Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 käynnistämis ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Peltsii
    replied
    Miten E34 MUOVITANKISTA lähtee bensapumppu irti?? Tankin pohjasta siis! Ois vähän kiire!

    Leave a comment:


  • -Jarno-
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Jos suuttimet vuotaa niin ne sitten t?ytyy vaihtaa. Suurinpiirtein tajusin mutta mit? tarkalleen tarkoitetaan suuttimien vuotamisella? K?yko m20b25 suuttimet noiden b20:sten tilalle??? :think
    Voi karvan verran menn? rikkaalle :think:

    Mulla on ~10 kpl m20b20 suuttimia jossain purkissa tallilla, saat vaikka kaffekupillisen hinnalla jos kuljet salon ohi joskus
    ________
    Lovely Wendie99
    Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 07:19.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Jos suuttimet vuotaa niin ne sitten täytyy vaihtaa. Suurinpiirtein tajusin mutta mitä tarkalleen tarkoitetaan suuttimien vuotamisella? Käyko m20b25 suuttimet noiden b20:sten tilalle??? :think

    Leave a comment:


  • joenbimmeri
    replied
    Mulla just tarkalleen samoja ongelmia kuin mitä Jezz3 kuvailee. Todella v-mäinen vika. Ja jos seisonut kuivassa tallissa niin lähtee heti käyntiin, samoin lämmityspiuhan päästä hyvin. M20B20, ei lambdaa.

    Omassa vehjeessä vika ei ole ainakaan puolassa tai lämpötila-anturissa. Bensansuodinkin vaihdettu jokin aika sitten. Imusarja ei vuoda. Tulpan johot vaihdettu.

    Suunnitelmissa vaihtaa:
    - Seuraavaksi vaihtoon bensapumppu ja samalla pitää tarkistaa ettei bensapumpun syöttöjänistys on tasainen (eli pumpun rele ei pätki).
    - Sitten ilmamassamittarin säätöjen tarkistus ja tarvittaessa säätöä (potentiaalinen vikalähde)
    - Ja jos ei sekään niin virranjakaja... ja jotain muuta mitä keksii...
    - Bensatankin huohotuksen takaiskuventtiili (jos ees semmonen tästä autosta löytyy 520i -89)...

    Leave a comment:


  • jezz3
    replied
    Jatketaas välillä....

    Duunin parkkipaikalla mahdollisuus pitää auto 2h roikan päässä ja lämmityksen jälkeen starttaa poikkeuksetta melkein heti, vaikka startatessa joutuu kumminkin antamaan kaasua, mutta itellä ei ole koti parkkiksella tolppa paikkaa ja aina saa tapella sen melkein 10min lähteäkseen.

    Suutinkiskon päässä oleva sinipäinen anturi on vaihdettu joka ilmeisesti on jonkinmoinen lämpöanturi, mutta ei vaikutusta.

    Eli missä se vika vois nyt sitten olla jos parin tunnin lämmittäminen jo auttaa??

    Leave a comment:


  • Dr^Mayhem
    replied
    Originally posted by Kentsu View Post
    Mainitsiko joku jo bensapumpun? Lähipiirissä olevaan E34 M20B20:een suurin syyllinen oli siinä. Joku voi kuvitella että bensapumppu leipoo kerralla eikä auto sen jälkeen lähde käyntiin millään, näin ei ainakaan tässä tapauksessa ole.

    B-pumppua ennen tuohon vaihdettiin imupuolen haitariputket. Käynnistysvaikeuksia siinä on edelleen joskus mutta ei niin massiivisia kuin ennen b-pumpun vaihtoa. Bensakin tuoksahtaa joskus kabiinissa joten tuossa mainittu suuttimien vuoto vois olla kyllä yks...

    Ja tuon voin vahvistaa että siihen kaasuun ei kannata (ruiskuvehkeissä yleensäkään) ihan heti käynnistettäessä koskea. Kannattaa yrittää useamman kerran ilman kaasua, tuntuu että kaasun kans kun lähtee kikkailemaan niin sitten saa kyllä akun tyhjäksi.
    Bensapumppuahan voi sitten koittoo herätellä hakkaamalla sielä takapenkin alla olevaa peltilevyä. muutamaa kuukaus sitten itse jouduin lähes joka startissa tätä tekemään.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Itellä oli vikana että välillä ei käy ollenkaan, ja käynnistyy helvetin huonosti, moottorina M20B20. Vikana: helvetin tukossa oleva bensansuodin

    Niin ja kyllä M20B20 ruiskujärjestelmä osaa olla laittamatta lisää ainetta startatessa jos painaa kaasua, jos moottorissa siis on Motronic DME(DIGITAL motor electronics)

    Leave a comment:


  • jezz3
    replied
    Tuntuu vaan noita vaihtoehtoja olemaan suhteellisen paljon, bensapumppu, ilmamäärämittari, anturit ym. ym.
    Käy vaan kivasti kukkarolle kokeilla kaikkia vaihtoehtoja kun kyseessä on tommonen vanha piiska.
    Ja toihan nyt on tiedossa että kaasua ei saa painaa ruiskuvehkeessä mutta se vaan tuntuu olevan ainoa keino että pääsee edes liikkeelle.

    Ihmetyttää vaan aamulla staetatessa että startti pyörii todella "nahkeasti" ja lupailee mutta kun ei niin ei. Ja tosissaan kun moottorin saa lämpöiseksi ja käynnistelee uudemman kerran niin startti pyörii tosi hyvin.

    Ja käynnistäessä on katsottu että ilmamäärämittarin se "metallinen anturi" heiluu kuin hullun m***** eli voiskohan vikaa olla siinä? Ja mitä sille uskaltaa/kannataa itse tehdä?

    Saa tarjota halpaa ja hyvää mittaria

    Leave a comment:


  • Kentsu
    replied
    Mainitsiko joku jo bensapumpun? Lähipiirissä olevaan E34 M20B20:een suurin syyllinen oli siinä. Joku voi kuvitella että bensapumppu leipoo kerralla eikä auto sen jälkeen lähde käyntiin millään, näin ei ainakaan tässä tapauksessa ole.

    B-pumppua ennen tuohon vaihdettiin imupuolen haitariputket. Käynnistysvaikeuksia siinä on edelleen joskus mutta ei niin massiivisia kuin ennen b-pumpun vaihtoa. Bensakin tuoksahtaa joskus kabiinissa joten tuossa mainittu suuttimien vuoto vois olla kyllä yks...

    Ja tuon voin vahvistaa että siihen kaasuun ei kannata (ruiskuvehkeissä yleensäkään) ihan heti käynnistettäessä koskea. Kannattaa yrittää useamman kerran ilman kaasua, tuntuu että kaasun kans kun lähtee kikkailemaan niin sitten saa kyllä akun tyhjäksi.

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Tässä vähän siivellä haen tietoa. Itsellä kanssa startatessa ongelmia (kone sama m20b20 mutta manuaali, kaiketi samat koneet ollut e28 ja e30). Kun yön yli seisoo tuossa pihassa niin lähtee käyntiin kun vähän edes avainta kerkiää vilauttamaan virtalukon läheisyydessä, mutta vika ilmenee sitten vasta kun olen kerran päivässä jo pyöräyttänyt konetta. Heti kun ensimmäisen kerran päivässä saa koneen lämpimäksi ja kun sammuttaa niin saa sahata pahimmillaan käyntiin kunnes meinaa akusta jytä loppua. Vaikka aamulla kone ehtii käydä just ja just normi lämpöiseksi kun menen töihin niin silti töiden jälkeen (8-10h seissyt) saa sahata kuin metsuri tukkia. Ominaisuus ihan päivittäistä ja rupeaa hivenen ottaa päähän, kellään mitään ideaa??
    Tulpat vaihdettu n.1kk sitten ja jos mitään merkitystä niin öljytkin vaihdettu n.1000km sitten...:think
    Itsellä oli juurikin vuotavat suuttimet syynä kyseiseen vaivaan, eli lähti todella hyvin tulille pidemmän seisonnan(useita tunteja) jälkeen, mutta starttaukset lyhen seisonnan jälkeen juuri kyseisiä saa sahata vaikka kuinka kunnes, pakko startata kaasupedaali pohjassa.

    Leave a comment:


  • bmw e34
    replied
    viime talvesta itse viisastuneena ja x määrä €uroja köyhtyneenä samojen ongelmien kanssa painineena sen verran voin sanoa että jos motti (M20B20/25) ei ole ollut ennen käynnistystä talvella roikan nokassa/webasto päällä ja pakkasta yli -10 C, sitä kaasua EI SAA PAINAA YHTÄÄN KÄYNNISTYKSEN AIKANA !. muuten käy kuin minulle kävi, purkki pilottia, yksi akku jne jne ...., käynnistymättömyyden syyksi paljastui pajalla se että kaikki sylinterit oli lähes täynnä bensaa kun oli tullu annettua "hieman" happea käynnistyksessä (lupasi ja lupasi muttei käynnistynyt). bensat pois sylintereistä eikä vieläkään käyntiin, no kävi ilmi että bensa oli huuhtonut kaikista sylintereistä öljykalvon seinämitä pois jonka seurauksena missään pytyssä ei ollut kunnolla edes puristuksia. hieman öljyä koneeseen (pyttyihin) ja starttailua suutintukin kaapeli irtaallaan ja À VOT !, se räjähti tulille.
    syy miksi tuli painettua sitä kaasua silloin oli se että ajatuksena oli "tuulettaa" kone kaasu pohjassa että kastuneet tulpat kuivaisi, kaikki sen tiedon pohjalta että motronic :in ei pitäisi syytää koneeseen tavaraa vaikka kaasu on pohjassa (täyskaasukärjet kiinni) kun moottori on "käynnistystilassa" eli startti kytkettynä mutta rpm on alle tyhjäkäynti kierokset. väärin meni, kysyin sitten asentajalta pajalla että miten tässä nyt näin kävi niin se meinasi että ne on M20 mottien ruiskut on vielä niin analogisia ettei ne osaa toimia niinkuin olin ajatellu, eli se oli ruutannu koneeseen täydeltä laidalta tavaraa starttauksen aikana.

    olis sittekin pitäny jaksaa ottaa ne tulpat tai suutintukin kaapeli heti irti, mutta kun on laiska niin pitää yrittää aian mennä sieltä mistä se aita on matalin.

    Leave a comment:


  • jezz3
    replied
    Pakkohan tätä on uppailla kun ei ratkaisua synny ja pää hajoaa ton vessan kanssa
    Kohta alkaa itkettää....

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by mikko_77 View Post
    joskus mullakin oli samanlaista ongelmaa samassa moottorissa
    siinä oli silloin vialla sytytys puola. se teki silleen että kylmänä lähti hyvin käyntiin mutta kun kone oli kuuma ja yritti käyntiin niin ei lähtennyt
    se kävi kaikissa ruiskupajoissa ei ne löytännyt vikaa sitten
    ihan vahingossa kun vika oli päällä niin nyppäsin yhden tulpan johdon irti niin kone lähti heti käyntiin eli puola ei jaksannu antaa tarpeeksi vahvaa kipinää.
    Puolasta siis lähdetään liikkeelle...

    Näköjään motonetissä ~60€, uskaltaako tuohon "laatuun" luottaa???

    Leave a comment:


  • mikko_77
    replied
    joskus mullakin oli samanlaista ongelmaa samassa moottorissa
    siinä oli silloin vialla sytytys puola. se teki silleen että kylmänä lähti hyvin käyntiin mutta kun kone oli kuuma ja yritti käyntiin niin ei lähtennyt
    se kävi kaikissa ruiskupajoissa ei ne löytännyt vikaa sitten
    ihan vahingossa kun vika oli päällä niin nyppäsin yhden tulpan johdon irti niin kone lähti heti käyntiin eli puola ei jaksannu antaa tarpeeksi vahvaa kipinää.

    Leave a comment:


  • wig-ger
    replied
    joopa joo.. sama m20b20 motti ja samaa oiretta.. lähtee kyllä käyntiin mutta meinaa tukehtua jollei anna kieppiä hiukan heti startista.. mulla onnex vaan päivän ekassa startissa näitä oireita ja poksahti aika hyvin viimex tänä aamuna ja tuuppas mustaa.. epäilen että saattaa olla ihan vaan rikkaalla käymisestäkin, koska kesällä katsastaessa piti kikkailla ilman kanssa että sai viitteisiin arvot.. siinä säädettiin sillon ilmamassa mittarista kaikki lma auki ja arvot ei laskenu tarpeex ni sitten se säätäjä nappas jonkun (en tiiä tarkkaan minkä) letkun imusarjan lieppeiltä irti ja teki päästölapun.. neuvo vaan leimalle mentäessä pitämään letkun irti ja näin teinkin.. siinä jäi vaan ilmat liian isolle ilmeisesti koska tämän präkäämisen jälkeen on näitä ongelmia tullut.. toimii kohtuu hyvin muuten mutta nyt jo temppuilee enemmän.. ainakin ilmamäärä mittari on avattu kotikutoisesti ja ilmeisesti säädetty entisellä omistajalle rikkaammalle ja sitten sikaa väliin ja kiinni.. paska juttu kun en viitis sitä uudestaan alkaa aukomaan ja maksaa tän hetken budjettiin hiukka liikaa noi mittarit.. kertokaa ihmeessä jos jonkun lääkkeen löydätte tohon sahaamiseen ja paukkeeseen.. koitan tässä säädellä tuota ilmaa jos se muka sitten jotakin auttas.. kans tulpat sun muut on ihan tikissä..

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎