Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 tehon parannus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teamrr327/520
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 36
    • peräkoski

    M20 tehon parannus

    Mietin tossa että vanhemmassa m20b20 moottorissa on 125hv ja uudemmassa 129hv mistä moinen tehon lisäys ja miks m20b25 moottorissa ei tommosta ole. uudessa on ainakin sytkä kannessa erillainen (näköinen) ilmamäärämittari ja imusarjan alipaine letkut vähän fiksummin toteutettu. vai onko tossa m20b25 moottorissa aina olleeet noi asiat noin.
    arvi siili. 512i,313,515i hitech performance by neste 2t super
  • Sami320
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 169
    • Lahti

    #2
    vanhemmassa b20 on l-jetronic ja uudemmassa motronic moottorinohjaus ja b25 ei ole kuin motronicilla. viisaammat korjatkoon
    e30 316 ja e34 520 e46 320d

    Comment

    • energy
      BTCF Member
      • May 2003
      • 1694
      • Haukipudas, Oulu

      #3
      Originally posted by Sami320
      vanhemmassa b20 on l-jetronic ja uudemmassa motronic moottorinohjaus ja b25 ei ole kuin motronicilla. viisaammat korjatkoon
      Pääpiirteittäin näin, mutta myös b20 kansi muuttuu jossain välissä... on isoreikäistä ja pienireikäistä kantta ja kaikkea pientä muutosta koneessa mutta tuo ruiskuhan se suurin "syy" on. Joku muuten voisi valistaa, missä vehkeissä ja missä välissä tuo b20 kansi on iso- tai pienireikäinen :?:

      Täältä kannattaa valistaa itseään, http://bmwclub.fi/fi/engines/m20/index.html
      :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
      :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
      :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        Mulla on tossa tallissa -85 vuoden b20 kansi ja nyt tossa rojektissa -90 vuoden b20 kansi. Emmä kyllä suurempaa eroa niissä huomannu.
        Mutta ton vanhemman kannen imukanavia oli lievästi sorvattu edellisen omistajan toimesta
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5153
          • Kuopio

          #5
          -83 vuosimallin 320i on pieni reikäinen kansi... ko. kansi taitaa olla se josta saa parhaiten virtaavimman kannen m20 koneeseen...

          legendojen mukaan esim. m20b25 kansi olisi jo tehtaalla niin pahasti metsään tehty ettei siitä voi saada koskaan niin hyviä tehoja kuin vanhasta m20b20 kannesta
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #6
            b25 kannessa on niin isot kanavat jo vakiona että siihen ei juurikaan muotoja enää haeta. Ja iso palotila.
            Paras sitten vissiin toi -83 vm kansi. Pienet kanavat=paaaljon muotoiluvaraa kanavissa. Ja siihen vielä 2mm (2.5l) isommat venttiilit kiinni. Niin taitaa olla m20 kansi parhaimmillaan.

            Paljon muuten koneistamo ottaa isompien venttiilien sovittamisesta tohon b20 kanteen?
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              poistettu TIETOA
              Last edited by T3; 09-01-2007, 15:21. Reason: VITUTUS!
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Freak
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2539
                • .

                #8
                M20b20 tehoihin tuli päivitys joskus -85 vuoden paikkeilla. 125 > 129.
                Samalla ruisku muuttui pikkuisen uudenpi aikaiseen mm. kylmäkäynti suutin jäi pois.
                Siis uudenpi aikaiseen eli oli vaan hieman parempi Le-Jet kuin vanha.
                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                Vanha Uuden liiton mies...

                Comment

                • Miika Tissari
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1802
                  • Varkaus

                  #9
                  Originally posted by Freak
                  M20b20 tehoihin tuli päivitys joskus -85 vuoden paikkeilla. 125 > 129.
                  Samalla ruisku muuttui pikkuisen uudenpi aikaiseen mm. kylmäkäynti suutin jäi pois.
                  Siis uudenpi aikaiseen eli oli vaan hieman parempi Le-Jet kuin vanha.
                  Kyllä, mutta tehot pysyivät samana 125hv ja motronic tuli -> 9/87 ja teho muuttui 129hv.
                  E28 ///M-tech V8 -83
                  E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                  Comment

                  • Freak
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2539
                    • .

                    #10
                    Originally posted by Miika Tissari
                    Originally posted by Freak
                    M20b20 tehoihin tuli päivitys joskus -85 vuoden paikkeilla. 125 > 129.
                    Samalla ruisku muuttui pikkuisen uudenpi aikaiseen mm. kylmäkäynti suutin jäi pois.
                    Siis uudenpi aikaiseen eli oli vaan hieman parempi Le-Jet kuin vanha.
                    Kyllä, mutta tehot pysyivät samana 125hv ja motronic tuli -> 9/87 ja teho muuttui 129hv.
                    Jaa, mulla kait on sitten joku suurempikin harvinaisuus, kun on -86 320i ja Le-Jet ja 129 hv...
                    Jees... 8) Hinta nousee ihan silmissä...
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #11
                      Originally posted by Freak
                      Jaa, mulla kait on sitten joku suurempikin harvinaisuus, kun on -86 320i ja Le-Jet ja 129 hv...
                      Jees... 8) Hinta nousee ihan silmissä...
                      No tuo 129heppaa taitaa pienentyä aika sopivasti kun käyt pyöräyttään penkkiä... :P

                      Comment

                      • vexu524tdic
                        BTCF Member
                        • Jan 2004
                        • 776
                        • Gallia = Kinnula

                        #12
                        m20 b20 ja m20 b23 tehot nousivat hieman 9/84 alkaen, tällöin le1 jetronic muuttui le2 jetroniciksi. Motronic ei tuonut lisätehoja, pikemminkin päinvastoin koska puristussuhdetta pienennettiin katalysaattorivalmiuden takia. m20 b25 tuli vasta 9/84? ja oli motronicilla. Itse kiinnittäisin hevosvoimia enemmän huomiota näiden moottoreiden käyttöominaisuuksiin kuten VÄÄNTÖMOMENTTIIN.
                        e70 X5 3.0sd -08
                        f30 320i xdrive -16
                        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                        e30 316 -88 2,2TIC M10
                        e21 323i -81 ruostekasa...

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          Autodatakin tuntee tuon 129hp koneen tulleen 84... niitä on vaihtelevasti eri malleissa 125/129Hp...

                          86 vuoden jälkeen ilmeisesti kaikki 129hp... ainakin tuosta pikasesti vilkastuna

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎