Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 kampuran koneistuksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DoZ
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 206
    • Suomussalmi

    m20 kampuran koneistuksesta

    Kiertokangen ja kampiakselin väliset liukupinnat olivat kuluneet viitospytyltä ja kampiakselin kaulaan oli tullut jälkiä.

    Onko kellään kokemusta yhden kaulan hiomisesta? Paljonko sille noin suunnilleen tulee hintaa?
    Haulla löytyi aika järkyttäviä lukuja. Onko totta, että yksi pari ylikoon liukupintoja maksaisi enemmän kuin sarja vakiokokoisia? Vakiot saa näköjään 39 euroon.
    Kiertokankikin varmaan kannattaa vaihtaa saman tien, vai voiko senkin koneistaa ylikokoon?

    Kannattaisiko tässä vain ruveta kampuraa etsimään ja nakata tuolla vanhalla vaikka vesilintua?
    Ei vain oikein taida olla noita b27 kampuroita liikaa tarjolla.
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Yhen kaulan hiominen maksaa 8€ ja nitraus siihen päälle. Sen hintaa nyt en muista.
    Kyllä se korjaa kannattaa jos tosiaan on kyseessä vain yksi kaula.
    Kyllähän ne oikasee kierokankiakin. Riippuu miten pahasti se on menny
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      Re: m20 kampuran koneistuksesta

      .....
      Last edited by T3; 09-01-2007, 15:20.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • DoZ
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 206
        • Suomussalmi

        #4
        Niin, no ei kai sitä kiertokankea vaihtaa tarvitse, mutta kai se pitää ainakin kellolla tarkistaa tuollaisen vaurion jäljiltä? Tympii vain ottaa kansi yhden kammen takia irti, kun käsittääkseni männät eivät lähde alakautta irti.

        Ja kampiakselia ei varmaan tarvitse nitrauttaa, ainakaan aikaisempien topiccien perusteella, kun kyseessä on m20 -kone?

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by DoZ
          Niin, no ei kai sitä kiertokankea vaihtaa tarvitse, mutta kai se pitää ainakin kellolla tarkistaa tuollaisen vaurion jäljiltä? Tympii vain ottaa kansi yhden kammen takia irti, kun käsittääkseni männät eivät lähde alakautta irti.

          Ja kampiakselia ei varmaan tarvitse nitrauttaa, ainakaan aikaisempien topiccien perusteella, kun kyseessä on m20 -kone?
          Kyllä muistaakseni männät lähtee alakautta irti. Mutta takas laittaminen alakautta on melkein mahoton homma.

          Se nitraaminen on vähän niin ja näin. Joillain on kestänyt ja taas jollain ei.
          Jos se nyt ei kauheesti kustanna niin nitrauta
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • DoZ
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 206
            • Suomussalmi

            #6
            Saisikohan sitä mäntää sen verran alaspäin, etteivät renkaat lähtisi irti, mutta saisi kuitenkin kiertokangen pois? Onko kellään kokemusta? Itse kun en ole alakertoja paljoa käsitellyt.

            Kajaanissa Hyvärisellä jo yhden kaulan hionta olisi 35€ ja vielä lähettäisivät johonkin etelään nitrattavaksi, ja jos vielä pitää kansikin ottaa pois, niin sinne uudet tiivisteet ja kaikki, ja vielä uusi nokkahihna sekä kampiakselin ja kiertokangen liukupinnat, niin alkaa tulla jo hintaa. Siinä jo säästäisi vähän, kun ei tarvisi kantta avata.

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #7
              aika keksijä saa olla jos meinaa männän tapin irrottaa mäntä paikallaan..
              Eikös se pitä jollain prässillä painaa irti?
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎