Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 kansiremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pkoski
    Newbiemmer
    • Jan 2004
    • 5
    • Turku

    m20b20 kansiremontti

    nyt täytyy sanoa että... ei pysty liian hapokasta. no asiaan...
    Koneen M20B20 (E34kat -90, abs) käynti meni huonoksi ja totesin ykkössylinterin tulpan olevan aivan öljyssä.
    Auto huoltoon:
    - puristukset ok, kipinää tulee, bensaa tulee. Lopulta syyksi selvisi että 1 sylinterin toinen keinuvipu poikki. Lisäksi nokka-akseli pahasti kulunut ja kansi on kuulemma todella likaisessa kunnossa.
    Hinta-arvio kansirempalle 1600 eur!!!! sisältäen osat ja työt. Uusiksi menisi:
    Kannen plaanaus ja venttiilien hionta
    Nokka-akseli
    Keinuvipu x 12
    Venttiilien ohjurit x 12
    Kansipulttisarja / Tiivistesarja yläpää / jakohihna /öljyt, suodatin / termostaatti
    jotain muuta mitä en muista

    ko. autolla oli tarkoitus vielä pari vuotta ajella. Joten se kuningaskysymys on että laittaako noin paljon rahaa kiinni patalaiskaan koneeseen vai pistäisikö saman tien vaihtomoottorin esim. M20B25 tilalle?
    Korjaamolla eivät olleet innostuneita vaihtokoneen asentamisesta.
    Itseäkin vähän hirvittää vaihtokoneen hommaaminen jos vaikka saa tilalle toisen pommin joka leviää puolen vuoden sisään…. Ja toisaalta vaikka ok kone löytyisi niin missä Turun seudulla löytyisi korjaamo/kaveri jolta hoituisi koneen vaihto suht edullisesti?

    Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen ja samalla voi tarjota hyvää moottoria tilalle jos sellainen joltain löytyy. thanks!
  • -Jarno-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1140
    • Salo

    #2
    Ehk? kannattaisi hommata k?ytetty kansi ja vaihtaa se. Ne kun nyt ei hirveesti maksa (n. 200?)

    Edit: tosta saa koko motin jo 250? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=99014
    ________
    Armenian recipes
    Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:01.

    Comment

    • okko
      BTCF Honorary Member
      • Apr 2005
      • 1763
      • Honkajoki

      #3
      Mistä kysyit tota remppaa. Hinta on kyllä posketon. Löytyy varmaan halvempi koneistamo. Mielestäni kansiremppa kannattaa tehä, mutta ei tohon hintaan
      When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

      Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Ehdottomasti tarkastettu vaihto-kansi paikalleen
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • pkoski
          Newbiemmer
          • Jan 2004
          • 5
          • Turku

          #5
          Korjaamo on Lipposet. Kaverit siellä kyllä tietävät bemareista paljon ja osaavansa varmasti asiansa sekä yhteydenpito toimii myös. Haluavat tehdä rempan perusteellisesti, senkin ymmärrän, mutta on tuo hintavaa silti ja siksi jotain muuta ratkaisua tässä haen.

          Comment

          • -Jarno-
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1140
            • Salo

            #6
            Originally posted by Axum View Post
            Ehdottomasti tarkastettu vaihto-kansi paikalleen
            Noissa hinnoissa t?m? on se oikea vaihtoehto
            ________
            UTG SPECIAL UNIVERSAL TACTICAL HOLSTER
            Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:01.

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4595
              • Tampere

              #7
              auton hintaan nähden ei mitään järkeä tehdä noin kallista remonttia.. vanha kansi missä nokka ja keinut kohtuu hyvässä kunnossa paikoilleen..
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • dunkelblau
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 1151
                • Uusimaa

                #8
                Halvalla saa, jos 1600:aan menee. Remppa maksaa nimittäin M40:iin vähintään saman verran.
                "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                Comment

                • Soininen
                  BTCF Member
                  • Nov 2006
                  • 1295
                  • Kajaani

                  #9
                  m20b20 kansiremontti

                  Elikkä omassa e28:ssa vuotaa hiukan kannen tiiviste joka olisi tässä jossain välissä tarkoitus vaihtaa. Tuossa lueskelin että kun kannen ottaa irti niin kannattaa vaihtaa kulutus osat. No tuossa sitten yritin etsiä täältä että mitä kaikkea sinne kannattaa vaihtaa mutta empä saanut oikein selvää. Joten kysymys kuuluukin että mitkä kaikki osat sinne kannataisi uusia? samalla tarkistaisi onko kansi kiero ja siistittäisi kanavat.
                  E28 "525i" M52 -84
                  F11 520d xDrive -16

                  Comment

                  • Eepo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 5388
                    • Tampere

                    #10
                    tarkistat onko nokka, ja keinut kuluneet, jos ovat niin vaihtoon! menee helposti muutama sata euroa!

                    mutta jos näyttää hyvältä niin vaihtelet vaan tiivisteet ja sillä sipuli!
                    -Harley Davidson Sportster - 89-
                    -Harley Davidson softail -89-
                    -Suzuki PV50 -86-

                    Comment

                    • mizter
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2006
                      • 245
                      • Turku

                      #11
                      venttiilinvarren kumit ja kaikki muut mahdolliset tiivisteet. ja kannen plaanaus kannattaa tehdä ja samalla koeponnistus. ja jos venat on kamalan karstaiset niin eipä kai venttiilien kiilloituskaan pahitteeksi olisi ku kerran on kansi pöydällä.
                      Impreza WRX STI Vers.IV -99


                      ex: e36 325i cabrio -94
                      ex: e34 520i -88
                      ex: e30 316 -86
                      ex: e34 M5 -89
                      ex: e36 325i -91
                      ex: e36 320i -92

                      Comment

                      • Soininen
                        BTCF Member
                        • Nov 2006
                        • 1295
                        • Kajaani

                        #12
                        Nousi tuossa eräs ajatus mieleen. Kannattaako kannen osia rueta itse vaihtamaan? nimittäin ikinään en ole kanteen koskenut ei tässä kyllä ihan peukalokeskellä kämmentä olla että kyllä kai sitä jotakin saisi itse aikaiseksi. Tosin tuo 12venanen kansi on niin yksinkertainen että kädetönkin sen osaa korjata (näin isot pojat ovat kertoneet)

                        Mutta kommentoikaa mitä kannattaa ottaa huomioon kantta värkätessä.
                        E28 "525i" M52 -84
                        F11 520d xDrive -16

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by Soininen View Post
                          Nousi tuossa eräs ajatus mieleen. Kannattaako kannen osia rueta itse vaihtamaan? nimittäin ikinään en ole kanteen koskenut ei tässä kyllä ihan peukalokeskellä kämmentä olla että kyllä kai sitä jotakin saisi itse aikaiseksi. Tosin tuo 12venanen kansi on niin yksinkertainen että kädetönkin sen osaa korjata (näin isot pojat ovat kertoneet)

                          Mutta kommentoikaa mitä kannattaa ottaa huomioon kantta värkätessä.
                          Kannattaa, tietysti jos on pätäkkää kuin rantarosvolla, niin tekee ne liikkeessäkin.

                          Soitto paikalliselle BMW harrastajalle voi auttaa

                          Eli lyhyt lista:

                          -Nokan voiteluputki(ihan must!)
                          -Mahdollisesti keinuvipuakselit, ei tarvitse vaihtaa, mutta noissa on aina riski, että irrotusvaiheessa menevät rikki, vaikka kuinka on oikea tuurna ja kärsivällisyyttä, käytetyt ehjät ajavat asiansa, ei muistaakseni ole kohtuuton erä uutenakaan.
                          -Nokka ja keinut tarpeen mukaan(90% varmuudella uusiksi menee, jos ei ole tuoreeltaan vaihdettu)
                          -Jakopää ja vesipumppu on hyvä vaihtaa, menevät suurinpiirtein samalla työllä ja kuitenkin jossain vaiheessa edessä.
                          -KAIKKI tiivisteet, älä osta Elwis Royal merkkistä sarjaa, vaikka tarvikeliikkessä suositellaan.
                          -Lisäilmaluisti on kivempi vaihtaa kun kansi on irrallaan.
                          -Venttiilit on hyvä putsata ja läpätä, jos muuten näyttävät hyviltä, jos ohjurit väljät, niin voi harkita löytyisikkö visummillla ohjareilla oleva kansi, vaihtaakkin ne voi.

                          Olethan nyt todennut muuten, että kansipahvi on mennyt? Voihan se neste mennä muuallekkin, tosin m20 kanssa tuo pahvin meno ei ole mitenkään harvinaista.
                          Olli.

                          Comment

                          • Soininen
                            BTCF Member
                            • Nov 2006
                            • 1295
                            • Kajaani

                            #14
                            Originally posted by Rocla View Post
                            Kannattaa, tietysti jos on pätäkkää kuin rantarosvolla, niin tekee ne liikkeessäkin.

                            Soitto paikalliselle BMW harrastajalle voi auttaa

                            Eli lyhyt lista:

                            -Nokan voiteluputki(ihan must!)
                            -Mahdollisesti keinuvipuakselit, ei tarvitse vaihtaa, mutta noissa on aina riski, että irrotusvaiheessa menevät rikki, vaikka kuinka on oikea tuurna ja kärsivällisyyttä, käytetyt ehjät ajavat asiansa, ei muistaakseni ole kohtuuton erä uutenakaan.
                            -Nokka ja keinut tarpeen mukaan(90% varmuudella uusiksi menee, jos ei ole tuoreeltaan vaihdettu)
                            -Jakopää ja vesipumppu on hyvä vaihtaa, menevät suurinpiirtein samalla työllä ja kuitenkin jossain vaiheessa edessä.
                            -KAIKKI tiivisteet, älä osta Elwis Royal merkkistä sarjaa, vaikka tarvikeliikkessä suositellaan.
                            -Lisäilmaluisti on kivempi vaihtaa kun kansi on irrallaan.
                            -Venttiilit on hyvä putsata ja läpätä, jos muuten näyttävät hyviltä, jos ohjurit väljät, niin voi harkita löytyisikkö visummillla ohjareilla oleva kansi, vaihtaakkin ne voi.

                            Olethan nyt todennut muuten, että kansipahvi on mennyt? Voihan se neste mennä muuallekkin, tosin m20 kanssa tuo pahvin meno ei ole mitenkään harvinaista.
                            En nyt tietysti 100% varma ole mutta ei se näytä muualta vuotavan öljyä kun siitä... elikkä ostaessa koneen kyljessä oli öljyä. Pesin koneen ja odottelin että alkaa vuotamaan uudestaan.. jonkina aikaa meni että näkyi uudestaan ja siitä se minusta kennen välistä sitä tihkuttaa.. Sitten hiukan viileämmällä kelillä pukkaa putkesta aika reippaasti valkeaa savua mutta kuulunekko sekin sitten ihan tähän perus normeihin m20 moottorin kanssa mene ja tiedä viisaammat kertokoon.
                            E28 "525i" M52 -84
                            F11 520d xDrive -16

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by Soininen View Post
                              En nyt tietysti 100% varma ole mutta ei se näytä muualta vuotavan öljyä kun siitä... elikkä ostaessa koneen kyljessä oli öljyä. Pesin koneen ja odottelin että alkaa vuotamaan uudestaan.. jonkina aikaa meni että näkyi uudestaan ja siitä se minusta kennen välistä sitä tihkuttaa.. Sitten hiukan viileämmällä kelillä pukkaa putkesta aika reippaasti valkeaa savua mutta kuulunekko sekin sitten ihan tähän perus normeihin m20 moottorin kanssa mene ja tiedä viisaammat kertokoon.
                              No melkein moottori kuin moottori lykkää valkeaa kylmässsä, siinäpä sitä saa arvella, mikä on paljon.

                              M20 vuotaa usein pakosarjan puolelle kannen välistä, ei ole kriittinen vika, tympeä sitä on katsoa, mutta jos ei öljyä tarvitse usein lisätä, niin korjauksen hintaa/töisevyyteen nähden pieni vika.

                              Melkein sanoisin, että ei toimita avata, jos ei tule co:ta jäähdyttimeen/hävitä nestettä.
                              Olli.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎