Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 käynnistämis ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • joenbimmeri
    replied
    Vuotavat suuttimet

    Sain tuossa pari päivää sitten kuningas-ajatuksen, vuotavien suuttimien tutkimiseen (joka ongelma ilmeisesti vaivaa omaa E34:sta). Ongelmahan on että vuotavat suuttimet ruiskii, auton pidemmän aikaa seisoessa bensat niin että tulpat ja pytyt kastuu. Itselläni kirottu probleema on kylmäkäynnistykset, etenkin kylmällä kelillä ja jos lämppärin johto ei ole ollut kiinni. Ja silloin kun kone on seisonut pidemmän aikaan. Mutta >5 astetta lähtee hyvin käyntiin, aina. Miksi juuri edellisen kaltaisissa olosuhteissa, tulkitsen että bensa ei kylmällä kelillä pääse haihtumaan / muutu kaasuksi männän päällä vaan pysyy nestemäisenä, joten kun vääntää startista niin mitään ei tapahdu pitkään aikaan, ja siten kun tapahtuu niin kone röpöttää hetken ennenkuin kaikki pytyt tulevat mukaan.

    Tein sellasen tempun että käynnistettäessä painan kaasun aivan pohjaan 1-2 sekunnin ajaksi jolloin kaikki pytyt "tuulettuvat" ylimääräisestä bensasta ja tämän jälkeen kaasu pois eli tyhjäkäynnille. Näillä eväin näyttää käynnistyvän huomattavasti herkemmin. Ideahan on se että jos kone ei käy, niin kaasua painettaessa koneelle tule yhtään löpöä. Kommentoin vielä jälkeenpäin kun olen saanut varmistuksen edellisen kikan toimivuudesta, myös kovalla pakkaskelillä.

    Jouduin mittailemaan myös ilmamäärämittaria ja tällaiset puolirisat kuten itsellänikin oli on tosi probleema. Koneeseen tuli potkua lisää ilmamäärämittarin vaihdon jälkeen. Laitain myöhemmin tulevaisuudessa infoa omista mittaustuloksista (resistanssimittarilla).

    Leave a comment:


  • E_30
    replied
    Itellä melko sama ongelma, et kylmänä lähtee ihan ok käyntiin, mut sitten alkaa tyhjäkäynti seilaamaan n.1300-2000rpm väliä, jonka jälkeen taas tasottuu, sitä sitten säädettiin kuntoon, ja saatiin tyhjäkäynti vähän inhimillisemmäks, ja säädettiin siis vasta ku kone lämmin.

    Siitä sitten loikattiin sisälle kahville ja kun noin 10min. päästä olin lähdössä, ni lähti käyntiin ihan kivasti, mutta kun noin 50metriä oli ajanu, ni alko röpöttää, eikä jaksanu nostaa kierroksia yli 3500rpm.

    Ja tarkastettuna on suodatin, b-pumppu ja kipinää antaa, ja juuri ennen tota episodia vaihdettiin myös ilmeletku ruiskun ja puhdistimen väliin.

    PS. sellasen huomasin tos viimisellä sivulla, et tosta ruiskusta lähtee tollanen oranssi letku, mut mulla ei ole sitä lainkaan, vaan reikä tulpattu kumi tupella.

    Ja sori jos on epäselvä teksti, mut kello on puol viis aamulla...

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    En voi -Jarnon- puolesta vastata, mutta luulisi ne suuttimet liikkuvan välikäden kautta myös kohtuu korvauksella.
    Joo, no kyllä mä jonkun kaverin nakitan ajelemaan sitten kun ehtii...

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    No kun tuo salo on sellaisella suunnalla ettei tule siellä suunnalla käytyä kuin kerran vuodessa. Mikäli sigun alapuolella paikkakunta pitää hänellä paikkaansa.. :think Tietenkin otan häneen yhteyttä kun sinnesuunnalle olen menossa. Tosin sitä menoa estää se että oma kinneri on seisonnassa kun ei ole leimaa, eikä edes siinä kunnossa että voisi leimaa yrittää...

    Siis en ole vielä ehtinyt vaihtamaan...

    En voi -Jarnon- puolesta vastata, mutta luulisi ne suuttimet liikkuvan välikäden kautta myös kohtuu korvauksella.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Niin vaihoitko jo ne suuttimet?
    Jos -Jarnolta- ne kahvikupposen hinnalla kerran saat niin ensin niillä kokeilisin.
    No kun tuo salo on sellaisella suunnalla ettei tule siellä suunnalla käytyä kuin kerran vuodessa. Mikäli sigun alapuolella paikkakunta pitää hänellä paikkaansa.. :think Tietenkin otan häneen yhteyttä kun sinnesuunnalle olen menossa. Tosin sitä menoa estää se että oma kinneri on seisonnassa kun ei ole leimaa, eikä edes siinä kunnossa että voisi leimaa yrittää...

    Siis en ole vielä ehtinyt vaihtamaan...

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Juuri kun pääsin hehkuttamasta että ongelma katosi mutta ei...
    Nykyään on vähän ongelmaa saada käyntiin sekä kylmänä että lämpimänä. Ei sitten puola ollutkaan kaiken syypää...
    Täytyy kohtapuoliin tilata uusi bensapumppu ja katsoa jos sillä lähtis, vai? :think
    Niin vaihoitko jo ne suuttimet?
    Jos -Jarnolta- ne kahvikupposen hinnalla kerran saat niin ensin niillä kokeilisin.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Eilen yöllä tuli puola vaihdettua ja näyttää siltä että taisi olla vain puola tiensä päässä. Puolen tunnin ajon jälkeen sammutin vartiksi ja sen jälkeen lähti käyntiin mukisematta. Siispä ongelma taisi ratketa...
    Juuri kun pääsin hehkuttamasta että ongelma katosi mutta ei...
    Nykyään on vähän ongelmaa saada käyntiin sekä kylmänä että lämpimänä. Ei sitten puola ollutkaan kaiken syypää...
    Täytyy kohtapuoliin tilata uusi bensapumppu ja katsoa jos sillä lähtis, vai? :think

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by tornado View Post
    koititko uutta puolaa ? auttoiko ?
    Eilen yöllä tuli puola vaihdettua ja näyttää siltä että taisi olla vain puola tiensä päässä. Puolen tunnin ajon jälkeen sammutin vartiksi ja sen jälkeen lähti käyntiin mukisematta. Siispä ongelma taisi ratketa...

    Leave a comment:


  • tornado
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Puolasta siis lähdetään liikkeelle...

    Näköjään motonetissä ~60€, uskaltaako tuohon "laatuun" luottaa???
    koititko uutta puolaa ? auttoiko ?

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by jezz3 View Post
    Mistäs löytyy pa paineensäädin?

    Tuolta se e28:ssa näyttää, ei paljoa voi erota muista...

    Leave a comment:


  • Torra
    replied
    pa säädin on siinä suutin tukin päässä, se musta osa mihin bensa letku menee.Semmonen pyöreän muotoinen.

    Leave a comment:


  • jezz3
    replied
    Originally posted by gremu View Post
    no e30 m20b20 leipo kerralla pumpun jumiin yhdellä käynnistyksellä. Kannattas tsekata seuraavat:

    - suuttimet ja niitten o-renkaat.
    - pa paineensäädin
    - tuleva ja lähtevä pa-letku
    Mistäs löytyy pa paineensäädin?

    Leave a comment:


  • gremu
    replied
    Originally posted by Kentsu View Post
    Mainitsiko joku jo bensapumpun? Lähipiirissä olevaan E34 M20B20:een suurin syyllinen oli siinä. Joku voi kuvitella että bensapumppu leipoo kerralla eikä auto sen jälkeen lähde käyntiin millään, näin ei ainakaan tässä tapauksessa ole.

    B-pumppua ennen tuohon vaihdettiin imupuolen haitariputket. Käynnistysvaikeuksia siinä on edelleen joskus mutta ei niin massiivisia kuin ennen b-pumpun vaihtoa. Bensakin tuoksahtaa joskus kabiinissa joten tuossa mainittu suuttimien vuoto vois olla kyllä yks...

    Ja tuon voin vahvistaa että siihen kaasuun ei kannata (ruiskuvehkeissä yleensäkään) ihan heti käynnistettäessä koskea. Kannattaa yrittää useamman kerran ilman kaasua, tuntuu että kaasun kans kun lähtee kikkailemaan niin sitten saa kyllä akun tyhjäksi.
    no e30 m20b20 leipo kerralla pumpun jumiin yhdellä käynnistyksellä. Kannattas tsekata seuraavat:

    - suuttimet ja niitten o-renkaat.
    - pa paineensäädin
    - tuleva ja lähtevä pa-letku

    Leave a comment:


  • Kentsu
    replied
    Originally posted by Kentsu View Post
    Mainitsiko joku jo bensapumpun? Lähipiirissä olevaan E34 M20B20:een suurin syyllinen oli siinä. Joku voi kuvitella että bensapumppu leipoo kerralla eikä auto sen jälkeen lähde käyntiin millään, näin ei ainakaan tässä tapauksessa ole.

    B-pumppua ennen tuohon vaihdettiin imupuolen haitariputket. Käynnistysvaikeuksia siinä on edelleen joskus mutta ei niin massiivisia kuin ennen b-pumpun vaihtoa. Bensakin tuoksahtaa joskus kabiinissa joten tuossa mainittu suuttimien vuoto vois olla kyllä yks...
    Päivitän sen verran että käynnistysvaikeuksia ei kuulemma enää ole, siis pumpun ja haitarien vaihdon jälkeen. Ongelmia oli ollut vain sen jälkeen kun konetta käytetty vain about minuutti, ja tuohan ei oo tervettä terveellekään koneelle.

    Leave a comment:


  • gremu
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Miten E34 MUOVITANKISTA lähtee bensapumppu irti?? Tankin pohjasta siis! Ois vähän kiire!
    matto irti. luukku auki. käsi tankkiin ja klipsuista vapautus. pumppu ylös.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎