Announcement

Collapse
No announcement yet.

530 d suutin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9142
    • Oulu

    #31
    Originally posted by Metalgod View Post
    Ja se suutin irti kone kuumana. Esim Herttoniemen Laakkosella eivät tätä tienneet ja näinollen paukuttelivat 2 vuorokautta erästä suutinta.

    Kuumana lähti kuin neekeri savimajasta.
    Näinpä. On aivan käsittämätöntä, että edes TIS:n dokumenteissa ei ole tuosta mitään mainintaa ja sitten merkkihuollossa taikinoidaan jumahtaneiden suuttimien ja katkeavien hehkujen kanssa.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • 174000
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 1176
      • Tuusula

      #32
      Hieman OT:

      Osaako joku valaista mitä ongelmia E39 ALPINA D10 suuttimissa on ollut? Koskee jotain tiettyjä vuosimalleja ja kuinka yleinen ongelma tämä on ollut?
      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
      '02 VW Golf 1.4i
      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9142
        • Oulu

        #33
        Originally posted by 174000 View Post
        Hieman OT:

        Osaako joku valaista mitä ongelmia E39 ALPINA D10 suuttimissa on ollut? Koskee jotain tiettyjä vuosimalleja ja kuinka yleinen ongelma tämä on ollut?
        Sinänsä samat ongelmat, kuin muissakin M57 koneissa. D10 korkeampi max. ruiskutuspaine altistaa ongelmille herkemmin. Lisäksi noita suuttimia ei taida saada muuten kuin Alpinalta suoraan.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #34
          Originally posted by 174000 View Post
          Hieman OT:

          Osaako joku valaista mitä ongelmia E39 ALPINA D10 suuttimissa on ollut? Koskee jotain tiettyjä vuosimalleja ja kuinka yleinen ongelma tämä on ollut?
          Ongelma on suuttimien kärki ja niitä ei saa mistään, nykyään ainoastaan ALPINAlta 6xsuutin+DDE ~3500€ ja paikallisesta merkkiliikkeestä 6000€..

          Eli jos ei D10:iin ole vaihdettu suuttimia ja turboja kertaakaan niin se voipi olla vielä edessä.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Ändi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1292
            • Pori

            #35
            Kosekeeko pelkästään D10 vai voiko D3sen laske samaan kastiin ongelman suhteen?
            sigpic
            E46 2d 330 -02
            EX.
            E36 2d 328 -97
            e92 335d -07
            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
            Bmw 325 iA 2D -93
            Bmw 325 4d -92

            Comment

            • 174000
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2008
              • 1176
              • Tuusula

              #36
              Originally posted by Rahu View Post
              Ongelma on suuttimien kärki ja niitä ei saa mistään, nykyään ainoastaan ALPINAlta 6xsuutin+DDE ~3500€ ja paikallisesta merkkiliikkeestä 6000€..

              Eli jos ei D10:iin ole vaihdettu suuttimia ja turboja kertaakaan niin se voipi olla vielä edessä.
              Ok, mutta tuohan kuulostaa halvalta. Olin M5boardilta lukevinani, että se on jotain n. 1200€/siipale.

              Tuo D10 tuntuisi muuten erittäin mielenkiitoiselta valinnalta tulevaksi pirssiksi, mutta vähän köyhää hirvittää jos tuollainen nalli napsahtaa.
              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
              '02 VW Golf 1.4i
              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #37
                Originally posted by 174000 View Post
                Ok, mutta tuohan kuulostaa halvalta. Olin M5boardilta lukevinani, että se on jotain n. 1200€/siipale.

                Tuo D10 tuntuisi muuten erittäin mielenkiitoiselta valinnalta tulevaksi pirssiksi, mutta vähän köyhää hirvittää jos tuollainen nalli napsahtaa.
                Köyhiähän se aina hirvittää.. Muutenhan tuo on parasta e39:ä mitä voi olla.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • PeSe
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 116
                  • Vlk

                  #38
                  Itsellä myös e39 530d -99, alkanut käydä hieman täristen tyhjäkäyntiä, mutta usein kone rauhoittuu noin minuutin kuluessa käynnistyksestä, mutta myös ajossa huomaa tuota tärinää kun kierrokset alle 2000rpm.

                  Kävin mittauttamassa suuttimet niin kolmossylinterin suutin antoi lukemaksi 9,74, muut -0,96 <-> -2,71. Eli tuossa kolmosessa huomattava poikkeama.
                  Nyt on uusi suutin tilattu ja tarkoitus vaihtaa mahdollisimman pian.

                  Uskaltaako autolla nyt kuitenkin ajella vai voiko tuo suuttimen vuoto hajottaa jotain? Olisi pitempi pohjoisen reissu tulossa ja sen jälkeen saan vasta uuden suuttimen.
                  Luin käynnistysongelmista, mutta ainakin tähän asti on lähtenyt hienosti käyntiin.

                  Mainitsivat huollossa että kun olen uuden suuttimen saanut paikoilleen, niin tarvitsee ottaa siitä uudesta suuttimesta se numerosarja ylös ja viedä auto uuden suuttimen säätöön/kalibroitavaksi vielä tuonne huoltoon, onko tosiaan noin? Alkuperäisellä Boschin koodilla tilasin tuon uuden suuttimen.
                  E70 X5 30d -07
                  E60 520i -03

                  Comment

                  • R Power
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 163

                    #39
                    Ei tarvitse tuon ikäiseen kamppeeseen muuta kuin nakata suutin paikoilleen ja kovaa ajoa. Uudemmissa N-koneisissa joutuu ohjelmoimaan suuttimen numerosarjan.

                    Originally posted by PeSe View Post
                    Itsellä myös e39 530d -99, alkanut käydä hieman täristen tyhjäkäyntiä, mutta usein kone rauhoittuu noin minuutin kuluessa käynnistyksestä, mutta myös ajossa huomaa tuota tärinää kun kierrokset alle 2000rpm.

                    Kävin mittauttamassa suuttimet niin kolmossylinterin suutin antoi lukemaksi 9,74, muut -0,96 <-> -2,71. Eli tuossa kolmosessa huomattava poikkeama.
                    Nyt on uusi suutin tilattu ja tarkoitus vaihtaa mahdollisimman pian.

                    Uskaltaako autolla nyt kuitenkin ajella vai voiko tuo suuttimen vuoto hajottaa jotain? Olisi pitempi pohjoisen reissu tulossa ja sen jälkeen saan vasta uuden suuttimen.
                    Luin käynnistysongelmista, mutta ainakin tähän asti on lähtenyt hienosti käyntiin.

                    Mainitsivat huollossa että kun olen uuden suuttimen saanut paikoilleen, niin tarvitsee ottaa siitä uudesta suuttimesta se numerosarja ylös ja viedä auto uuden suuttimen säätöön/kalibroitavaksi vielä tuonne huoltoon, onko tosiaan noin? Alkuperäisellä Boschin koodilla tilasin tuon uuden suuttimen.
                    Last edited by R Power; 22-03-2011, 20:39.
                    Ahneella on aina enemmän!

                    Comment

                    • ratomi
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2009
                      • 116
                      • kuusamo

                      #40
                      Minullakin täristää ajossa n.1400-1800rmp kohdalla niin olisko tuo myös suutin vikaa?

                      Tekee myös vapaalla kaasua painaessa tuolla kierrosalueella tärinää samalleen kuin ajossakin.

                      Kaikki suuttimet on kyllä käyty läpi syksyllä -09 ja ei ole ajettu sen jälkeen kuin jotain 20tkm...

                      Voisiko egr venttiili aiheuttaa kyseistä ongelmaa?

                      niin ja auto on 530d -00

                      Comment

                      • Mr_Horsepower
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 112
                        • Kouvola

                        #41
                        Ennen kuin vaihdatta yhtään suutinta niin kokeilkaa heilutella auton käydessä suuttimien liittimiä...itsellä anto vikakoodin suuttimelle mutta kun tutkin asiaa niin vika oli liittimessä!!

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #42
                          Originally posted by Mr_Horsepower View Post
                          Ennen kuin vaihdatta yhtään suutinta niin kokeilkaa heilutella auton käydessä suuttimien liittimiä...itsellä anto vikakoodin suuttimelle mutta kun tutkin asiaa niin vika oli liittimessä!!
                          Aina kannattaa CR dieselin pistokkeita kiristellä ensimmäisenä, yllättävän halpaa verrtuna suuttimen vaihtoon.
                          Olli.

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            #43
                            Entäpä toiseen keskusteluun viitaten, vähän 2T öljyä dieselin sekaan?

                            Vaikka itekin aina ollu siinä uskossa ettei mitään CR dieselien dieselin sekaan, mut aattelin kokeilla, kun monella ollu hyviä testituloksia, ja tuskin se voitelu pahasta on. (vaikka ei vikaa olekkaa, pientä tärähtelyä tyhjäkäynnillä, vaikka korjausarvot oli hyvät kun ne mitattiin. Mut jos kuitenkin...)
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • ratomi
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2009
                              • 116
                              • kuusamo

                              #44
                              Originally posted by PeSe View Post
                              Itsellä myös e39 530d -99, alkanut käydä hieman täristen tyhjäkäyntiä, mutta usein kone rauhoittuu noin minuutin kuluessa käynnistyksestä, mutta myös ajossa huomaa tuota tärinää kun kierrokset alle 2000rpm.

                              Kävin mittauttamassa suuttimet niin kolmossylinterin suutin antoi lukemaksi 9,74, muut -0,96 <-> -2,71. Eli tuossa kolmosessa huomattava poikkeama.
                              Nyt on uusi suutin tilattu ja tarkoitus vaihtaa mahdollisimman pian.

                              Uskaltaako autolla nyt kuitenkin ajella vai voiko tuo suuttimen vuoto hajottaa jotain? Olisi pitempi pohjoisen reissu tulossa ja sen jälkeen saan vasta uuden suuttimen.
                              Luin käynnistysongelmista, mutta ainakin tähän asti on lähtenyt hienosti käyntiin.

                              Mainitsivat huollossa että kun olen uuden suuttimen saanut paikoilleen, niin tarvitsee ottaa siitä uudesta suuttimesta se numerosarja ylös ja viedä auto uuden suuttimen säätöön/kalibroitavaksi vielä tuonne huoltoon, onko tosiaan noin? Alkuperäisellä Boschin koodilla tilasin tuon uuden suuttimen.
                              Korjautuiko nämä viat suuttimen vaihdolla?
                              Itsellä aivan samat korjausarvot ,vuotaako suutin silloin ku se on + vai onko se tukossa?

                              Comment

                              • Boiga
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 1773
                                • Ylöjärvi

                                #45
                                Mitäs eroa noiden alpinan ja normi m57 moottorien suuttimissa on? Käykö alpinaan esim e60 535d suuttimet? Onko ainoa ero noi kärjet? Tyhmiä kysymyksiä kun tuollaisen commonrail suuttimen perustieto ei ole hanskassa
                                Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎