Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 koneeseen letkulämmitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    M62 koneeseen letkulämmitin

    Ajattelin tehdä erinlailla kuin yleensä ja laittaa letkulämmittimen.
    Mihin kohtaan laittaisitta lämmittimen M62 koneeseen?
    Tai jos autoon asennettaisiin Webasto niin mihin letkun väliin se tulisi?
    Kuva:
    This is my effort at explaining how our coolant systems work. It's a bit simplified for clarity and to save time. The Water Pump and Water Accumulator are bolted to the Engine, I show them on pipes to help illustrate the flow. Same with the Expansion Tank. I don't have a water-cooled alternator
  • Valkman
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 712
    • Helsinki

    #2
    Itsekin webastoa samanmoiseen laittelemassa... alunperin lämmitin tulee aina sisätilakennon ja moottorin väliin... eli siis ei jäähdytyspiiriin. Mutta tuohon on olemassa merkkikohtaisia ohjeita...

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      Ainakin v70 vulvaan tuli uudet letkut mukaan jolla asennettiin... ja oliko mihin niin enpä muista, VISSIIN alavesletkuun tuli uudet rojut, ei voi muistaa, muutaman lämppärin sen jälkeen laittanut... Mut pää sääntöisesti noihin kuulemma tulee letkusarja, tai ei tule vaan täytyy erikseen tilata, helpottaa asennusta.

      Comment

      • jeemu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1844
        • 67700

        #4
        Originally posted by Terno View Post
        Ainakin v70 vulvaan tuli uudet letkut mukaan jolla asennettiin... ja oliko mihin niin enpä muista, VISSIIN alavesletkuun tuli uudet rojut, ei voi muistaa, muutaman lämppärin sen jälkeen laittanut... Mut pää sääntöisesti noihin kuulemma tulee letkusarja, tai ei tule vaan täytyy erikseen tilata, helpottaa asennusta.
        Tuohon m62 koneeseen ei ole saatavilla merkkikohtaista letkulämmitintä.
        B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

        Comment

        • Luntti
          2Wheel Driver
          • Jul 2003
          • 5021
          • Yka

          #5
          Oisko tuohon kohtaan missä on punainen ympyrä hyvä laittaa se lämmitin?

          Comment

          • jOBler
            Bimmer Rookie
            • Sep 2006
            • 44

            #6
            Joo elikkäs mulle laitettiin viime talvena e34 525 m50 koneeseen
            alavesiletkulämmitin. On 3,5 litrasen clk mersun vaatima malli ja
            letkukoot täsmäs hienosti tuohon. Erillisiä eli uusia letkuja ei settiin
            tietty vaihdettu . Alavesiletku poikki ja tämä lämmitysmötikkä vain
            väliin. Hyvin on toiminut ja lämmittää nopeesti koneen niin kuumaks et ylävesiletkukin jo ihan kuuma eli vesitila lämpiää nopeesti !
            Suosittelen.

            Comment

            • Luntti
              2Wheel Driver
              • Jul 2003
              • 5021
              • Yka

              #7
              Kyllä taidan laittaa alavesiletkuun myös. Tutkittuani aikani, ei oikein ole muuta vaihtoehtoa? Liian ahdasta tuolla rintapellin ja kansien välissä.
              Ja tuo aiempi vaihtoehto ei ole myöskään hyvä.
              Lisätään tarvittaessa öljypohjaan säteilijä sitten.

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                laitappa sitten kuvaa toteutuksesta ja toimiiko hyvin... olis kans yksi letkulämmitin ylimääräisenä.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Luntti
                  2Wheel Driver
                  • Jul 2003
                  • 5021
                  • Yka

                  #9
                  Muutama pakkasaamu jo ollut ja toistaiseksi ei toimi hyvin.
                  Kahtena aamuna lämmitin ollut ehkä puoli tuntia ja ongelma tulee siinä, että lähtee huononmin käyntiin.
                  Kone ja koneen anturit luulee, että kone on kuuma ja ei anna kylmäkäynnistys rikastusta.
                  Just oli puolisen tuntia lämmityksessä ja starttautti pitkään.
                  Lämpömittari nousi tappiin(punaselle). Ja pysyi siellä kunnes auto käynnistyi ja vesi lähti kiertämään. Kun kylmä vesi lähti kiertämään ja meni jonkin lämpöanturin ohi niin lämpöviisari laski sinisen yläreunaan ja kone nosti kierrokset vajaaseen tuhanteen kierrokseen.
                  Nestettä pitäis olla ja ilmaa ei pitäis olla. Mutta miten saan siitä varmuuden?
                  Onkos kellään linkkiä mistä näkis mitkä anturit liittyy asiaan?

                  P.S kun lämpömittari näytti punaista niin myös tuon taukolämmitys lähti käyntiin. Tosin eihän sieltä tullut kuin kylmää, mutta tuo REST toiminto lukee myös tuota samaa anturia koska lähti toimimaan.

                  Comment

                  • Luntti
                    2Wheel Driver
                    • Jul 2003
                    • 5021
                    • Yka

                    #10
                    Tuossa kuva yhdestä anturista. Tuohon tulee alavesiletku ja lämmittimeen ei ole matkaa kuin 30 cm.
                    Eli tuo anturi vois olla yks joka sekoittaa moottorinohjauksen.

                    Comment

                    • iikka
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2597
                      • Oulu

                      #11
                      jep jep.. ja ne säteilylämmittimet on kyllä kohtuullisen perseestä, erittäin hitaasti lämmittävät ja vain hyvin vähän..

                      ei muutako luntti käyt hakeen jostain jonku webasto möykyn ja nakkaat pellin alle..
                      Speed costs, how fast you wanna go?

                      Comment

                      • Valkman
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 712
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by luntti View Post
                        Muutama pakkasaamu jo ollut ja toistaiseksi ei toimi hyvin.
                        Kahtena aamuna lämmitin ollut ehkä puoli tuntia ja ongelma tulee siinä, että lähtee huononmin käyntiin.
                        Kone ja koneen anturit luulee, että kone on kuuma ja ei anna kylmäkäynnistys rikastusta.
                        Just oli puolisen tuntia lämmityksessä ja starttautti pitkään.
                        Lämpömittari nousi tappiin(punaselle). Ja pysyi siellä kunnes auto käynnistyi ja vesi lähti kiertämään. Kun kylmä vesi lähti kiertämään ja meni jonkin lämpöanturin ohi niin lämpöviisari laski sinisen yläreunaan ja kone nosti kierrokset vajaaseen tuhanteen kierrokseen.
                        Nestettä pitäis olla ja ilmaa ei pitäis olla. Mutta miten saan siitä varmuuden?
                        Onkos kellään linkkiä mistä näkis mitkä anturit liittyy asiaan?

                        P.S kun lämpömittari näytti punaista niin myös tuon taukolämmitys lähti käyntiin. Tosin eihän sieltä tullut kuin kylmää, mutta tuo REST toiminto lukee myös tuota samaa anturia koska lähti toimimaan.
                        Laita auton oma kiertovesipumppu tai erillinen webastopumppu kierrättämään vettä, jolla pääset aikasemmasta ongelmasta pois. Muuten on myös elementti pian entinen...

                        Comment

                        • m5 lemans
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 190
                          • espoo

                          #13
                          1. Letkulämmitin Mulla oli viime talvella ämmässä tälläinen, eikä se ollut mikään hyvä ratkaisu. Parempi kyllä kuin ei mitään, mutta...samat ongelmat kuin Luntilla.

                          2. Säteilylämmitin Ei ehkä parempi kuin "tavallinen" lohkolämmitin (sellaisiakin on ollut edellisissä autoissa...joten kokemusta on - en tiedä jos Iikkalla on kokemusta säteilylämppäreistä ), mutta paaaljon parempi kuin letkulämmitin. Webastoista ei kokemusta.

                          Comment

                          • Luntti
                            2Wheel Driver
                            • Jul 2003
                            • 5021
                            • Yka

                            #14
                            Kävin tuossa katsomassa taas autoa. Ja ajattelin, että tuossa kohtaan voi olla toinen vaihtoehto.
                            Mitä mieltä? Käytännössä letkut ei mene ihan noin, mutta kierto on samanlailla.

                            Comment

                            • _Dexi
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 769
                              • Vihti

                              #15
                              Tuo on melkeen joka autossa sama juttu letkulämppäreillä, mulla aikasemmin ollu useemmassa Japanilaisessa noita ja sama juttu, esim. 200SX ei suostunut aamusin lähtemään lainkaan käyntiin lämmityksen jälkeen.

                              ELLEI, tee niin että lämmität autoa esim. 2 tuntia ja sen jälkeen piuha irti ja annat olla vaikak 5minuuttia tms., että vesi hiljalleen kiertää siellä / lämpö vähän tasaantuu.

                              Sitten lähti aina ihan normaalisti käyntiin.


                              Noitahan on sitten kai myös sellasia pienempiä malleja jotka tuleekin moottorin ja sisätilan lämmittimen väliin, onko kukaan törmännyt? Tuli vaan mieleen että jos sellanen ratkaisisi sitten ongelmat. Ainakin Calix teki moisia. Tosin noista sitten kuului huhua useemmalta taholta että oli poksahdellut ne letkut irti paineen johdosta, kun pienestä letkusta yritetään lämmittää isoa kylmää konetta eikä vesi oikeen tykkää lähteä kiertoon.



                              Vaikka ite oon haukkunut että säteilijälämppärit oli huonot 540:ssä kun lämpömittarissa ei näkynyt oikeistaan mitään eroa lämmityksen jälkeen, niin täytyy vähän pyörtää takaspäin, kun miettii vaihtoehtoja niin säteilijät + sisähaara on ehdottomasti se paras vaihtoehto.

                              Mietin nimittäin että eihän se koneen lämpömittarissa se olennainen alue näykkään, että kun kone lämmitetään esim. -30asteesta +15asteeseen että se on sama kuin kesällä käynnistäisi, niin ei se vielä lämpömittarissa mitenkään näy mutta kone säästyy.


                              Letkulämppäreillä en oo missään autossa saanu muuta ko syylarissa ja letkuissa olevat vesitilat lämpimiksi mutta lohko jääkylmänä, ja jos lohko on jostain kohti lämmennyt niin lämpötilaerot sitten taas rankkoja pyttyjen suhteen joka ei oo yhtään hyvä juttu sekään.


                              Ja kuskin kannaltahan tärkein on se sisälämppäri ettei tarvi laseja raapia, Defa Termini pikkujättiläinen menee kivasti piiloon jalkatilaan ja lämmintä piisaa
                              **********
                              & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                              (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                              (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                              (ex. E60 530Da '04)
                              (ex. E39 M5 Facelift '99)
                              (ex. E39 540i '98)
                              *

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎