Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua, S38 heitti öljyt pihalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chd
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 24
    • Porvoo

    Apua, S38 heitti öljyt pihalle

    1992 M5 3.8l Touring

    Ajelin tuossa kaikessa rauhassa kotiin ja pihalla kun sammutin auton niin ajotietokone valitteli että öljyt vähissä. Mittasin sitten öljyt ja totesin että loppu on, kokonaan. Sen jälkeen huomasin vanan auton perässä ja lätäkön auton alla. Oli tullu 40m viivaa ja kaikki öljyt valu pihalle.

    Konttailin auton alla ja öljypohja näytti melko puhtaalta, joten sieltä ei ilmeisesti valu mitään. Eniten sontaa on suoraan venttiilikotelon "alapuolella" Mahtaakohan tuolla olla jossain öljypumppu / öljynlauhdutin josta noi kaikki nesteet olis tullu pihalle? Eikai tuossa mitään kovin kummallista ole voinu pamahtaa kun moottori kuitenkin kävi muuten ihan nätisti. Vai?

    Edit. siis jos auton edestä katsoo niin öljyä on eniten öljypohjan vasemmalla puolella, valunu sieltä jostain.

    Ja ehdotuksia mihin tuo kannattaisi kotkassa viedä, vai onko helpohko laittaa itse? Uusi kun paikkakunnalla olen.
    Last edited by Chd; 07-10-2007, 21:41.
    E34 M5 Touring 3.8l

    EX : E36 316, E36 325 Coupe
  • Harzzza
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 218
    • Tampere

    #2
    Öljynmäärän anturin tiiviste/kinnitys ?
    Jos anturi ei oo kii niin tyhjentää kyllä tehokaasti öljypohjan pohjia myöten.
    Jaa nii mut sit ois kyllä öljypohjakin ulkoo märkä...


    Ellei sit öljynsuodattimen jalka oo löystyny ja paine ois työntäny muljut pihalle sieltä juuresta... se kyllä varmaan sotkis koko konehuoneen kyllä tehokkaasti...

    Ellei sit oo pullahtanu kampiakselin etupään stefa pois paikaltaan ?
    Miksei nokan stefakin mutta tyhjenemisnopeus on ollu aika hyvä...





    Originally posted by Chd View Post
    1992 M5 3.8l Touring

    Ajelin tuossa kaikessa rauhassa kotiin ja pihalla kun sammutin auton niin ajotietokone valitteli että öljyt vähissä. Mittasin sitten öljyt ja totesin että loppu on, kokonaan. Sen jälkeen huomasin vanan auton perässä ja lätäkön auton alla. Oli tullu 40m viivaa ja kaikki öljyt valu pihalle.

    Konttailin auton alla ja öljypohja näytti melko puhtaalta, joten sieltä ei ilmeisesti valu mitään. Eniten sontaa on suoraan venttiilikotelon "alapuolella" Mahtaakohan tuolla olla jossain öljypumppu / öljynlauhdutin josta noi kaikki nesteet olis tullu pihalle? Eikai tuossa mitään kovin kummallista ole voinu pamahtaa kun moottori kuitenkin kävi muuten ihan nätisti. Vai?

    Edit. siis jos auton edestä katsoo niin öljyä on eniten öljypohjan vasemmalla puolella, valunu sieltä jostain.

    Ja ehdotuksia mihin tuo kannattaisi kotkassa viedä, vai onko helpohko laittaa itse? Uusi kun paikkakunnalla olen.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Melkein lähtisin katsomaan öljynjäähdytin/sen letkut akselilta vikaa. Kyllä nuo muut on aika lailla epätodennäköisiä. Jäähdyttimen letkulähdöt ovat sen öljynputsaripömpelin alaosassa.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • visa e36
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 753
        • Järvenpää

        #4
        Huohotus putki irti venakopasta?
        Nykyiset
        -63 Pontiac Catalina convertible
        -05 E53 X5 3.0d

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by visa e36 View Post
          Huohotus putki irti venakopasta?
          ei sieltä ihan tuommosta määrää ölppää tulisi.. ja jos tulis nii ei se putki menis imuputkiin ollenkaan

          öljynsuodatinkotelon jalka olis mun veikkaus tähän..
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • |parsakaali|
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 997

            #6
            sehän on se öljynlauhutin siinä syylärin alla. Kiinni syylärissä Voisko siinä olla reikä?

            Comment

            • Harzzza
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 218
              • Tampere

              #7
              Originally posted by |parsakaali| View Post
              sehän on se öljynlauhutin siinä syylärin alla. Kiinni syylärissä Voisko siinä olla reikä?

              NO, joko on selvinny mikä siä valskas ? Mä en juu tiärä onko öljyjäähy ollu noissa sit joku vakiovaruste joskus. Ainakaan realoemin kuvissa semmosta ei öljykierrossa mainittu. Mut eihän kuva netissä mikään totuus oo, autossa sellanen voi olla ja voi vuotaakkin...

              Comment

              • Chd
                Newbiemmer
                • Oct 2006
                • 24
                • Porvoo

                #8
                Originally posted by Harzzza View Post
                NO, joko on selvinny mikä siä valskas ? Mä en juu tiärä onko öljyjäähy ollu noissa sit joku vakiovaruste joskus. Ainakaan realoemin kuvissa semmosta ei öljykierrossa mainittu. Mut eihän kuva netissä mikään totuus oo, autossa sellanen voi olla ja voi vuotaakkin...
                Ei oo selvinny, joutui hinaamaan koko laitoksen huoltoon kun opiskelupaikkakunnalla ei oo työkaluja eikä oikeen mitään paikkaakaan että olis itte päässy kattelee.

                Huoltamon ukko jotakuinki varma että se on öljykello kun on sanonut sopimuksen irti, kun on tullut kaikki öljyt ulos sen verran vauhilla. Mutta ilmottelen tähän kunhan ovat löytäneet vuodon.
                E34 M5 Touring 3.8l

                EX : E36 316, E36 325 Coupe

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Originally posted by Harzzza View Post
                  NO, joko on selvinny mikä siä valskas ? Mä en juu tiärä onko öljyjäähy ollu noissa sit joku vakiovaruste joskus. Ainakaan realoemin kuvissa semmosta ei öljykierrossa mainittu. Mut eihän kuva netissä mikään totuus oo, autossa sellanen voi olla ja voi vuotaakkin...


                  On se sielläkin...

                  Ihan mielenkiinnosta, mikä on öljykello? Aukko sivistyksessä.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #10
                    Originally posted by Cell View Post
                    Ihan mielenkiinnosta, mikä on öljykello? Aukko sivistyksessä.
                    Öljynpaine-anduriturituri.
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • Chd
                      Newbiemmer
                      • Oct 2006
                      • 24
                      • Porvoo

                      #11
                      Noniin, vika on korjattu. Syynä oli sitten jakopäänketjun tiiviste. Suunnatonta vaivaa tuotti joku typerä tiiviste.
                      E34 M5 Touring 3.8l

                      EX : E36 316, E36 325 Coupe

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎