elikkäs...pitäis ruveta luvat anomaan turbolle ja ajattelin et josko vois paperisotaan jotain helpotusta,apua saada täältä...eli auto on alunperin E34 525i ja vm-89... vaihdettu M5 tekniikka vm-90 ja nyt pitäis turbolle saada luvat...eli miten käytännössä tapahtuu,onnistuu??soittanut jo kahdelle konttorille ja kummassakin perkeleet sanoivat ettei ikinä tule tätä onnen päivää suomessa tapahtuun... syytä en tiedä mut sanottiin et eheei poika poika... ja autohan on EI vähäpäästöinen...elikkäs mistä tämä saatanallinen sissisota byrokratiaa vastaan kannattais aloittaa...???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M5 turbo
Collapse
X
-
Originally posted by BMW:M:5 View Postelikkäs...pitäis ruveta luvat anomaan turbolle ja ajattelin et josko vois paperisotaan jotain helpotusta,apua saada täältä...eli auto on alunperin E34 525i ja vm-89... vaihdettu M5 tekniikka vm-90 ja nyt pitäis turbolle saada luvat...eli miten käytännössä tapahtuu,onnistuu??soittanut jo kahdelle konttorille ja kummassakin perkeleet sanoivat ettei ikinä tule tätä onnen päivää suomessa tapahtuun... syytä en tiedä mut sanottiin et eheei poika poika... ja autohan on EI vähäpäästöinen...elikkäs mistä tämä saatanallinen sissisota byrokratiaa vastaan kannattais aloittaa...???
Eli eihän tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa, turbotukseen ei ole minkäänlaista lupaa olemassa, eli ei sitä voi anoakkaan mistään. Kun käytät vertailumallin tekniikkaa, etkä ylitä "tehorajaa" eli sitä prosenttia minkä teho saa nousta vertailumallin tehosta etkä alita 7Kg/hv rajaa niin muutoskatsastus onnistuu, -89 autoon et tarvitse vaatimuksenmukaisuustodistusta jos autossa on katalysaatori(<- päteekös tuo vieläkin?). Eli sopiva tehon mittauslappu ja dokumentit siitä että vastaa teknisesti vertailumallia riittävät.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by BMW:M:5 View Postsoittanut jo kahdelle konttorille ja kummassakin perkeleet sanoivat ettei ikinä tule tätä onnen päivää suomessa tapahtuun... syytä en tiedä mut sanottiin et eheei poika poika...:
Comment
-
-
mitä mitä... eikös M5 3.8 padalla olekkaan se vertailu malli...sehän se tehokkain on??
ja miten ku eikös -87 ja joku päivämäärä mitä en muista,jälkeen tehtyjen pirssien päästöistä ei kelpaa tavallinen päästömittaus vaan pitää olla se joku prkleen mysteerilappu... ja kyllä ne jostain stanan poikkeus/erikois/spesiaali tuning luvasta horisi...jota en kuulemma koskaan ikinä tule saamaan...
mut eihän ne tekniikanvaihto prosentit enää ala kummitteleen viel kaiken muun hyvän lisäksi?käsittääkseni turbotushan rinnastetaan moottorinvaihtoon ja eikö se niin menny et kerran vaihdetun ja merkityn palikan saa aina ja iänkaikkisesti vaihtaa uudestaan...??:think ja sitä ne viel meinas et pitäis siihen lappuun olla jokin perustelu/käyttötarkoitus ja syy ahtamiselle...WTF...ei ymmärrä ei...
Comment
-
-
Originally posted by BMW:M:5 View Postelikkäs...pitäis ruveta luvat anomaan turbolle ja ajattelin et josko vois paperisotaan jotain helpotusta,apua saada täältä...eli auto on alunperin E34 525i ja vm-89... vaihdettu M5 tekniikka vm-90 ja nyt pitäis turbolle saada luvat...eli miten käytännössä tapahtuu,onnistuu??soittanut jo kahdelle konttorille ja kummassakin perkeleet sanoivat ettei ikinä tule tätä onnen päivää suomessa tapahtuun... syytä en tiedä mut sanottiin et eheei poika poika... ja autohan on EI vähäpäästöinen...elikkäs mistä tämä saatanallinen sissisota byrokratiaa vastaan kannattais aloittaa...???Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Originally posted by BMW:M:5 View Postmitä mitä... eikös M5 3.8 padalla olekkaan se vertailu malli...sehän se tehokkain on??
korjatkaa jos olen väärässä..
Comment
-
-
Selvittäkää ITSE ensin mitä muutoksia tarvitsee ja voi tehdä ja missä rajoissa. AKE:n sivuilta löytyy tiedot, foorumeilta tulee tietoa, mutta myös 80% paskaa/mutua, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Sitten, kun olet selvittänyt nämä asiat, tee tulevasta muutoksesta vaikkapa kirjallinen lappu, jossa on mm:
- ajoneuvon alkuperäiset tiedot (malli, moottori jne)
- mikä on mallisarjan tehokkain ja millä suurin iskutilavuus
- edellisen kohdan perusteella lasketut max. teho ja iskutilavuus (muista myös ettei se aiemmin mainittu 7kg/kW raja alitu)
- tehtävät muutokset (moottori, alusta, jarrut jne.)
- yms. yms.
Suhtautuminen konttorilla on varmasti ihan eri luokkaa, kun menet ja osoitat, että olet oikeasti perehtynyt asiaan ja siihen että ko. muutos on edes mahdollinen, etkä vaan kyselmässä "mitä pitäis tehdä"-asenteella. Välillä tietävät konttoreilla yllättävän vähän, mitä voi ihan pykälien puitteissa tehdä ja mitä ei.
Eli ensimmäisenä plaraamaan www.ake.fiBMW 116DA M-Sport -15
Ford Mustang fastback -69
Comment
-
-
Originally posted by kalle7876 View Post343hv teholapun kaa leimaan vaan.
katin joutuu laittaa putkeen...
samanlainen rojekti tuli just tehtyyChrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
juups prkl..eikö muka M 5:set kuulu tohon E34 sarjaan...?mitä helvettiä...?ja tiedossa on kaikki muu mutta en ymmärrä/tajua mitä nuo perkeleen katsastusinsinöörit oikeen suunnittelee....kai pitää tosiaan räjäyttää tuo konttori...damned!!! soitin tuossa proturbolle ja kyselin onko törmänneet tällaisiin ongelmiin...eivät ole ja sanoivat kuten teiltäkin sain tietää (kiitokset) ettei mitn lupia tarvi anoa tai muutakaan pelleilyä....tosin sanoivat et ovat tännepäin pari vuotta sit tehneet turbopyörän johon ei mikään tämän lähialueen konttori ollu leimaa antanut...UPEAA!!!olivat joutuneet sitten etelä-suomessa käyttämään kyseisen pyörän leimalla... tuumasivat viel että tuntui olevan tän alueen konttorit suht nihilistejä justiin tuon turbotuksen yms. suhteen... et ei niistä luvista mulla enää mitään kysyttävää...mut se ois kiva tietää et kumpi se on nyt se vertailumalli...540 vai M5...ja meinaako tuo nyt sitä et jos se on 540 ni pitää sellasen jarrut ja akselit olla,mut ämmän pata...???outoa...ja mulla on on jo katit tuossa...mut otteessa lukee EI vähäpäästöinen...ottaakohan tästä enää pirukaan selvää... ja tekniikanvaihdon on tehnyt bemu-osa helsingissä...menee yli hilseen...
Comment
-
-
Onko siinä autossa nyt M5:n pata paikallaan ja leima papereissa? Jos on, niin siellä pitäisi olla M5:n tai 540:n akselistot jo paikallaan ja papereissa pitäisi olla merkinnät kaikista muutoksista jotka autoon on jo tehty. Jos siellä on ne M5:n tai 540:n akselistot niin ei sinne tarvitse silloin vaihdella mitään. M5 ei kuulu samaan mallisarjaan muiden e34:n kanssa, eli vertailumallina pitäisi käyttää 540i:tä jonka tehoihin se +20%, kunhan se jää alle 7kg/kw."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
Comment