Announcement

Collapse
No announcement yet.

Syö öljyä! M52B25 -96

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wille83
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 98
    • Tampere

    #16
    Originally posted by pete81 View Post
    Ei tarvi ottaa imusarjaa irti. Se imupuolen kumiletku pois niin pääsee jo paljon paremmin työstämään, kahdella ruuvilla muistaakseni on kiinni siellä, vähän hankalassa paikassa muttei ole mahdoton vaihtaa. Kalvoa ei saa uutta kuten jo sanottiinkin, purkin kyllä saa auki että voi tarkastaa sen kunnon mutta hajoaa ne kiinnitysklipsut sitten tosi helposti. Uusi maksoi marmoritiskillä noin 75e. Omasta oli kalvo haljennut.

    Näkyikö mitenkään tuo kalvon hajoaminen ajossa? Katosiko öljyä?... mitään oireiluja?

    Comment

    • Vee-eit
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 709
      • Turku

      #17
      Originally posted by Wille83 View Post
      Näkyikö mitenkään tuo kalvon hajoaminen ajossa? Katosiko öljyä?... mitään oireiluja?
      Mun auto vihelsi, kun kalvo oli halki. Ostin purkaamolta uuden, maksoi 5€.
      Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

      Comment

      • pete81
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 2056
        • .........

        #18
        Originally posted by Wille83 View Post
        Näkyikö mitenkään tuo kalvon hajoaminen ajossa? Katosiko öljyä?... mitään oireiluja?
        "Vihelsi" kanssa välillä, tyhjäkäynti heitteli / kävi huonosti tyhjäkäyntiä, vähän pöläytti savua putkesta kun polkas kunnolla.

        Comment

        • Alhimiq
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 194
          • Helsinki

          #19
          Pakko lainata topiikkia!

          Moi! Koneena on m52b20 (-99 e46), joka nähtävästi syö öljyä, koska öljy ylettyy tikun alarajalle, vaikka 10000 km sitten se oli reippaasti ylärajalla.

          Ongelmana saattaa olla tuo mainittu separaattori, mutta mulla on muuta kysyttävää. Aina välillä kabiiniin tulee jonkinlainen outo haju. Haiskahtaa palaneelle (taitaa olla öljylle tai vedelle). Mikäköhän tämän tekee, että välillä haisee palaneelta (joskus kovassa kiihdytyksessä, joskus ei silloinkaan). Mahtaako liittyä öljyn syöntiin?
          "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

          Comment

          • Wille83
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 98
            • Tampere

            #20
            Originally posted by Alhimiq View Post
            Moi! Koneena on m52b20 (-99 e46), joka nähtävästi syö öljyä, koska öljy ylettyy tikun alarajalle, vaikka 10000 km sitten se oli reippaasti ylärajalla.

            Elikä autosi kuluttaa noin 1 litran öljyä 10000km... ei luulisi olevan paha juttu eiks je?

            BMW ilmoittaa että 0.5 litran öljynkulutus 500 km on vielä normaalia... muistaakseni, korjatkaa jos muistan väärin.

            Comment

            • Behemoth
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 562

              #21
              Originally posted by Alhimiq View Post
              Moi! Koneena on m52b20 (-99 e46), joka nähtävästi syö öljyä, koska öljy ylettyy tikun alarajalle, vaikka 10000 km sitten se oli reippaasti ylärajalla.

              Ongelmana saattaa olla tuo mainittu separaattori, mutta mulla on muuta kysyttävää. Aina välillä kabiiniin tulee jonkinlainen outo haju. Haiskahtaa palaneelle (taitaa olla öljylle tai vedelle). Mikäköhän tämän tekee, että välillä haisee palaneelta (joskus kovassa kiihdytyksessä, joskus ei silloinkaan). Mahtaako liittyä öljyn syöntiin?
              Vuotasko öljyä jostakin pakosarjan päälle ja siinä se kärähtää ---> löyhkä kabiiniin.
              E66 730Ld LCI

              ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

              Comment

              • Alhimiq
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 194
                • Helsinki

                #22


                no, oikeastaan minä siitä hajusta kabiinissa olen huolissani. SE, että välillä öljyä lisätään, ei satu. (Edellisiin ajoneuvoihin ei tarvinnut lisätä yhtään öljyä, ennen kuin öljynvaihtoväli täyttyi, sen takia ihmettelen).

                no, huolto on tulossa, joten silloin tarkastetaan.
                Last edited by Alhimiq; 20-12-2007, 15:55. Reason: pitihän mun...
                "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

                Comment

                • Tuoppo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 558
                  • Joensuu

                  #23
                  ......
                  Last edited by Tuoppo; 22-01-2008, 10:07.
                  G30 530e xDrive iPerformance -20
                  E70 X5 xDrive40d -10

                  Comment

                  • Juhan
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2009
                    • 1345
                    • Ks

                    #24
                    paljonko tuo on tuo väli ylärajan ja alarajan välillä? 1L? itsellä m52b25tu ja 9tkm sitte vaihdettu öljyt ja nyt alarajassa. aikasemmin 15tkm vaihtovälillä pysyi öljyt ylärajassa. omasta mielestä tuo nyt ei mitenkään huolestuttava kulutus vielä ole, mutta pistäähän se silti miettimään.


                    Lisäksi vedättäessä tuntuu pientä nykimistä.
                    Last edited by Juhan; 04-11-2010, 23:12.

                    Comment

                    • full
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1214
                      • Tampere

                      #25
                      Tuo kulutus taitaa vielä pysyä tehtaan sallimmissa rajoissa.

                      ensimäisenä tarkastat venttiilikopasta lähtevän muoviputken, separaattorin sekä kumiletkun joka tulee separaattoriin kiinni öljytikun Y-haarasta. tuo Y-haara syytä myös puhdistaa öljytatinasta.
                      kuva nro:t 1,2 ja 6



                      imusarjassa on kumitulppa tai pari jotka kannattaa myös tarkistaa. kuvassa nro 14 ja 19



                      sitten kannattaa tarkistaa imuvuodot ennen ja jälkeen ilmamäärämittarin.
                      BMW M535iA -86
                      Volvo V90 -18

                      Comment

                      • Pmak
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 178
                        • Lahti

                        #26
                        Lainataas vanhaa.

                        Eli siis vaihdoin tuossa viimekeväänä tuohon M52B25 moottoriin venttiilikopan tiivisteen ja kaikki siihen liittuvät muutkin osaset. Viimeksi tuossa kk sitten tarkastin öljyt eikä mainittavaa kulutusta ollut huomattavissa. Tällä viikolla kuitenkin ohjaamoon tuli tyhjäkäynnillä öljynkäry ja tikku melkein kuivana. Tulpat olivat öljyiset joten sinne ainakin menee öljyä. Tiiviste muuten näyttäisi pitävän, eli pakosarjan puoleinen reuna on ainakin kuiva.

                        Mutta kuinka lie mahdollista, että alle 8 tkm ajettu tiiviste vuotaa? Laitoin tiivisteliimaa ohjeiden mainitsemille paikoille ja muutenkin tein asiat mielestäni ns. fiksusti.

                        Ajattelin nyt talvi seisonnan aikana laittaa vielä uudelleen venakopan tiivisteet ja sen lisäksi separattorin + letkut uusiksi, mutta onko muita mainittavia vikakohteita? Aiheuttaako muuten viallinen separaattori imuvuodon? Minne voi kadota max 1500km aikana litran verran öljyä?

                        Auto ei pölläytä sinistä, ei kuse alleen eikä muutenkaan käyttädy oudosti. Tehot tallella jne..Käynnistyy nätisti.

                        Kiitos!

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #27
                          Originally posted by Pmak View Post
                          Lainataas vanhaa.

                          Eli siis vaihdoin tuossa viimekeväänä tuohon M52B25 moottoriin venttiilikopan tiivisteen ja kaikki siihen liittuvät muutkin osaset. Viimeksi tuossa kk sitten tarkastin öljyt eikä mainittavaa kulutusta ollut huomattavissa. Tällä viikolla kuitenkin ohjaamoon tuli tyhjäkäynnillä öljynkäry ja tikku melkein kuivana. Tulpat olivat öljyiset joten sinne ainakin menee öljyä. Tiiviste muuten näyttäisi pitävän, eli pakosarjan puoleinen reuna on ainakin kuiva.

                          Mutta kuinka lie mahdollista, että alle 8 tkm ajettu tiiviste vuotaa? Laitoin tiivisteliimaa ohjeiden mainitsemille paikoille ja muutenkin tein asiat mielestäni ns. fiksusti.

                          Ajattelin nyt talvi seisonnan aikana laittaa vielä uudelleen venakopan tiivisteet ja sen lisäksi separattorin + letkut uusiksi, mutta onko muita mainittavia vikakohteita? Aiheuttaako muuten viallinen separaattori imuvuodon? Minne voi kadota max 1500km aikana litran verran öljyä?

                          Auto ei pölläytä sinistä, ei kuse alleen eikä muutenkaan käyttädy oudosti. Tehot tallella jne..Käynnistyy nätisti.

                          Kiitos!
                          Tuliko vaihdettua ne pulttien kumitutit kun uusit tiivisteen?

                          Separaattorin vaihtoa kannattaa kokeilla.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Pmak
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 178
                            • Lahti

                            #28
                            ......
                            Last edited by Pmak; 25-09-2013, 16:36. Reason: Edit. Tuplat.

                            Comment

                            • Pmak
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2006
                              • 178
                              • Lahti

                              #29
                              Originally posted by JJT View Post
                              Tuliko vaihdettua ne pulttien kumitutit kun uusit tiivisteen?

                              Separaattorin vaihtoa kannattaa kokeilla.
                              Vaihdoin kaikki tiivisteet, eli venakopan tiiviste + pulttien alle tulevat 15 kpl(?) ja sitten tulppien alle tulevat. Tiivisteliimaa laitoin ohjeiden mukaan.

                              Onko kellään ajatusta tuohon tiivisteen kestoon? Oli tarvike, mutta ei kait tuolla pitäs olla väliä? Mites tuo separaattorihomma? Aiheuttaako imuvuotoa? Koska ainakin kun öljykorkin avaa niin tuntuu selvä imu? Kertooko se edes mitään?

                              Minne muualle voi vielä mennä öljyä, koska ainakaan mielestäni sitä ei ole auton alla näkynyt?

                              Kiitos!

                              Comment

                              • juhnis82
                                Newbiemmer
                                • Feb 2011
                                • 18
                                • LPR, Finland

                                #30
                                Originally posted by Pmak View Post
                                Vaihdoin kaikki tiivisteet, eli venakopan tiiviste + pulttien alle tulevat 15 kpl(?) ja sitten tulppien alle tulevat. Tiivisteliimaa laitoin ohjeiden mukaan.

                                Onko kellään ajatusta tuohon tiivisteen kestoon? Oli tarvike, mutta ei kait tuolla pitäs olla väliä? Mites tuo separaattorihomma? Aiheuttaako imuvuotoa? Koska ainakin kun öljykorkin avaa niin tuntuu selvä imu? Kertooko se edes mitään?

                                Minne muualle voi vielä mennä öljyä, koska ainakaan mielestäni sitä ei ole auton alla näkynyt?

                                Kiitos!
                                Oma M52B25 kulutti öljyä 1l/1000km ja öljy poistui pakokaasujen mukana pakosarjaan, mistä välillä pölläytti hajut kabiiniin. Venttiilivarsien jotkut kumit/tiivisteet vaihdatutin niin ongelma poistui. Vuodon huomasi kun takimmaisen pakosarjan alimmat pultit oli öljyiset. Muuten kone oli kuiva ja kaksi kertaa venttiilikopan tiivisteenkin vaihdoin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎