Upitetaas vähän tätäkin topiccia, elikkä kansi on purettu ja nokka vaihettu jnejne. ja nyt pitäs sytytystä säätää kohalleen, mutta millä sitä saa säädettyä, kone siis m20b20 ja virranjakajan yhteydessä on sellainen osa, jossa on reikä ja siinä säätö "ratas", mutta koko säätö(?) ei käänny oikein mihinkään suuntaan, onko tähän joku oma avain vai mitä teen väärin?
Laitas kuva, luulisin ymmärtäneeni mitä tark. mutta... :think
E: L-jet ruisku siis ?
Mistäs sen tietää onko se toi jetti vaikokö?
[ATTACH]62945[/ATTACH]
Siinä yks kuva, jos saa jotakin selvää...
L-jettihän tuo, ajattelin että jos jakaja oliskin ollut syl. kannen päässä = motronic mutta silloin siinä ei ole säätömahd... Asiaan, kyllä sen tuosta pitäisi kääntyä, vähän tiukka voi olla jos ei ole vuosikausiin käännelty.
mitäs eroa näillä jakajilla on? joo o se sytkä käyrä mut, miten ne eroaa osiltaan? omasta kesäkulkineesta 323i vm.84 oli jakaja täysin loppu joten hain rompparilta jostain 520i L-jetti bemmistä toisen jakajan. orkkis jakaja on toi 040 loppunen ja tämä nykyinen on 024
Mites mä tiedän että mun sytkä on kohallaan?
Autona e30 325i 88/12.
Siitä että siinä on motronic-boksi joka säätää myös sytkää ja lähtökohtaisesti se on aina oikein, tosin jos nokan ajoitus on väärin niin sytkäkin heittää. Miksi kysyt ?
Mitenkä tommosesta m20b23 motista sais sytkän sääjettyä kohillee ilman että joutuu jakopään kotelon aukasta.? Tehtiin jakoremppa eikä sitte hoksannu sieltä sitä keskimmäistä hammas pyörää pyöritellä kohilleen. Lopputulos oli että sytkä niin sekasin ko voi olla ei lähre res käynthin...
Mitenkä tommosesta m20b23 motista sais sytkän sääjettyä kohillee ilman että joutuu jakopään kotelon aukasta.? Tehtiin jakoremppa eikä sitte hoksannu sieltä sitä keskimmäistä hammas pyörää pyöritellä kohilleen. Lopputulos oli että sytkä niin sekasin ko voi olla ei lähre res käynthin...
Avaat virranjakajan pultit ja nostat jakajan varovasti ylös. Siitä sitten säädät haluttuun suuntaan x-määrän hampaita. Tuossa on yksi mutta, se jakajan akseli voi lähteä nousemaan mukana ja pudota ö-pohjaan jos siellä ei ole alkup. toppareita paikallaan. Ite laitoin näin kohdilleen.
Lisätään omakin kyssäri kun on sopiva topikki:
- Mistä löytyy jakaja kohtaiset säätöohjeet? Nyt on kolme eri nro:lla varustettua jakajaa, autossa paikallaan -039. Mikä tointaa laittaa m20b23 koneen kanssa?
Avaat virranjakajan pultit ja nostat jakajan varovasti ylös. Siitä sitten säädät haluttuun suuntaan x-määrän hampaita. Tuossa on yksi mutta, se jakajan akseli voi lähteä nousemaan mukana ja pudota ö-pohjaan jos siellä ei ole alkup. toppareita paikallaan. Ite laitoin näin kohdilleen.
Lisätään omakin kyssäri kun on sopiva topikki:
- Mistä löytyy jakaja kohtaiset säätöohjeet? Nyt on kolme eri nro:lla varustettua jakajaa, autossa paikallaan -039. Mikä tointaa laittaa m20b23 koneen kanssa?
Osaakko kertoa että jos kone on tdc asennossa niin mitä pyttyä kohen pyöriän kääntää?
Söörtsillä vois löytyä, en osaa sanoa näin kylmiltään mutta luulisin sen olevan ykköstä kohti? (mututuntumalla) Kännykällä vaikia ehtiä tietoa.
Löyty ohoje. Toivottamalta alkaa tuntuun kun ei millään lähe käyntiin. Kaikki merkit ok. Yrittää lähteä mutta kun ei vain lähe. Alkaa hiukset loppumhan päästä prkl.
Käännät sillai että on hammas vähän ykköspytyn ohi kun kone on tdc:ssä. Sitten lähtee jo käyntiin, sen jälkeen lampulla ja hienosäätöä loput.
Onhan se tdc:ssä silloin ku alapää merkki ja yläpään merkki on kohallaan? lähteekö käyntiin jos syttö on vain yhellä hampaalla pielessä? Vai tekeekö justiin etä hörähtää vain.
Comment