Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 TIC & Kannen tiiviste? Sintteri kytkin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    M20B25 TIC & Kannen tiiviste? Sintteri kytkin?

    Jepulis, elikkä näkyy laitettaneen alkuperäistä paksua kannen tiivistettä jossa on tavalliset liekkirenkaat ja sellasta jossa on kupariset liekkirenkaat... Mutta mikäkähän kestäis ja onko tuohon koneeseen saatavilla ns. "kynsitiivisteitä"? Jos on niin mihin hintaan ja mistä?

    M10 koneeseen ostin tammerdieselistä elringin kynsitiivisteen 40e... mahtankeeko tähän isompaan olla vastaavia saatavilla?

    Männistä lähtee reunat pois joten puristus suhteesta tulee asiallisempi ja konetta käsketään garretin nelosella "Kohtuullisilla" paineilla... tarkotus ois megasquirtin ja suorasytkän kans saaha siitä joku rapiat 300 pollea ja ei viittis joka päivä oikoa kantta/vaihtaa tiivistettä...

    Kiitos myös search vinkeistä :P

    Edit: Aika heikosti otettu kantaa joten lisätääs kysymys listalle sintteri kytkin/muu kytkin joka välittäis pollet laatikolle asti... Tekeekö vakiolla mitään 300hp kanssa? (onko tuloksena välitön puoliautomaatti?)

    Kiits
  • Guest's Avatar

    #2

    Comment

    • Suutari
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 3064
      • Suomi

      #3
      Kuulemma osa mikä pettää on vakio asetelman liukulevyn kiinnikkeet eli ne litteet levyt joilla liukulevy on kiinni asetelmassa..pidoissa ei kait suurempia ongelmia. Jousesta en tiedä paljonko vakioilla kestää(Jos ois tosi äijä niin vois lisätä siihen paksumman jousen/toisen jousen avuks..siis jos ois äijä..Selvittelen ite asiaa just. Jotain kittejä on osaan kytkimistä maailmalla). M3 E30 ryhmä N kytkin on kuulemma aikasta hyvä eikä luisto ongelmia oo ollut sen asetelman kanssa. Siinä on massalevy joten on ihan mukava tielläkin. Noi kiinnikkeet on kolmin kertaset. Valmistaja Sachs...228" mm levyllä olevia BMW:n 9" kytkimiä on sachsilla muutenkin hyvin ja ei ainakaan kadulle kannata laittaa sintteriä..Kattoo netti sivuilta niiltä niin näkyy max väännötkin noille asetelmille... 8)

      Rahamiehet erikseen. Voi jättää huomioimatta nuo modaus hommat ja keskittyä sachsiin :lol:
      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
      -Official BTCF-Sauna Team-
      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
      -Team BTCF Top Alcohol-
      -Team Pimp My Bride-
      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

      Comment

      • seidltuning
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1941
        • Vantaa

        #4
        joo kunnon asetelma riittää kyllä
        örumin tuotepäällikön mukaan 450nm vakiolevyllä ja kilpa-asetelmalla
        G30 530e Sedan
        E30 325i Cabriolet

        Comment

        • Guest's Avatar

          #5
          Originally posted by seidltuning
          joo kunnon asetelma riittää kyllä
          örumin tuotepäällikön mukaan 450nm vakiolevyllä ja kilpa-asetelmalla
          Mistä tällainen kilpa-asetelma?

          Comment

          • seidltuning
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1941
            • Vantaa

            #6
            hmm örum joo eli toi sachs merkkinen m3:sen
            G30 530e Sedan
            E30 325i Cabriolet

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4321
              • Kannus/Kokkola

              #7
              Vakioasetelman kanssa ei ole tähän päivään mennessä ollut ongelmia.

              Vakio 250tkm? ajettu vakiokytkin kesti ~350Nm vääntöä. Repimällä alkoi lipsumaan. Sama asetelma ja tuore S.A.F.F.A sintterilevy (228mm) kesti ainakin 450Nm vääntöä. Luultavasti olisi pitänyt enemmänkin (500-550Nm?).

              Nykyisessä autossa (3.5turbo) myöskin S.A.F.F.A:n sintterilevy (240mm) ja M30B35:n vakioasetelma. Eipä ole vielä luistanut. Vääntöä lienee 600-700Nm.

              Sintterilevyllä liikkeelle lähtö hieman hankaloituu. Viime kesä tuli ajettua sintterilevyllisellä autolla käytännössä joka päivä. Rahamiehet sitten laittaa jousitetun sintterin ja kilpa-asetelman. Omissa projekteissa olen pitäytynyt jousittamattomissa levyissä järkevien hintojen (~160e) vuoksi.

              Comment

              • Guest's Avatar

                #8
                Vakio 250tkm? ajettu vakiokytkin kesti ~350Nm vääntöä. Repimällä alkoi lipsumaan. Sama asetelma ja tuore S.A.F.F.A sintterilevy (228mm) kesti ainakin 450Nm vääntöä. Luultavasti olisi pitänyt enemmänkin (500-550Nm?).
                Mitäkähän tuommoinen saffan sintterilevy kustantaa ja mistä saa tuommoisen jos tarve tulee? Autolla olis tarkotus käyä kesäisin polttelemassa kylillä nakkia ja ajella vähä hupeja... toki välillä vähä pitempääkin reissua jos tekniikan saa varmaksi... Liikkeelle lähtö taitaa olla ainaista kumin polttelua sintterin kanssa mutta se ei liene suurin ongelma... ei taida parissa tunnissa tuohon vaihtaa levyä/asetelmaa sitteku on kasassa joten olis melkeen sama laittaa kerralla kuntoon...

                Henski

                Comment

                • Tom1s
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 669
                  • .

                  #9
                  Muistelin erään tampereen suunnalla käyttäneen M20 asetelmaa uudemman m50 koneisen jousittamattoman levyn kanssa ja näin saaneen hieman paremman pidon kytkimeen. Kyseinen motti oli m50 joten kytkimen akseli korkeintaan erillainen m20 koneessa.

                  Itse ajattelin kokeilla mutta voiko joku vahvistaa sopiiko tuo edes noin?
                  F31 328i M-Sport

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎