Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 ei ota kierroksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • apr
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 101
    • Seinäjoki

    M10 ei ota kierroksia

    Löysin vanhan threadini niin päivitetäänpäs vähän jos jollakin tulee joskus samanlainen ongelma.

    Kaikkihan alkoi kun uskollinen 316 vm-86 hyytyi suoralla tiellä rajun kiihdytyksen päätteeksi (syyläri täyteen ruosteista monjää).. -> kannen tiivisteen vaihto. Samalla vaihdoin pierburgin tilalle 32/36 weber dgr kaasuttimen m10b20-koneen imusarjan kera mihin kaasari sopii suoraan.

    Ongelma: Moottori käy hienosti tyhjäkäyntiä, kaasua painettaessa (enintään puoleen väliin) ottaa hieman kierroksia mutta paukkuu putkeen aika kovaa (etenkin kun taas nostaa kaasulta). Kun kaasun painaa pohjaan moottori sammuu matalan mörinän saattelemana.

    Syykin löytyi: Kaikki muu oli kunnossa mutta kaasarin kyljessä olevalle magneettiventtiilille ei huomattu vetää virtaa. Piuha virtalukolta ja rupes toimimaan!
    Last edited by apr; 05-11-2008, 16:44. Reason: Ratkaisu löytynyt jo niin päivitetään..
    E36 325i ralliauto

    Exät: E46 330iA M-Sport touring , E28 525E -83, E30 320i -88, E28 518i -87, E30 "325i" Endurance Saloon prokkis, E30 316 -86
  • ttw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1016
    • Vantaa

    #2
    Sytyn ajoitus, tulpat, puola, piuhat?

    Syttypuolen ongelmalta kuulostaisi.

    Onko kaasutin säädöissä?
    728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
    Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
    MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #3
      otsikkoa voisi muotoilla hieman paremmaksi ens alkuun ja mitenkäs se weeperi on sinne asennettu kun pierpurkin jäljiltä siellä on aikasta monta tarpeetonta piuhaa et miten ne on kytketty...

      ja sulla on siinä siis jokin toinen imusarja? siinä alkuperäisessä imusarjassa on jokin anturi siinä tulipellin puolella joka ohjaa sitä virran jakajalle menevää alipainetta. laita kaasarista suoraan alipaine letku jakajalle ilman sitä tulipellissä olevaa palikkaa, mikäli näin ei vielä ole...

      niin ja missäs välissä sää sen kaasarin vaihdoit, ennen vai jälkeen hyytymisen...

      ja alkuperäinen pumppu kyllä riittää mikäli se on kunnossa.
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #4
        Maapiuhat kunnossa ja kiinni? Laita ne orkkishilut kiinni ja kokeile.
        ...

        Comment

        • apr
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 101
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by GOOFY View Post
          otsikkoa voisi muotoilla hieman paremmaksi ens alkuun ja mitenkäs se weeperi on sinne asennettu kun pierpurkin jäljiltä siellä on aikasta monta tarpeetonta piuhaa et miten ne on kytketty...

          ja sulla on siinä siis jokin toinen imusarja? siinä alkuperäisessä imusarjassa on jokin anturi siinä tulipellin puolella joka ohjaa sitä virran jakajalle menevää alipainetta. laita kaasarista suoraan alipaine letku jakajalle ilman sitä tulipellissä olevaa palikkaa, mikäli näin ei vielä ole...

          niin ja missäs välissä sää sen kaasarin vaihdoit, ennen vai jälkeen hyytymisen...

          ja alkuperäinen pumppu kyllä riittää mikäli se on kunnossa.

          joo, eli hyytymisen jälkeen vaihdettiin weeberi pierburgin tilalle kun kansi irrotettiin.

          Alipaine letku menee rintapellissä olevan mötikän kautta, täytyy kokeilla laittaa suoraan.

          kaikki ylimääräiset johdot pierburgin jäljiltä on siistissä nipussa eikä siis oo kytketty mitenkään.
          E36 325i ralliauto

          Exät: E46 330iA M-Sport touring , E28 525E -83, E30 320i -88, E28 518i -87, E30 "325i" Endurance Saloon prokkis, E30 316 -86

          Comment

          • apr
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 101
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by ttw View Post
            Sytyn ajoitus, tulpat, puola, piuhat?

            Syttypuolen ongelmalta kuulostaisi.

            Onko kaasutin säädöissä?
            kaasuttimessa ei oo muuta säätöjä kuin tyhjäkäynti ja seos, jos ei sisuskaluja rupea vaihtamaan. Säädöt pitäisi olla kutakuinkin kohdallaan.
            Ongelmat kyllä alkaa siinä vaiheessa kun toisioläppä aukeaa että olisko siellä jokin tukos että menee laihalle??


            Täytyy mittailla tuolle säätöyksikölle tulevia arvoja jos sieltä sais mitään tietoja. Kokeiltiin jo vaihtaa koko yksikkö mutta ei ollut vika sielläkään.
            E36 325i ralliauto

            Exät: E46 330iA M-Sport touring , E28 525E -83, E30 320i -88, E28 518i -87, E30 "325i" Endurance Saloon prokkis, E30 316 -86

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎