Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 koneeseen letkulämmitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m5 lemans
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 190
    • espoo

    #16
    "ELLEI, tee niin että lämmität autoa esim. 2 tuntia ja sen jälkeen piuha irti ja annat olla vaikak 5minuuttia tms., että vesi hiljalleen kiertää siellä / lämpö vähän tasaantuu.

    Sitten lähti aina ihan normaalisti käyntiin"

    Mun "ratkaisu" oli että väänsin avaimen olisikohan se nyt "kakkosasentoon" että pumput ym pyöri noin puoli minuuttia, ja sitten lähti hyvin käyntiin. Oli helppo seurata kuin lämpötilamittari putosi taas melken siniseen ja avot.

    Comment

    • _Dexi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 769
      • Vihti

      #17
      Originally posted by m5 lemans View Post
      "ELLEI, tee niin että lämmität autoa esim. 2 tuntia ja sen jälkeen piuha irti ja annat olla vaikak 5minuuttia tms., että vesi hiljalleen kiertää siellä / lämpö vähän tasaantuu.

      Sitten lähti aina ihan normaalisti käyntiin"

      Mun "ratkaisu" oli että väänsin avaimen olisikohan se nyt "kakkosasentoon" että pumput ym pyöri noin puoli minuuttia, ja sitten lähti hyvin käyntiin. Oli helppo seurata kuin lämpötilamittari putosi taas melken siniseen ja avot.
      Aivan, onnistuu noinkin.

      Nissaneissa ei pyöriny yhtään mikään muu ku bensapumppu tuolla tavalla joten..
      **********
      & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


      (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
      (ex. E90 320Si M-Tech '07)
      (ex. E60 530Da '04)
      (ex. E39 M5 Facelift '99)
      (ex. E39 540i '98)
      *

      Comment

      • Erich
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 783
        • Hämeenkyrö

        #18
        Nyt kun oikein ajatuksella katsoin, niin toi jenkkien kuvatus on monelta osin virheellinen... Toihan mm. antaa ymmärtää, että termari olisi kylmänä kiinni, mitä se ei todellakaan ole. Termarin kuuluisi olla kahden lohkon takaa kokoojalta tulevan vesilinjan välissä.

        Enivei... letkulämppärille on vaikea löytää oikeasti fiksua sijoituspaikkaa tuosta koneesta. Melkein kaipaisi pumpun kaverikseen, että saisi kunnolla kiertämään -> laita webasto/eberi?
        6 - E24 635
        7 - E38 740
        8 - E31 850

        Comment

        • Luntti
          2Wheel Driver
          • Jul 2003
          • 5021
          • Yka

          #19
          Nyt alkaa olemaan sen verran hermo kireällä, että tulee varmaan kohta webasto löytymään tästä autosta.
          Eli letkulämppäri ei toimi myöskään tuolla kennon paluuletkussa.
          Tekee samaa kuin alavesi letkussa.
          Kohta alan uskomaan, että M60/M62 koneeseen ei voi laittaa letkulämppäriä.
          Ainakaan niin, että toimisi halutulla tavalla.
          Toisaalta jos ostan webaston niin eipä taida tarvita ostaa kuin yksi. Senhän voi sitten siirtää toiseen autoon mikäli autoa vaihdan.

          Comment

          • _Dexi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 769
            • Vihti

            #20
            Fiksu päätös, kerralla kunnolla. En mä ole vielä koskaan nähnyt letkulämppäriä joka oikeasti lämmittäisi koneen toivotulla tavalla.

            Mielummin sitten se säteilylämppäri + pitempi lämmitysaika, niin ainakin tulos on tasaisempi ja turvallisempi.
            **********
            & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


            (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
            (ex. E90 320Si M-Tech '07)
            (ex. E60 530Da '04)
            (ex. E39 M5 Facelift '99)
            (ex. E39 540i '98)
            *

            Comment

            • Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2817
              • Kuusankoski

              #21
              Nostellaas vähän aihetta.
              Itse ajattelin webaston rinnalle tuommosta Defa PTC letkulämmitintä. Se voisi mahtua webaston letkuihin sisälokasuojan alle. Ja tarkoitus kytkeä samalla pyörimään myös kiertovesipumppu.

              Mutta jännää tässä on se että minulla webaston käytön jälkeen auto käyttäytyy kuten luntti kuvaili, eli kun lämmitttää webastolla vaikka kiertovesipumpu on päällä, lähtee auto huonommin käyntiin.

              Onko joku löytänyt paikaa mihin letkulämmitin olisi hyvä asentaa?

              Tohon toiseen M57.n ajattelin asentaa sen öljynjäähdyttimen letkuun.
              E34 525i Touring -96 "Iris"
              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
              E61 530d Touring -04

              ex. E39 520ia Touring -98
              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
              ex. E28 520i -82

              Comment

              • jarno j
                BTCF Member
                • May 2010
                • 293
                • oulainen/ylivieska

                #22
                Laitoin tuon thermo topin lämppärin tuohon 38,hyvin on auto lämpimänä kun antaa olla pari tuntia lämmityksessä, käyntiin lähdön kanssa ei ole ollut ongelmia,tuli muistaakseni kannen ja vesiventtiilin väliseen letkuun se lämmitin
                E38 740

                Comment

                • Scitso
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 2817
                  • Kuusankoski

                  #23
                  Nostellaas sen verran. E39 540i -97 kyseessä. Alkuperäisen webaston tilalle laitettu webasto kellolla ja letkut muutettu niin että kiertää myös koneella. Auto lähtee todella huonosti käyntiin jos webasto on ollut päällä, eikä kestä alkuun yhtään kaasua.

                  Imusarjan tiivisteet vaihettu ja imuvuodot muutenkin korjattu. Onkohan tähän jotain ratkaisua olemassa.

                  Mietin onko ongelma lämpötila anturi vai bensan saanti.
                  Pitää inpan kanssa tutkia kunhan taas tulee kylmiä aamuna.
                  E34 525i Touring -96 "Iris"
                  E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                  E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                  E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                  E61 530d Touring -04

                  ex. E39 520ia Touring -98
                  ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                  ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                  ex. E28 520i -82

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎