Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 suuttimien irrotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 787
    • Suomi

    m20b25 suuttimien irrotus

    elikkä miten lähtee irti m20b25 suuttimet? mitä muuta tarvitsee purkaa?
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    #2
    Se suutintukki, plus se johdinkisko. Ja sit letkut tietty ja se suuttimien liiitin. Sen saa sieltä välistä kaivettua sen tukin.

    Comment

    • Juubi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 999

      #3
      Originally posted by ZoMbiE View Post
      Se suutintukki, plus se johdinkisko. Ja sit letkut tietty ja se suuttimien liiitin. Sen saa sieltä välistä kaivettua sen tukin.
      + Imusarjan tuen venttiilikopan ja imusarjan välistä, itse imusarjaa ei tarvitse irroittaa.

      Comment

      • Martti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 787
        • Suomi

        #4
        eli tuon operaation voi tehdä venakoppa paikallaan?

        lähteekö ne suuttimet sen tukin mukana? eli kun saa sen irti niin suuttimet voi sit siitä nyppiä irti?

        miten tai mistä tuo tukki/johdinhässäkkä on kiinni, kun ei nuista kuvista oikeen ota selvää?

        Comment

        • Racink
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 840
          • Jkl

          #5
          Originally posted by Martti View Post
          eli tuon operaation voi tehdä venakoppa paikallaan?

          lähteekö ne suuttimet sen tukin mukana? eli kun saa sen irti niin suuttimet voi sit siitä nyppiä irti?

          miten tai mistä tuo tukki/johdinhässäkkä on kiinni, kun ei nuista kuvista oikeen ota selvää?

          http://www.realoem.com/bmw/showparts...93&hg=13&fg=15
          Voi tehdä venakoppa paikallaan.Suuttimet lähtee tukin mukana irti ja nypitään sitten tukista yksitellen pois(sokalla kiinni).Tukki on kiinni kahdella M6 pultilla imusarjassa, heti siinä ekana näkyy pultit kun katsoo venttiilikopan puolelta imusarjan ja suutintukin väliin.Suuttimien johtosarjan liitin on taas moottorin toisellapuolella imusarjan alapuolella pyöräytettävä musta liitin.Eli letkut irti, pultit auki, musta liitin pyöräyttämällä auki ja lämpötila antureiden johdot irti.Sitten nykäisemällä suuttimet irti imusarjasta ja nuljuttelemaan imusarjan välistä koko hässäkkää pois.Näin ainakin E30:ssa, tuskin eroaa kovinkaan paljon E34:ssä.
          Last edited by Racink; 03-11-2007, 11:44.

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6022
            • Sipoo

            #6
            Mitenkäs M50? Tässä suutintukki on muistaakseni ainakin 3 pultilla/mutterilla kiinni. Eli tarvitaanko jotain erikoistyökaluja irroittamiseen (ovat varmaan tiukassa?) ja olenko käsittänyt oikein, että tosiaan ihan pitäisi lähteä bensakiskon mukana nuo suuttimet, vai voiko käydä niin, että bensakiskosta menee irroituksen yhteydessä jotain hajalle tms., mitä kannattaisi erityisesti varoa yms.

            Eli ostin omaan pulkkaan isommat suuttimet ja nyt ne pitäisi opetella pistämään paikalleen.

            Kiitti jo etukäteen!

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16344
              • Leppävirta

              #7
              Originally posted by kmn View Post
              Mitenkäs M50? Tässä suutintukki on muistaakseni ainakin 3 pultilla/mutterilla kiinni. Eli tarvitaanko jotain erikoistyökaluja irroittamiseen (ovat varmaan tiukassa?) ja olenko käsittänyt oikein, että tosiaan ihan pitäisi lähteä bensakiskon mukana nuo suuttimet, vai voiko käydä niin, että bensakiskosta menee irroituksen yhteydessä jotain hajalle tms., mitä kannattaisi erityisesti varoa yms.

              Eli ostin omaan pulkkaan isommat suuttimet ja nyt ne pitäisi opetella pistämään paikalleen.

              Kiitti jo etukäteen!
              Irroita suutintukin 2 pulttia ja nosta koko tukkia johtoineen ja suuttimineen ylöspäin siten että pääset käsiksi johtosarjan liittimien U:n muotoisiin sokkiin joilla johtosarjan liittimet ovat kiinni suuttimissa. Poista sokat ja nosta johtosarja irti suutintukista. Sitten nyplää vaihtaa suuttimet tukkiin. Sitten johtosarja+sokat paikoilleen ja koko tukin asennus + pultit kiinni.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • kmn
                Moderator
                • May 2009
                • 6022
                • Sipoo

                #8
                Originally posted by Haju69 View Post
                Irroita suutintukin 2 pulttia ja nosta koko tukkia johtoineen ja suuttimineen ylöspäin siten että pääset käsiksi johtosarjan liittimien U:n muotoisiin sokkiin joilla johtosarjan liittimet ovat kiinni suuttimissa. Poista sokat ja nosta johtosarja irti suutintukista. Sitten nyplää vaihtaa suuttimet tukkiin. Sitten johtosarja+sokat paikoilleen ja koko tukin asennus + pultit kiinni.
                Jep, khitoosh! Tämän tueksi löytyi vielä tämäkin hyvä artikkeli aiheesta: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1362142

                Eiköhän näillä suuttimet vaihdu!

                PS. Aivan kauheaa luettavaa tuo artikkeli, melkein arvailla saa mitä tarkoitetaan, mutta kuvat kertoo enemmän kuin jne..

                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                --
                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                Comment

                • JToivonen
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 489
                  • Turku

                  #9
                  Ja voi muuten olla niin maan perkuleen tiukassa, jos on kunnolla O-renkaat jämähtäneet imusarjaan. Eli voi joutua ensin irroittamaan bensakiskon pois tieltä suuttimista ja repimään pihdeillä jokaisen suutimen yksitellen imusarjasta
                  E39 Touring
                  exät:
                  E34 525 TIC
                  E34 540 Touring
                  E34 535 M5 look
                  E36 325 Coupe Wideboby

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎