Announcement

Collapse
No announcement yet.

......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    ......

    ......
    Last edited by mika68; 06-09-2012, 13:36.
  • Tuiske
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1441
    • Lempäälä

    #2
    Tää nyt on vaan ihan mun mielipide mutta tuon verran ajetun m40 padan öljyihin ei kannata montaa ylimäärästä euroa laittaa.. jotain keskihintasta puolisynteettistä 5W-40:iä laittasin ite talveks, eiköhän siellä öljy kun öljy asiansa aja.
    Corvette C4 LT4 TURBO
    Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6709
      • PK-seutu

      #3
      Originally posted by mika68 View Post
      Tuli luettua lähes kaikki M40 topicit, mutta ei oikein selvinnyt, että mitkä öljyt tollaiseen vasta sisäänajettuun (350tkm) E30 M40 koneeseen kannattaa talveksi laittaa.
      Jotkut diesel öljyt pysyis varmaan parhaiten sisällä/pitäisivät nostajat siedettävän hiljaisina, mutta lienee liian jäykkiä pakkaselle?
      Jotain osasynteettistä ehkä? Teboil, Valvoline, Mobil vai jokin muu
      Etkai sinäkin

      Mutta joo. Edellisessä M40:ssä käytin halvinta Fixuksesta löytyvää 15W-40 "King" öljyä, jota se kyllä söi melkein yhtä paljon ku bensaa (laakerivikaa + pudotti alleen). Nykynen M40 tuntuu pitävän litkut sisällään hyvin ja siellä pyörii muistaakseni Nesteen 10W-40 semi-synteettiset öljyt. Tuiske sen aika hyvin ilmaisi. aika sama mitä laitat kunhan siellä jotain on
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        #4
        Zetan öljyt laitat kierrätykseen tohon koneeseen.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • Vilikki
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 6309
          • Raahe

          #5
          mikäs mollaus topikki tämä nyt on? Ei vaan hyvät öljyt sisään koneeseen kuin koneeseen jos se ehjä on. Ja hieman jo kuluneemmassakin ei varmaan pahitteeksi ainakaan ole vaikka hyviä öljyjä pitääkin. Ennen kaikkea itse ainakin pitäisin ja pidän tuossa m40 hyviä öljyjä enkä mitään markan litkuja, un ne tunnetusti syö sitä nokkaa/nostajia. Eletään ainakin siinä toivossa ettei hyvät öljyt ainakaan pahenna tilannetta Siihen mikä on hyvää öljyä ja mikä ei niin en ala sen kummemmin spekuloimaan.
          Edit: ei tuo m40 ole toimivana ollenkaan hullumpi laite vaikka monet toista puhuvatkin...
          BMW e36 316i Turbo Compact

          Comment

          • mika68
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1966
            • ......

            #6
            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Zetan öljyt laitat kierrätykseen tohon koneeseen.
            Heh heh, Zetaan vaihdan uudet vasta kevään koittaessa.
            E30:ssä on huoltokirja koko ajohistorialta ja ei mukamas syö öljyä ollenkaan. Vaikea sanoa, kun en ole ajanut 5 kilometriä enempää

            Taidan kallistua Semisynteettisten öljyjen suuntaan....?

            Comment

            • mika68
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1966
              • ......

              #7
              Kävin hakemassa talvirakettiin Teboilin gold 5W-40 öljyt ja kotona katsoin tarkemmin purkkia. WTHF? sehän on täyssynteettistä
              Eikös toi gold ollut ennen semisynteettinen?
              No katsotaan miten litku pysyy sisällä/venttiilit raksuttavat

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                #8
                Silver on semisynteettinen, gold on aina ollu täyssynteettinen


                Kattokaapa vaikka jostain ohjekirjasta öljyn luokitukset mitä vaaditaan, nykyajan halvat mineraaliöljyt hakkaa sen ajan synteettiset öljyt mitä oli kun m40 on tehty


                Nii ja eihän tollasee paljon ajettuu koneesee mitää löysintä öljyä kannata laittaa, sehän valskaa sen ulos jokaisen stefan välistä, puhumattakaan venttiileistä ja männänrenkaista
                Last edited by Peltsii; 28-09-2007, 15:11.
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • reddewil
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 3015
                  • West Coast

                  #9
                  10W40 Synt S Mobililta on kova sana tuossa koneessa, kesät talvet ja jaksaa -35 kelissä rysähtää käyntiin. Myös 15W40 Lidlin täyssynteettinen on kesällä todettu toimivaksi eikä hinta päätä huimaa. Nokka / keinut ei oo kulunu, 315tkm ajettu.
                  ...

                  Comment

                  • kaze
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2007
                    • 56

                    #10
                    Originally posted by mika68 View Post
                    Kävin hakemassa talvirakettiin Teboilin gold 5W-40 öljyt ja kotona katsoin tarkemmin purkkia. WTHF? sehän on täyssynteettistä
                    Eikös toi gold ollut ennen semisynteettinen?
                    No katsotaan miten litku pysyy sisällä/venttiilit raksuttavat
                    Aikaisemmassa kärryssä (Audi 80 1.8s "NE" koneella) Teboilin gold oli parempi vaihtoehto kuin Shellin vaikka sama viskositeetti: Teboilit riitti hyvin vaihtovälin kun taas Shellin aineita tarvi välillä lisäillä..

                    Oli tosiaan 350tkm ajettu sillä (360tkm kun kyllästyin ja vaihoin baijerilaiseen ), mutta siinä koneessa tuo TB:n öljy vaikutti ihan ok. Ja hinnassahan on aika paljonkin eroa..

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎