Mietin tossa että vanhemmassa m20b20 moottorissa on 125hv ja uudemmassa 129hv mistä moinen tehon lisäys ja miks m20b25 moottorissa ei tommosta ole. uudessa on ainakin sytkä kannessa erillainen (näköinen) ilmamäärämittari ja imusarjan alipaine letkut vähän fiksummin toteutettu. vai onko tossa m20b25 moottorissa aina olleeet noi asiat noin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 tehon parannus
Collapse
X
-
Originally posted by Sami320vanhemmassa b20 on l-jetronic ja uudemmassa motronic moottorinohjaus ja b25 ei ole kuin motronicilla. viisaammat korjatkoon
Täältä kannattaa valistaa itseään, http://bmwclub.fi/fi/engines/m20/index.html
Comment
-
-
-83 vuosimallin 320i on pieni reikäinen kansi... ko. kansi taitaa olla se josta saa parhaiten virtaavimman kannen m20 koneeseen...
legendojen mukaan esim. m20b25 kansi olisi jo tehtaalla niin pahasti metsään tehty ettei siitä voi saada koskaan niin hyviä tehoja kuin vanhasta m20b20 kannestaF33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
b25 kannessa on niin isot kanavat jo vakiona että siihen ei juurikaan muotoja enää haeta. Ja iso palotila.
Paras sitten vissiin toi -83 vm kansi. Pienet kanavat=paaaljon muotoiluvaraa kanavissa. Ja siihen vielä 2mm (2.5l) isommat venttiilit kiinni. Niin taitaa olla m20 kansi parhaimmillaan.
Paljon muuten koneistamo ottaa isompien venttiilien sovittamisesta tohon b20 kanteen?- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
M20b20 tehoihin tuli päivitys joskus -85 vuoden paikkeilla. 125 > 129.
Samalla ruisku muuttui pikkuisen uudenpi aikaiseen mm. kylmäkäynti suutin jäi pois.
Siis uudenpi aikaiseen eli oli vaan hieman parempi Le-Jet kuin vanha.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by FreakM20b20 tehoihin tuli päivitys joskus -85 vuoden paikkeilla. 125 > 129.
Samalla ruisku muuttui pikkuisen uudenpi aikaiseen mm. kylmäkäynti suutin jäi pois.
Siis uudenpi aikaiseen eli oli vaan hieman parempi Le-Jet kuin vanha.E28 ///M-tech V8 -83
E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98
Comment
-
-
Originally posted by Miika TissariOriginally posted by FreakM20b20 tehoihin tuli päivitys joskus -85 vuoden paikkeilla. 125 > 129.
Samalla ruisku muuttui pikkuisen uudenpi aikaiseen mm. kylmäkäynti suutin jäi pois.
Siis uudenpi aikaiseen eli oli vaan hieman parempi Le-Jet kuin vanha.
Jees... 8) Hinta nousee ihan silmissä...Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Henski
Originally posted by FreakJaa, mulla kait on sitten joku suurempikin harvinaisuus, kun on -86 320i ja Le-Jet ja 129 hv...
Jees... 8) Hinta nousee ihan silmissä...
Comment
-
m20 b20 ja m20 b23 tehot nousivat hieman 9/84 alkaen, tällöin le1 jetronic muuttui le2 jetroniciksi. Motronic ei tuonut lisätehoja, pikemminkin päinvastoin koska puristussuhdetta pienennettiin katalysaattorivalmiuden takia. m20 b25 tuli vasta 9/84? ja oli motronicilla. Itse kiinnittäisin hevosvoimia enemmän huomiota näiden moottoreiden käyttöominaisuuksiin kuten VÄÄNTÖMOMENTTIIN.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Henski
Autodatakin tuntee tuon 129hp koneen tulleen 84... niitä on vaihtelevasti eri malleissa 125/129Hp...
86 vuoden jälkeen ilmeisesti kaikki 129hp... ainakin tuosta pikasesti vilkastuna
Comment
Comment