Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 Kytkinhöpinää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anttti
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 655
    • Hellzzzinki by nite

    M30 Kytkinhöpinää

    Jepjoo, eli M30:een tarvitsisi löytää pitävä kytkin. Laatikkona 265/6, vauhtipyöränä tietty kova, alle '88. Käykö tuohon E34 M5 3.6 levy, vai mahtaakohan itse levyssä edes olla järisyttäviä eroja verrattuna normi 535/735-levyyn?

    Sintteriä en millään haluaisi laittaa, vaan ajatuksena olisi käyttää massalevyä (M5 / normi 3.4) ja Sachs -765 asetelmaa.
    Onko kellään kokemuksia tuosta yhdistelmästä tehokkaan koneen jatkona? Asetelmallehan luvataan +600nm väännönkesto orkkislevyllä, joten tiedä sitten, uskaltaako sitä turvallisin mielin kuitenkaan asentaa, kun vääntöä on tässä tapauksessa tiedossa mitä todennäköisimmin ++700nm.

    Kokemuksia, ideoita?
    vehkeet levällään...
  • MakeK
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 65
    • Itä-Suomi

    #2
    Originally posted by anttti View Post
    Jepjoo, eli M30:een tarvitsisi löytää pitävä kytkin. Laatikkona 265/6, vauhtipyöränä tietty kova, alle '88. Käykö tuohon E34 M5 3.6 levy, vai mahtaakohan itse levyssä edes olla järisyttäviä eroja verrattuna normi 535/735-levyyn?

    Sintteriä en millään haluaisi laittaa, vaan ajatuksena olisi käyttää massalevyä (M5 / normi 3.4) ja Sachs -765 asetelmaa.
    Onko kellään kokemuksia tuosta yhdistelmästä tehokkaan koneen jatkona? Asetelmallehan luvataan +600nm väännönkesto orkkislevyllä, joten tiedä sitten, uskaltaako sitä turvallisin mielin kuitenkaan asentaa, kun vääntöä on tässä tapauksessa tiedossa mitä todennäköisimmin ++700nm.

    Kokemuksia, ideoita?

    Omassa on juurikin SACHS -765 asetelma ja ihan normaali jousitettu massalevy(628:sta). Painelaakerin alle jouduin tekemään pienen korokepalan(n.3mm), koska muuten kytkin otti todella alhaalta. Muuten toimii ok, eikä varmasti luista. Poljin on luonnollisesti jonkin verran jämäkämpi kuin vakiolla, mutta pystyy ihan hyvin vielä ajelemaan. Ja tällähän pystyy siis luistattamaankin aivan kuin vakiolla, toisin kuin sintterillä.
    Yksi pieni miinus tuossa on vielä, että tyhjäkäynnillä rupesi vaihdelaatikko hieman rallattamaan. (Saattaa johtua myös siitä että tuolla laatikolla on ajettu aika paljon...)
    Puheiden mukaanhan tuo -765 kestää vääntöä yli 800Nm... :think

    Comment

    • Jamppa1983
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 739
      • Pirkanmaa

      #3
      Jos sulla on vp 228mm niin hommaa eka 240mm vp.
      Siihen löytyy sit kytkimiä ja as minkä pitäis pitää.
      Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

      M3 e90 & "M3" e30 turbo

      Comment

      • anttti
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2003
        • 655
        • Hellzzzinki by nite

        #4
        VP on 240mm. Luulenpa, että lähden kokeilemaan normilevyn ja 765-asetelmakomboa..
        vehkeet levällään...

        Comment

        • anttti
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 655
          • Hellzzzinki by nite

          #5
          Vielä kaipaisin tietoa M5 -ja normilevyn eroista...
          vehkeet levällään...

          Comment

          • magelius
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 99

            #6
            Sachs ilmoittaa, että -765 asetelman kanssa pitäisi vaan käyttää yhtä tiettyä massalevyä, joka on 9.3mm paksu, mutta kumminkin he ilmoittavat, että sintterilevyllä kestää enemmän vääntöä. Eli sen kanssa voi käyttää myöskin sintteriä. Kuinka paksu sintterilevy täytyy olla ton -765 asetelman kanssa? Tietääkö joku? En tiedä onko toi ilmoitettu paksuus 9.3mm levy puristettuna vai normaalina...
            Onko M5 asetelma "upotettu" vauhtipyörään, vai onko vauhtipyörän kytkin pinta täysin suora/tasainen?
            Last edited by magelius; 19-12-2007, 22:35.
            e46 coupe -99

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎