Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW:M:5
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 13

    M5 turbo

    elikkäs...pitäis ruveta luvat anomaan turbolle ja ajattelin et josko vois paperisotaan jotain helpotusta,apua saada täältä...eli auto on alunperin E34 525i ja vm-89... vaihdettu M5 tekniikka vm-90 ja nyt pitäis turbolle saada luvat...eli miten käytännössä tapahtuu,onnistuu??soittanut jo kahdelle konttorille ja kummassakin perkeleet sanoivat ettei ikinä tule tätä onnen päivää suomessa tapahtuun... syytä en tiedä mut sanottiin et eheei poika poika... ja autohan on EI vähäpäästöinen...elikkäs mistä tämä saatanallinen sissisota byrokratiaa vastaan kannattais aloittaa...???
  • Brawler
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1093
    • Mynämäki

    #2
    jos auto ei ole vähäpäästöinen niin miksi siihen erillisoä lupia tarvitsee hakea?:think

    VW Bora 2.0 '99
    UrS4 230hp + alv 22%+more...
    E21 315 '83 future chassis for turbo engine
    E28 518i '86

    -Turku Connection-

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by BMW:M:5 View Post
      elikkäs...pitäis ruveta luvat anomaan turbolle ja ajattelin et josko vois paperisotaan jotain helpotusta,apua saada täältä...eli auto on alunperin E34 525i ja vm-89... vaihdettu M5 tekniikka vm-90 ja nyt pitäis turbolle saada luvat...eli miten käytännössä tapahtuu,onnistuu??soittanut jo kahdelle konttorille ja kummassakin perkeleet sanoivat ettei ikinä tule tätä onnen päivää suomessa tapahtuun... syytä en tiedä mut sanottiin et eheei poika poika... ja autohan on EI vähäpäästöinen...elikkäs mistä tämä saatanallinen sissisota byrokratiaa vastaan kannattais aloittaa...???
      Laita minun luvalla, saat laittaa.

      Eli eihän tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa, turbotukseen ei ole minkäänlaista lupaa olemassa, eli ei sitä voi anoakkaan mistään. Kun käytät vertailumallin tekniikkaa, etkä ylitä "tehorajaa" eli sitä prosenttia minkä teho saa nousta vertailumallin tehosta etkä alita 7Kg/hv rajaa niin muutoskatsastus onnistuu, -89 autoon et tarvitse vaatimuksenmukaisuustodistusta jos autossa on katalysaatori(<- päteekös tuo vieläkin?). Eli sopiva tehon mittauslappu ja dokumentit siitä että vastaa teknisesti vertailumallia riittävät.
      Olli.

      Comment

      • pablo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 732
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by BMW:M:5 View Post
        soittanut jo kahdelle konttorille ja kummassakin perkeleet sanoivat ettei ikinä tule tätä onnen päivää suomessa tapahtuun... syytä en tiedä mut sanottiin et eheei poika poika...:
        OT: Mut siellä on taas ollut joku harmaa viiksinen k***ä inssi langan toisessa päässä kun ei ole yhtään valotettu asioita.. On se kumma et toi TURBO sana saa joillakin kontoreilla katsurit hyppii pitkin seiniä. Onneks sentään on vielä asioista kiinnostuneita/neuvovia katsastus setiä tässä maassa.

        Comment

        • 69ville
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 375
          • kiiminki-casa-neidari

          #5
          ei kait siinä pitäs olla muuta ku katti tai ainakin katin kuoret putkeen ja penkkipaperit mitkä on alle 343hv.
          vertailuautonahan tehojen puolesta ilmeisesti pitää käyttää 540:stä?

          Comment

          • BMW:M:5
            Newbiemmer
            • Oct 2007
            • 13

            #6
            mitä mitä... eikös M5 3.8 padalla olekkaan se vertailu malli...sehän se tehokkain on??
            ja miten ku eikös -87 ja joku päivämäärä mitä en muista,jälkeen tehtyjen pirssien päästöistä ei kelpaa tavallinen päästömittaus vaan pitää olla se joku prkleen mysteerilappu... ja kyllä ne jostain stanan poikkeus/erikois/spesiaali tuning luvasta horisi...jota en kuulemma koskaan ikinä tule saamaan...
            mut eihän ne tekniikanvaihto prosentit enää ala kummitteleen viel kaiken muun hyvän lisäksi?käsittääkseni turbotushan rinnastetaan moottorinvaihtoon ja eikö se niin menny et kerran vaihdetun ja merkityn palikan saa aina ja iänkaikkisesti vaihtaa uudestaan...??:think ja sitä ne viel meinas et pitäis siihen lappuun olla jokin perustelu/käyttötarkoitus ja syy ahtamiselle...WTF...ei ymmärrä ei...

            Comment

            • nitola
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 63

              #7
              Turbo

              Joo ei mitään tekemistä 540:sen kanssa eli vertailumallina on M5. Ja jos ei vähäpäästöinen auto, niin turbon kanssa ei mitään ongelmia. Mulla taas niitä tuntuu piisaavan, kun on ´95 540...

              Comment

              • jani1632
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 2243
                • Etelä-pohjanmaa

                #8
                Originally posted by BMW:M:5 View Post
                elikkäs...pitäis ruveta luvat anomaan turbolle ja ajattelin et josko vois paperisotaan jotain helpotusta,apua saada täältä...eli auto on alunperin E34 525i ja vm-89... vaihdettu M5 tekniikka vm-90 ja nyt pitäis turbolle saada luvat...eli miten käytännössä tapahtuu,onnistuu??soittanut jo kahdelle konttorille ja kummassakin perkeleet sanoivat ettei ikinä tule tätä onnen päivää suomessa tapahtuun... syytä en tiedä mut sanottiin et eheei poika poika... ja autohan on EI vähäpäästöinen...elikkäs mistä tämä saatanallinen sissisota byrokratiaa vastaan kannattais aloittaa...???
                Tällaiselle katsastuskonttorille voit suositella että naulaavat ovensa kiinni ja laittaa lapun luukulle!
                Tallin täytteet:
                E70 3.0d -09
                E34 540ia -94
                E39 520d -00
                E39 528i M-sport -00
                E60 520i -04
                E30 -86
                E61 520da -09

                Comment

                • Martti
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 787
                  • Suomi

                  #9
                  Originally posted by BMW:M:5 View Post
                  mitä mitä... eikös M5 3.8 padalla olekkaan se vertailu malli...sehän se tehokkain on??
                  no minä olen ainakin ollut tähän päivään asti siinä uskossa, että ämmäläiset ei kuulu ton sun 525:sen kanssa samaan mallisarjaan. joten vertailukohta olisi mallisarjan tehokkain, eli 540i. ja siihen ne prosentit päälle.

                  korjatkaa jos olen väärässä..

                  Comment

                  • kalle7876
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2005
                    • 493

                    #10
                    343hv teholapun kaa leimaan vaan.
                    katin joutuu laittaa putkeen...

                    samanlainen rojekti tuli just tehtyy
                    www.kkdmotorsport.com
                    www.pirkanmaanturbo.fi

                    Comment

                    • jounim
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2006
                      • 58
                      • Kuopio

                      #11
                      Selvittäkää ITSE ensin mitä muutoksia tarvitsee ja voi tehdä ja missä rajoissa. AKE:n sivuilta löytyy tiedot, foorumeilta tulee tietoa, mutta myös 80% paskaa/mutua, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

                      Sitten, kun olet selvittänyt nämä asiat, tee tulevasta muutoksesta vaikkapa kirjallinen lappu, jossa on mm:

                      - ajoneuvon alkuperäiset tiedot (malli, moottori jne)
                      - mikä on mallisarjan tehokkain ja millä suurin iskutilavuus
                      - edellisen kohdan perusteella lasketut max. teho ja iskutilavuus (muista myös ettei se aiemmin mainittu 7kg/kW raja alitu)
                      - tehtävät muutokset (moottori, alusta, jarrut jne.)
                      - yms. yms.

                      Suhtautuminen konttorilla on varmasti ihan eri luokkaa, kun menet ja osoitat, että olet oikeasti perehtynyt asiaan ja siihen että ko. muutos on edes mahdollinen, etkä vaan kyselmässä "mitä pitäis tehdä"-asenteella. Välillä tietävät konttoreilla yllättävän vähän, mitä voi ihan pykälien puitteissa tehdä ja mitä ei.

                      Eli ensimmäisenä plaraamaan www.ake.fi
                      BMW 116DA M-Sport -15
                      Ford Mustang fastback -69

                      Comment

                      • sirkus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 2195
                        • kaustinen

                        #12
                        Originally posted by kalle7876 View Post
                        343hv teholapun kaa leimaan vaan.
                        katin joutuu laittaa putkeen...

                        samanlainen rojekti tuli just tehtyy
                        Niin ja tarkennuksena vaikka se katti sinne täytyy laittaa auton ei tarvitse alittaa vähäpäästösen arvoja eli rajat on CO 3.5% ja HC 600ppm O2 5% max. Eli käytännössä katin kuoret riittää.
                        Chrysler 300c crd touring 2010
                        Daily driver
                        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                        Man cave on wheels
                        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                        Built not bought
                        V8, only juice&milk come in 2 litres

                        Kawasaki zzr1100 fighter


                        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                        Comment

                        • BMW:M:5
                          Newbiemmer
                          • Oct 2007
                          • 13

                          #13
                          juups prkl..eikö muka M 5:set kuulu tohon E34 sarjaan...?mitä helvettiä...?ja tiedossa on kaikki muu mutta en ymmärrä/tajua mitä nuo perkeleen katsastusinsinöörit oikeen suunnittelee....kai pitää tosiaan räjäyttää tuo konttori...damned!!! soitin tuossa proturbolle ja kyselin onko törmänneet tällaisiin ongelmiin...eivät ole ja sanoivat kuten teiltäkin sain tietää (kiitokset) ettei mitn lupia tarvi anoa tai muutakaan pelleilyä....tosin sanoivat et ovat tännepäin pari vuotta sit tehneet turbopyörän johon ei mikään tämän lähialueen konttori ollu leimaa antanut...UPEAA!!!olivat joutuneet sitten etelä-suomessa käyttämään kyseisen pyörän leimalla... tuumasivat viel että tuntui olevan tän alueen konttorit suht nihilistejä justiin tuon turbotuksen yms. suhteen... et ei niistä luvista mulla enää mitään kysyttävää...mut se ois kiva tietää et kumpi se on nyt se vertailumalli...540 vai M5...ja meinaako tuo nyt sitä et jos se on 540 ni pitää sellasen jarrut ja akselit olla,mut ämmän pata...???outoa...ja mulla on on jo katit tuossa...mut otteessa lukee EI vähäpäästöinen...ottaakohan tästä enää pirukaan selvää... ja tekniikanvaihdon on tehnyt bemu-osa helsingissä...menee yli hilseen...

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            #14
                            Onko siinä autossa nyt M5:n pata paikallaan ja leima papereissa? Jos on, niin siellä pitäisi olla M5:n tai 540:n akselistot jo paikallaan ja papereissa pitäisi olla merkinnät kaikista muutoksista jotka autoon on jo tehty. Jos siellä on ne M5:n tai 540:n akselistot niin ei sinne tarvitse silloin vaihdella mitään. M5 ei kuulu samaan mallisarjaan muiden e34:n kanssa, eli vertailumallina pitäisi käyttää 540i:tä jonka tehoihin se +20%, kunhan se jää alle 7kg/kw.
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by NokiLeka View Post
                              7kg/kw.
                              Kw vai Hv? nyt selvä tieto kehiin.
                              Olli.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎