Löysin vanhan threadini niin päivitetäänpäs vähän jos jollakin tulee joskus samanlainen ongelma.
Kaikkihan alkoi kun uskollinen 316 vm-86 hyytyi suoralla tiellä rajun kiihdytyksen päätteeksi (syyläri täyteen ruosteista monjää).. -> kannen tiivisteen vaihto. Samalla vaihdoin pierburgin tilalle 32/36 weber dgr kaasuttimen m10b20-koneen imusarjan kera mihin kaasari sopii suoraan.
Ongelma: Moottori käy hienosti tyhjäkäyntiä, kaasua painettaessa (enintään puoleen väliin) ottaa hieman kierroksia mutta paukkuu putkeen aika kovaa (etenkin kun taas nostaa kaasulta). Kun kaasun painaa pohjaan moottori sammuu matalan mörinän saattelemana.
Syykin löytyi: Kaikki muu oli kunnossa mutta kaasarin kyljessä olevalle magneettiventtiilille ei huomattu vetää virtaa. Piuha virtalukolta ja rupes toimimaan!
Kaikkihan alkoi kun uskollinen 316 vm-86 hyytyi suoralla tiellä rajun kiihdytyksen päätteeksi (syyläri täyteen ruosteista monjää).. -> kannen tiivisteen vaihto. Samalla vaihdoin pierburgin tilalle 32/36 weber dgr kaasuttimen m10b20-koneen imusarjan kera mihin kaasari sopii suoraan.
Ongelma: Moottori käy hienosti tyhjäkäyntiä, kaasua painettaessa (enintään puoleen väliin) ottaa hieman kierroksia mutta paukkuu putkeen aika kovaa (etenkin kun taas nostaa kaasulta). Kun kaasun painaa pohjaan moottori sammuu matalan mörinän saattelemana.
Syykin löytyi: Kaikki muu oli kunnossa mutta kaasarin kyljessä olevalle magneettiventtiilille ei huomattu vetää virtaa. Piuha virtalukolta ja rupes toimimaan!
Comment