M30B34:ään M30B28:n nokkaakseli/koko kansi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JoniB
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 551
    • Lappeenranta

    M30B34:ään M30B28:n nokkaakseli/koko kansi.

    Hei arvon raati.

    Kysymykseni koskee seuraavanlaista asiaa.

    Autossani (e23 735i) on nokka-akseli hiukan kulunut. n.0.5-1.0mm
    Kuluneina ovat ainoastaan 1 & 2sylinterien imu- ja pakonokat.

    Tallin kätköistä löytyy (ilmeisesti m30b28:n) täydellinen kansi, todella hyväkuntoisella nokka-akselilla.

    Eli siis:
    Käykö tuo b28:n kansi suoraan b34:een ja onko sen vaihtamisella dramaattista vaikutusta suorituskykyyn.. Ilmeisesti ainakin venttiilin lautaset pienemmät..?

    Tai vaihtoehtoisesti (todennäköisesti) vaihtaisin pelkän nokan tuosta b28:sta.

    b28 on jetronikilla ja b34 motronikilla..
    Eli kuinkas ratkaistaan tuo virranjakajapuoli vai unohdetaanko koko juttu?

    Tuossa b28 kannessa on numerosarja:
    1 277 358. siitä joku viisaampi voi tarkastaa onko kyseessä b28kansi.

    Tällainen ongelma ja jos joku viitsii auttaa tässä asiassa niin olen kiitollinen.
    Last edited by JoniB; 04-11-2007, 13:50. Reason: Otsikkoa muokattu
  • |parsakaali|
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 996

    #2
    Tuolla perusteella vois käydä Itekkin mietin ihan sama et voisko vaihtaa 3,5 mosan l-jetin kanssa toimivaksi... Sehän pitäs kokeilla että mitä se siitä sanoo

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      E28:ssa m30 koneisissa on kaikissa sama kansi, joten samanajan e23:ssa todennäköisesti myös. Nokka on motronic koneessa erilainen kuin jetronic koneessa, eli nokan joudut ostamaan tai muuttamaan koko ruutan jetronicsi

      Comment

      • JoniB
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 551
        • Lappeenranta

        #4
        Originally posted by Bmw Master View Post
        E28:ssa m30 koneisissa on kaikissa sama kansi, joten samanajan e23:ssa todennäköisesti myös. Nokka on motronic koneessa erilainen kuin jetronic koneessa, eli nokan joudut ostamaan tai muuttamaan koko ruutan jetronicsi

        Jeps.

        Eli se nokka-akseliko eroaa niin että motronicci-koneisen jakajaa tai siis pyörijää ei saa sinne nokan päähän(kö)?

        Realoem:sta kun katsoo 728:n nokkaa ja 735:n nokkaa niin samanlaisilta näyttävät..?

        735:



        728:




        Olisiko joku niin ystävällinen että vääntäisi minulle vaikka rautalangasta että miksi eivät käy keskenään.. Master? Kiitos, taas.
        Last edited by JoniB; 04-11-2007, 18:42. Reason: Sekoilua linkkien kanssa

        Comment

        • MGT
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 360
          • Mynämäki-

          #5
          Joo elikkä omaan m30b34 koneeseen vaihdoin nokan ja sain ensin jetronicin nokan joka ei sopinut motronic-koneeseen. Syynä oli ettei saanut pyörijää kiinnitettyä nokan päähän.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by JoniB View Post

            Olisiko joku niin ystävällinen että vääntäisi minulle vaikka rautalangasta että miksi eivät käy keskenään.. Master? Kiitos, taas.
            Jakaja ei sovi, tai siis jos koneistutat niin kai se sitten mene. Maksaa vaan sekin...

            Comment

            Working...
            X