Vuotavat suuttimet
Sain tuossa pari päivää sitten kuningas-ajatuksen, vuotavien suuttimien tutkimiseen (joka ongelma ilmeisesti vaivaa omaa E34:sta). Ongelmahan on että vuotavat suuttimet ruiskii, auton pidemmän aikaa seisoessa bensat niin että tulpat ja pytyt kastuu. Itselläni kirottu probleema on kylmäkäynnistykset, etenkin kylmällä kelillä ja jos lämppärin johto ei ole ollut kiinni. Ja silloin kun kone on seisonut pidemmän aikaan. Mutta >5 astetta lähtee hyvin käyntiin, aina. Miksi juuri edellisen kaltaisissa olosuhteissa, tulkitsen että bensa ei kylmällä kelillä pääse haihtumaan / muutu kaasuksi männän päällä vaan pysyy nestemäisenä, joten kun vääntää startista niin mitään ei tapahdu pitkään aikaan, ja siten kun tapahtuu niin kone röpöttää hetken ennenkuin kaikki pytyt tulevat mukaan.
Tein sellasen tempun että käynnistettäessä painan kaasun aivan pohjaan 1-2 sekunnin ajaksi jolloin kaikki pytyt "tuulettuvat" ylimääräisestä bensasta ja tämän jälkeen kaasu pois eli tyhjäkäynnille. Näillä eväin näyttää käynnistyvän huomattavasti herkemmin. Ideahan on se että jos kone ei käy, niin kaasua painettaessa koneelle tule yhtään löpöä. Kommentoin vielä jälkeenpäin kun olen saanut varmistuksen edellisen kikan toimivuudesta, myös kovalla pakkaskelillä.
Jouduin mittailemaan myös ilmamäärämittaria ja tällaiset puolirisat kuten itsellänikin oli on tosi probleema. Koneeseen tuli potkua lisää ilmamäärämittarin vaihdon jälkeen. Laitain myöhemmin tulevaisuudessa infoa omista mittaustuloksista (resistanssimittarilla).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m20b20 käynnistämis ongelmia
Collapse
X
-
Itellä melko sama ongelma, et kylmänä lähtee ihan ok käyntiin, mut sitten alkaa tyhjäkäynti seilaamaan n.1300-2000rpm väliä, jonka jälkeen taas tasottuu, sitä sitten säädettiin kuntoon, ja saatiin tyhjäkäynti vähän inhimillisemmäks, ja säädettiin siis vasta ku kone lämmin.
Siitä sitten loikattiin sisälle kahville ja kun noin 10min. päästä olin lähdössä, ni lähti käyntiin ihan kivasti, mutta kun noin 50metriä oli ajanu, ni alko röpöttää, eikä jaksanu nostaa kierroksia yli 3500rpm.
Ja tarkastettuna on suodatin, b-pumppu ja kipinää antaa, ja juuri ennen tota episodia vaihdettiin myös ilmeletku ruiskun ja puhdistimen väliin.
PS. sellasen huomasin tos viimisellä sivulla, et tosta ruiskusta lähtee tollanen oranssi letku, mut mulla ei ole sitä lainkaan, vaan reikä tulpattu kumi tupella.
Ja sori jos on epäselvä teksti, mut kello on puol viis aamulla...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |foder| View PostNo kun tuo salo on sellaisella suunnalla ettei tule siellä suunnalla käytyä kuin kerran vuodessa. Mikäli sigun alapuolella paikkakunta pitää hänellä paikkaansa.. :think Tietenkin otan häneen yhteyttä kun sinnesuunnalle olen menossa. Tosin sitä menoa estää se että oma kinneri on seisonnassa kun ei ole leimaa, eikä edes siinä kunnossa että voisi leimaa yrittää...
Siis en ole vielä ehtinyt vaihtamaan...
En voi -Jarnon- puolesta vastata, mutta luulisi ne suuttimet liikkuvan välikäden kautta myös kohtuu korvauksella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rale View PostNiin vaihoitko jo ne suuttimet?
Jos -Jarnolta- ne kahvikupposen hinnalla kerran saat niin ensin niillä kokeilisin.
Siis en ole vielä ehtinyt vaihtamaan...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |foder| View PostJuuri kun pääsin hehkuttamasta että ongelma katosi mutta ei...
Nykyään on vähän ongelmaa saada käyntiin sekä kylmänä että lämpimänä. Ei sitten puola ollutkaan kaiken syypää...
Täytyy kohtapuoliin tilata uusi bensapumppu ja katsoa jos sillä lähtis, vai? :think
Jos -Jarnolta- ne kahvikupposen hinnalla kerran saat niin ensin niillä kokeilisin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |foder| View PostEilen yöllä tuli puola vaihdettua ja näyttää siltä että taisi olla vain puola tiensä päässä. Puolen tunnin ajon jälkeen sammutin vartiksi ja sen jälkeen lähti käyntiin mukisematta. Siispä ongelma taisi ratketa...
Nykyään on vähän ongelmaa saada käyntiin sekä kylmänä että lämpimänä. Ei sitten puola ollutkaan kaiken syypää...
Täytyy kohtapuoliin tilata uusi bensapumppu ja katsoa jos sillä lähtis, vai? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tornado View Postkoititko uutta puolaa ? auttoiko ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jezz3 View PostMistäs löytyy pa paineensäädin?
Tuolta se e28:ssa näyttää, ei paljoa voi erota muista...
Leave a comment:
-
-
pa säädin on siinä suutin tukin päässä, se musta osa mihin bensa letku menee.Semmonen pyöreän muotoinen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kentsu View PostMainitsiko joku jo bensapumpun? Lähipiirissä olevaan E34 M20B20:een suurin syyllinen oli siinä. Joku voi kuvitella että bensapumppu leipoo kerralla eikä auto sen jälkeen lähde käyntiin millään, näin ei ainakaan tässä tapauksessa ole.
B-pumppua ennen tuohon vaihdettiin imupuolen haitariputket. Käynnistysvaikeuksia siinä on edelleen joskus mutta ei niin massiivisia kuin ennen b-pumpun vaihtoa. Bensakin tuoksahtaa joskus kabiinissa joten tuossa mainittu suuttimien vuoto vois olla kyllä yks...
Ja tuon voin vahvistaa että siihen kaasuun ei kannata (ruiskuvehkeissä yleensäkään) ihan heti käynnistettäessä koskea. Kannattaa yrittää useamman kerran ilman kaasua, tuntuu että kaasun kans kun lähtee kikkailemaan niin sitten saa kyllä akun tyhjäksi.
- suuttimet ja niitten o-renkaat.
- pa paineensäädin
- tuleva ja lähtevä pa-letku
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kentsu View PostMainitsiko joku jo bensapumpun? Lähipiirissä olevaan E34 M20B20:een suurin syyllinen oli siinä. Joku voi kuvitella että bensapumppu leipoo kerralla eikä auto sen jälkeen lähde käyntiin millään, näin ei ainakaan tässä tapauksessa ole.
B-pumppua ennen tuohon vaihdettiin imupuolen haitariputket. Käynnistysvaikeuksia siinä on edelleen joskus mutta ei niin massiivisia kuin ennen b-pumpun vaihtoa. Bensakin tuoksahtaa joskus kabiinissa joten tuossa mainittu suuttimien vuoto vois olla kyllä yks...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Peltsii View PostMiten E34 MUOVITANKISTA lähtee bensapumppu irti??Tankin pohjasta siis! Ois vähän kiire!
Leave a comment:
-
Leave a comment: