......
Announcement
Collapse
No announcement yet.
......
Collapse
X
-
Tää nyt on vaan ihan mun mielipide mutta tuon verran ajetun m40 padan öljyihin ei kannata montaa ylimäärästä euroa laittaa.. jotain keskihintasta puolisynteettistä 5W-40:iä laittasin ite talveks, eiköhän siellä öljy kun öljy asiansa aja.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
-
-
Originally posted by mika68 View PostTuli luettua lähes kaikki M40 topicit, mutta ei oikein selvinnyt, että mitkä öljyt tollaiseen vasta sisäänajettuun (350tkm) E30 M40 koneeseen kannattaa talveksi laittaa.
Jotkut diesel öljyt pysyis varmaan parhaiten sisällä/pitäisivät nostajat siedettävän hiljaisina, mutta lienee liian jäykkiä pakkaselle?
Jotain osasynteettistä ehkä? Teboil, Valvoline, Mobil vai jokin muu
Mutta joo. Edellisessä M40:ssä käytin halvinta Fixuksesta löytyvää 15W-40 "King" öljyä, jota se kyllä söi melkein yhtä paljon ku bensaa (laakerivikaa + pudotti alleen). Nykynen M40 tuntuu pitävän litkut sisällään hyvin ja siellä pyörii muistaakseni Nesteen 10W-40 semi-synteettiset öljyt. Tuiske sen aika hyvin ilmaisi. aika sama mitä laitat kunhan siellä jotain onS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Zetan öljyt laitat kierrätykseen tohon koneeseen.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
mikäs mollaus topikki tämä nyt on? Ei vaan hyvät öljyt sisään koneeseen kuin koneeseen jos se ehjä on. Ja hieman jo kuluneemmassakin ei varmaan pahitteeksi ainakaan ole vaikka hyviä öljyjä pitääkin. Ennen kaikkea itse ainakin pitäisin ja pidän tuossa m40 hyviä öljyjä enkä mitään markan litkuja, un ne tunnetusti syö sitä nokkaa/nostajia. Eletään ainakin siinä toivossa ettei hyvät öljyt ainakaan pahenna tilannetta Siihen mikä on hyvää öljyä ja mikä ei niin en ala sen kummemmin spekuloimaan.
Edit: ei tuo m40 ole toimivana ollenkaan hullumpi laite vaikka monet toista puhuvatkin...BMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostZetan öljyt laitat kierrätykseen tohon koneeseen.
E30:ssä on huoltokirja koko ajohistorialta ja ei mukamas syö öljyä ollenkaan. Vaikea sanoa, kun en ole ajanut 5 kilometriä enempää
Taidan kallistua Semisynteettisten öljyjen suuntaan....?
Comment
-
-
Silver on semisynteettinen, gold on aina ollu täyssynteettinen
Kattokaapa vaikka jostain ohjekirjasta öljyn luokitukset mitä vaaditaan, nykyajan halvat mineraaliöljyt hakkaa sen ajan synteettiset öljyt mitä oli kun m40 on tehty
Nii ja eihän tollasee paljon ajettuu koneesee mitää löysintä öljyä kannata laittaa, sehän valskaa sen ulos jokaisen stefan välistä, puhumattakaan venttiileistä ja männänrenkaistaLast edited by Peltsii; 28-09-2007, 15:11.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by mika68 View PostKävin hakemassa talvirakettiin Teboilin gold 5W-40 öljyt ja kotona katsoin tarkemmin purkkia. WTHF? sehän on täyssynteettistä
Eikös toi gold ollut ennen semisynteettinen?
No katsotaan miten litku pysyy sisällä/venttiilit raksuttavat
Oli tosiaan 350tkm ajettu sillä (360tkm kun kyllästyin ja vaihoin baijerilaiseen ), mutta siinä koneessa tuo TB:n öljy vaikutti ihan ok. Ja hinnassahan on aika paljonkin eroa..
Comment
-
Comment