolerin sekä pumpun päivitystä. Seuraavaksi luistaakin jo kytkin jne... Pikkuviritykseenkin joudut minimissään kaksi ensin mainittua vaihtamaan ja putkiston alkupäätä avartamaan.
              Last edited by muuris; 12-09-2007, 20:20.
              E30 325iX '86
              Instagram

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎