Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 kannen irroitus

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalkkuna
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 864
    • vaajakoski

    m50b25 kannen irroitus

    Huomenna pitäs nostaa kansi pois autosta. Mutta kyseessä on vanos kone ja mulla ei ole kokemusta tollasen kannen irrotuksesta.Kävin tänään purkamassa imu/pakosarjat irti ja vähän kattelin sitä vanos systeemiä ja se näyttää vähän omituiselta.Eli oisko jollain laittaa kuvia ja/tai jotain linkkiä josta sais jotain ohjeita mite se puretaan ettei hajottas mitään!Niin ja auto on e34 touring vm.94[/b]
    VW sharan 1,8T
    e30 318i 4d -89 projekti
    e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti
  • petteriu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1164
    • Pori

    #2
    Vanos-yksikkä lähtee irti kun löysäät/irrotat nokka-akselien välisen ketjun, jolloin säätöyksikkö pääsee liukumaan rti nokalta. Ei nyt muistu mitään muuta erikoista ohjetta mieleen, kyllä se irrotus järkeilemällä selviää. Jos irrotat nokka-akselit kannesta, niin niiden kanssa kannattaa olla äärimmäisen varovainen etteivät väänny tai katkea.

    Petteri
    BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

    Comment

    • kalkkuna
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 864
      • vaajakoski

      #3
      Kiitos tosta tiedosta täytyy lähtee kohta kokeilemaan.Ilmoittelen tänne kun saan kannen irti että missä oli vika kun menee nesteet ja öljyt sekaisin Ja tulee hirveet paineet jäädytys järjestelmään!
      VW sharan 1,8T
      e30 318i 4d -89 projekti
      e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

      Comment

      • kalkkuna
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 864
        • vaajakoski

        #4
        Nonii kansi pöydällä 4.syl 8:nen pakoventtiilin vieressä oleva vesikanava kansi halki palotilaan/pakokanavaan Kannen hitsaaminen ei välttämättä onnistu/ei viitsisi teettää kun on niin hankala paikka ja auto ois tarkotus pitää itellään jonkun aikaa.Ei muutakun kannen metsästykseen jos jostain sais vaikka ihan uuden.Oisko jollain tietoa mistä kautta vois esim. saksasta tilata uuden kannen :?: :?: :?: Ja mitä semmonen saattas maksaa :roll:
        VW sharan 1,8T
        e30 318i 4d -89 projekti
        e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

        Comment

        • kalkkuna
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 864
          • vaajakoski

          #5
          Piti kumminkin viedä kansi hitsattavaksi kun uudet raakakannet maksoi 2170-2400 eur. :shock: vähän paikasta riippuen.Tuntuu hinta vähän kovalta kun ei ole kannessa mitään hiluja mukana. Mutta ehkä noita kansia ei juurikaan mene siihen tahtiin että niitä sais edukkaasti :?:
          Kun vw transporter 2,5 tdi:n vaihto kannen saa paikalleen laitettuna n.2500 eur. ja siinä on mukana nokka-akseli,venttiilit ja nostajat, hintaan sisältyy myös uudet hammashihnat ym. Mutta eihän mulla onneks ole wolkkaria :wink:
          VW sharan 1,8T
          e30 318i 4d -89 projekti
          e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #6
            No ompas hintaa :shock:
            Paljon hitsaaminen tulee maksamaan?
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Tuossa jotain ohjetta vanoksen kasaamiseen ja nokkien ajoitukseen kun kasaat kantta, jos ei ollut jo tiedossa.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Spud
                BTCF Member
                • Mar 2003
                • 812
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by kalkkuna
                Piti kumminkin viedä kansi hitsattavaksi kun uudet raakakannet maksoi 2170-2400 eur. :shock: vähän paikasta riippuen.Tuntuu hinta vähän kovalta kun ei ole kannessa mitään hiluja mukana. Mutta ehkä noita kansia ei juurikaan mene siihen tahtiin että niitä sais edukkaasti :?:
                Kun vw transporter 2,5 tdi:n vaihto kannen saa paikalleen laitettuna n.2500 eur. ja siinä on mukana nokka-akseli,venttiilit ja nostajat, hintaan sisältyy myös uudet hammashihnat ym. Mutta eihän mulla onneks ole wolkkaria :wink:
                Hitsauksen hinta kiinnostaa myös. Itsellä on haljennut M50B25 kansi häkkivarastossa ja sille keksisi mielellään jotain parempaakin puuhaa..

                Oman remontin aikoihin sain hommattua 400e:lla plaanatun ja koeponnistetun kannen yksityiseltä. Kannattaa siis kysellä purkaamoilta ja ilmoitella vaikka pörssissä. Jos koeponnistuksesta ei ole papereita niin kannattaa ehdottomasti käyttää jossain kansipajalla. Ei maksa paljoa verrattuna siihen, jos joutuu repimään uudenkin kannen hetikohta pois paikaltaan.
                Bad whiskey is better than wine
                ---------------------

                Comment

                • kalkkuna
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 864
                  • vaajakoski

                  #9
                  Koneistamo arveli kannen hitsaus/koneistus töiden eli tasohionta 1 kpl.seetin uusinta,venttiilien hionta,koeponnistus,ynnä muut jutut max.n.700 eur. Ne ei ite hitsaa kantta vaan lähettää sen jonnekin hitsattavaksi.Tulee tollekin projektille hintaa mut ompahan halvempi kun uusi kansi.En tiedä onko nuo mitään erikois hintoja vielä mut kyllä sieltä pitäis aika edullisesti saada kun viedään töistä sinne aina kaikki koneistus hommat.Oli muuten nokka-akseleiden laakeri kauloilla joissain aika pahoja uria.Täytyy tutkia pitäskö uusia nokka-akselit samalla :?: mites toi vanos vaikuttaa asiaan jos jostain vähän kireempiä nokkia :roll:
                  Ja kiitos jollekkin niistä kasaus/ajoitus ohjeista
                  VW sharan 1,8T
                  e30 318i 4d -89 projekti
                  e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                  Comment

                  • kalkkuna
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 864
                    • vaajakoski

                    #10
                    Nyt on kansi paikoillaan ja auto taas ajossa !!! Toimii ainakin toistaiseksi paremmin kuin ennen eli käy tasaisemmin jne. Toivottavasti hitsaus kestäis että ei tarvisi olla heti aukomassa kantta uudestaan.
                    VW sharan 1,8T
                    e30 318i 4d -89 projekti
                    e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                    Comment

                    • ZoMbiE
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2583
                      • Lohja, Virkkala

                      #11
                      hyvä juttu,että sait auton pelittämään

                      Comment

                      Working...
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎