Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 käy viidellä.. EDIT: erikoinen syy löytyi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J. Kuusisto
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 860
    • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

    m50b25 käy viidellä.. EDIT: erikoinen syy löytyi!

    hep, tuli kyl luettua nykimisfaq ja searchilla etittyä, mut varmistellaan viä..

    eli auto on e36 325i -92 vanos, ja se alkoi eilen aamulla lievästi nykimään esim kakkosella kiihdyttäessä 1500-2000rpm, ja illalla sitten yhtäkkiä kone kävi enää viidellä.

    vikaa en ole paikallistanut vielä, mutta ekana epäilin puolaa ja tulppia.

    mutta autosta on aina kuulunut lievä säksätys, joka kuulostaa siltä kuin pakosarjassa pieni vuoto, edellinenkin omistaja sanoi että sieltä yksi pultti on heikosti että sieltä vuotaa..
    Last edited by J. Kuusisto; 24-09-2007, 22:36.
    e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
    e28 M535i -85

  • torant
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 213

    #2
    Rupesiko se siis käymään lopullisesti viidellä? Puola rikki, se olisi ainakin järkeen käypää. Eka mietin että jos kiihdyttäessä kovempaa olisi ruvennut käymään huonosti, niin olisi vika ehkä saattanut olla bensansuodattimessa. Tulpat nyt ainakin ensin kannattaa vaihtaa.

    Comment

    • J. Kuusisto
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 860
      • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

      #3
      joo käväisen maanantaina hakemassa 6 kpl tulppia ja puolan, jos löytyy hyllystä.
      alkuperäisiä ilmeisesti kantsii suosia, ainakin searchilla luin että original parts-tulpat toimii parhaiten?

      sitä vaan ihmettelin että voisko tuo olla jokin vaikeampi vika, esim anturivika tms?

      toivottavasti nyt tulee kuntoon noilla perus kulutusosilla..
      e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
      e28 M535i -85

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        #4
        Originally posted by J. Kuusisto View Post
        joo käväisen maanantaina hakemassa 6 kpl tulppia ja puolan, jos löytyy hyllystä.
        alkuperäisiä ilmeisesti kantsii suosia, ainakin searchilla luin että original parts-tulpat toimii parhaiten?

        sitä vaan ihmettelin että voisko tuo olla jokin vaikeampi vika, esim anturivika tms?

        toivottavasti nyt tulee kuntoon noilla perus kulutusosilla..
        noissa tuskin kummempia antureita ees ole... Täältä ääni puolalle.

        Comment

        • humala
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 739
          • Kemi

          #5
          entisessä biilissä oli edellinen omistaja vaihtanut ruiskuboxin kun kävi viidellä mutta toivotaan että puolassa vikaa.
          E70 X5 3.0d -07
          E39 530da touring -99
          ex: E36 325i sedan -93

          Comment

          • asvirkku
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 514
            • Bern

            #6
            Originally posted by humala View Post
            entisessä biilissä oli edellinen omistaja vaihtanut ruiskuboxin kun kävi viidellä mutta toivotaan että puolassa vikaa.
            Mä olen melko varma, että sulla on tulpankolo täynnä öljyä. Säksätys / naputus on voinut kuulua myös löysästä tulpasta. Toivottavasti moottoriboksi ei oo kärvähtänyt. Puolia on 6, 1 per tulppa ja puola ui siten öljyssä jos tulppa ui. Pikahoito on putsaus ja pitkäjänteisempi venakopan tiivisteiden vaihto.

            Tollanen arvaus, joko markan tai tonnin vika.

            AV
            e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

            Comment

            • Bouma
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 3108
              • Tampere

              #7
              Originally posted by asvirkku View Post
              Mä olen melko varma, että sulla on tulpankolo täynnä öljyä. Säksätys / naputus on voinut kuulua myös löysästä tulpasta. Toivottavasti moottoriboksi ei oo kärvähtänyt. Puolia on 6, 1 per tulppa ja puola ui siten öljyssä jos tulppa ui. Pikahoito on putsaus ja pitkäjänteisempi venakopan tiivisteiden vaihto.
              Jep yhdyn myös tähän.Mulla oli sama juttu n.3kk sitten.Auto(M50b25 Vanos) kävi isossa huollossa(Hepo-auto) ja pari päivää myöhemmin rupes käymään neljällä ja välillä viidellä.No käytin sitten ihan merkkiliikkeesä(Metro-auto) ja epäili kans tulppia heti niin siellä huollossa(Hepo-auto)VITUN HOMOT oli jättäny 5 TULPPAA lähes irti.Omat tulpat/puolat ei uinu öljyssä.Että sellanen stoori,vähän offtopic mut tulpat ja puolat ensin tarkastukseen.
              MB CLS-12 350CGI AMG

              MYSTINEN.FI

              Comment

              • J. Kuusisto
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 860
                • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

                #8
                hyvä tietää.. kiitos paljon..
                pitääpä nyt maanantaina tutkia tilanne, jokatapauksessa kantsii varmaan tulpat uusia ja se yks puolista..
                e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
                e28 M535i -85

                Comment

                • J. Kuusisto
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 860
                  • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

                  #9
                  jep, puola oli rikki mutta syy tähän oli vähän outo..
                  yksi tulppa oli kuin "ammuttu" pois tilastaan, ja se sitten hajotti puolan, tai ainakin sen kumisen varren..

                  väänsin sinne sitten uudet jengat, ja uusi tulppa istahti tilaansa kivasti..

                  olikohan tuo ollut vain liian löysällä, ja siksi ampunut itsensä ulos?
                  e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
                  e28 M535i -85

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎