Originally posted by Metalgod
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530 d suutin
Collapse
X
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Hieman OT:
Osaako joku valaista mitä ongelmia E39 ALPINA D10 suuttimissa on ollut? Koskee jotain tiettyjä vuosimalleja ja kuinka yleinen ongelma tämä on ollut?’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View PostHieman OT:
Osaako joku valaista mitä ongelmia E39 ALPINA D10 suuttimissa on ollut? Koskee jotain tiettyjä vuosimalleja ja kuinka yleinen ongelma tämä on ollut?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View PostHieman OT:
Osaako joku valaista mitä ongelmia E39 ALPINA D10 suuttimissa on ollut? Koskee jotain tiettyjä vuosimalleja ja kuinka yleinen ongelma tämä on ollut?
Eli jos ei D10:iin ole vaihdettu suuttimia ja turboja kertaakaan niin se voipi olla vielä edessä.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostOngelma on suuttimien kärki ja niitä ei saa mistään, nykyään ainoastaan ALPINAlta 6xsuutin+DDE ~3500€ ja paikallisesta merkkiliikkeestä 6000€..
Eli jos ei D10:iin ole vaihdettu suuttimia ja turboja kertaakaan niin se voipi olla vielä edessä.
Tuo D10 tuntuisi muuten erittäin mielenkiitoiselta valinnalta tulevaksi pirssiksi, mutta vähän köyhää hirvittää jos tuollainen nalli napsahtaa.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View PostOk, mutta tuohan kuulostaa halvalta. Olin M5boardilta lukevinani, että se on jotain n. 1200€/siipale.
Tuo D10 tuntuisi muuten erittäin mielenkiitoiselta valinnalta tulevaksi pirssiksi, mutta vähän köyhää hirvittää jos tuollainen nalli napsahtaa.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Itsellä myös e39 530d -99, alkanut käydä hieman täristen tyhjäkäyntiä, mutta usein kone rauhoittuu noin minuutin kuluessa käynnistyksestä, mutta myös ajossa huomaa tuota tärinää kun kierrokset alle 2000rpm.
Kävin mittauttamassa suuttimet niin kolmossylinterin suutin antoi lukemaksi 9,74, muut -0,96 <-> -2,71. Eli tuossa kolmosessa huomattava poikkeama.
Nyt on uusi suutin tilattu ja tarkoitus vaihtaa mahdollisimman pian.
Uskaltaako autolla nyt kuitenkin ajella vai voiko tuo suuttimen vuoto hajottaa jotain? Olisi pitempi pohjoisen reissu tulossa ja sen jälkeen saan vasta uuden suuttimen.
Luin käynnistysongelmista, mutta ainakin tähän asti on lähtenyt hienosti käyntiin.
Mainitsivat huollossa että kun olen uuden suuttimen saanut paikoilleen, niin tarvitsee ottaa siitä uudesta suuttimesta se numerosarja ylös ja viedä auto uuden suuttimen säätöön/kalibroitavaksi vielä tuonne huoltoon, onko tosiaan noin? Alkuperäisellä Boschin koodilla tilasin tuon uuden suuttimen.E70 X5 30d -07
E60 520i -03
Comment
-
-
Ei tarvitse tuon ikäiseen kamppeeseen muuta kuin nakata suutin paikoilleen ja kovaa ajoa. Uudemmissa N-koneisissa joutuu ohjelmoimaan suuttimen numerosarjan.
Originally posted by PeSe View PostItsellä myös e39 530d -99, alkanut käydä hieman täristen tyhjäkäyntiä, mutta usein kone rauhoittuu noin minuutin kuluessa käynnistyksestä, mutta myös ajossa huomaa tuota tärinää kun kierrokset alle 2000rpm.
Kävin mittauttamassa suuttimet niin kolmossylinterin suutin antoi lukemaksi 9,74, muut -0,96 <-> -2,71. Eli tuossa kolmosessa huomattava poikkeama.
Nyt on uusi suutin tilattu ja tarkoitus vaihtaa mahdollisimman pian.
Uskaltaako autolla nyt kuitenkin ajella vai voiko tuo suuttimen vuoto hajottaa jotain? Olisi pitempi pohjoisen reissu tulossa ja sen jälkeen saan vasta uuden suuttimen.
Luin käynnistysongelmista, mutta ainakin tähän asti on lähtenyt hienosti käyntiin.
Mainitsivat huollossa että kun olen uuden suuttimen saanut paikoilleen, niin tarvitsee ottaa siitä uudesta suuttimesta se numerosarja ylös ja viedä auto uuden suuttimen säätöön/kalibroitavaksi vielä tuonne huoltoon, onko tosiaan noin? Alkuperäisellä Boschin koodilla tilasin tuon uuden suuttimen.Last edited by R Power; 22-03-2011, 20:39.Ahneella on aina enemmän!
Comment
-
-
Minullakin täristää ajossa n.1400-1800rmp kohdalla niin olisko tuo myös suutin vikaa?
Tekee myös vapaalla kaasua painaessa tuolla kierrosalueella tärinää samalleen kuin ajossakin.
Kaikki suuttimet on kyllä käyty läpi syksyllä -09 ja ei ole ajettu sen jälkeen kuin jotain 20tkm...
Voisiko egr venttiili aiheuttaa kyseistä ongelmaa?
niin ja auto on 530d -00
Comment
-
-
Originally posted by Mr_Horsepower View PostEnnen kuin vaihdatta yhtään suutinta niin kokeilkaa heilutella auton käydessä suuttimien liittimiä...itsellä anto vikakoodin suuttimelle mutta kun tutkin asiaa niin vika oli liittimessä!!Olli.
Comment
-
-
Entäpä toiseen keskusteluun viitaten, vähän 2T öljyä dieselin sekaan?
Vaikka itekin aina ollu siinä uskossa ettei mitään CR dieselien dieselin sekaan, mut aattelin kokeilla, kun monella ollu hyviä testituloksia, ja tuskin se voitelu pahasta on. (vaikka ei vikaa olekkaa, pientä tärähtelyä tyhjäkäynnillä, vaikka korjausarvot oli hyvät kun ne mitattiin. Mut jos kuitenkin...)BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by PeSe View PostItsellä myös e39 530d -99, alkanut käydä hieman täristen tyhjäkäyntiä, mutta usein kone rauhoittuu noin minuutin kuluessa käynnistyksestä, mutta myös ajossa huomaa tuota tärinää kun kierrokset alle 2000rpm.
Kävin mittauttamassa suuttimet niin kolmossylinterin suutin antoi lukemaksi 9,74, muut -0,96 <-> -2,71. Eli tuossa kolmosessa huomattava poikkeama.
Nyt on uusi suutin tilattu ja tarkoitus vaihtaa mahdollisimman pian.
Uskaltaako autolla nyt kuitenkin ajella vai voiko tuo suuttimen vuoto hajottaa jotain? Olisi pitempi pohjoisen reissu tulossa ja sen jälkeen saan vasta uuden suuttimen.
Luin käynnistysongelmista, mutta ainakin tähän asti on lähtenyt hienosti käyntiin.
Mainitsivat huollossa että kun olen uuden suuttimen saanut paikoilleen, niin tarvitsee ottaa siitä uudesta suuttimesta se numerosarja ylös ja viedä auto uuden suuttimen säätöön/kalibroitavaksi vielä tuonne huoltoon, onko tosiaan noin? Alkuperäisellä Boschin koodilla tilasin tuon uuden suuttimen.
Itsellä aivan samat korjausarvot ,vuotaako suutin silloin ku se on + vai onko se tukossa?
Comment
-
-
Mitäs eroa noiden alpinan ja normi m57 moottorien suuttimissa on? Käykö alpinaan esim e60 535d suuttimet? Onko ainoa ero noi kärjet? Tyhmiä kysymyksiä kun tuollaisen commonrail suuttimen perustieto ei ole hanskassaAjaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
Comment