Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #16
    Originally posted by Rocla View Post
    Kw vai Hv? nyt selvä tieto kehiin.
    7kg/kw seisoo AKE:n sivuilla.

    Originally posted by AKE
    Auton omanmassan ja tehon suhde ei saa alittaa 7 kg/kW.
    Ja vielä linkki kyseiseen kohtaan, Moottorinvaihdon edellytyksiä.
    Last edited by NokiLeka; 07-11-2007, 12:19.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • kalle7876
      Bimmer Fanatic
      • May 2005
      • 493

      #17
      paljos toi e34 virallisesti painaa sit.
      sais ton teho/paino jutunkin tähän topikkiin
      www.kkdmotorsport.com
      www.pirkanmaanturbo.fi

      Comment

      • sirkus
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 2195
        • kaustinen

        #18
        Sillähän ei sinänsä ole väliä kumpi on vertailumalli 540 vai m5 koska m5 koneen vakiotehot jää kuiteski 540i tehon+20% alle ja tuskin kuiteskaan aiot todellisuudessa ottaa koneesta niin vähää tehoa et se jäis m5+20% alle eli kats tehot erikseen. Mikä nyt sitten on ko ajoneuvon paino. m5 paino vai 525i paino? Vai pitääkö punnita ja mennä sen mukaan. Joka tapauksessa voi olla et s38b38 tehot menee ton 7kg/kw rajan yli.
        Last edited by sirkus; 07-11-2007, 16:15.
        Chrysler 300c crd touring 2010
        Daily driver
        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
        Man cave on wheels
        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
        Built not bought
        V8, only juice&milk come in 2 litres

        Kawasaki zzr1100 fighter


        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

        Comment

        • 928 GTS
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1559
          • Helsinki

          #19
          7kg/kW raja on AKE:lle pyhä eli sitä ei saa ylittää AKE:n inssin mukaan kukaan muu kun autotehdas. Tätä rajaa kytätään ja jos se ylittyy niin pitää olla AKE:n poikkeuslupa. Näitä lupia taas ei herra insinööri suostu kirjoittamaan kun herran mielestä vain autotehtaat osaa tehdä kelvollisia autoja. Parhaimmillaan tämä tietää sitä, että tehtaan tekemää autoa jonka tehot riittää rajan väärälle puolelle jo vakiona saa virittää vain laskemalla tehoja alle tuon auton painon määrittämän tehorajan. Eri asia uskooko kukaan katsuri teholappua jossa viritys on onnistunut noin hyvin.
          -92 928 GTS
          -98 550 Maranello

          Comment

          • TheLate
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 418

            #20
            Originally posted by 928 GTS View Post
            7kg/kW raja on AKE:lle pyhä eli sitä ei saa ylittää AKE:n inssin mukaan kukaan muu kun autotehdas. Tätä rajaa kytätään ja jos se ylittyy niin pitää olla AKE:n poikkeuslupa. Näitä lupia taas ei herra insinööri suostu kirjoittamaan kun herran mielestä vain autotehtaat osaa tehdä kelvollisia autoja. Parhaimmillaan tämä tietää sitä, että tehtaan tekemää autoa jonka tehot riittää rajan väärälle puolelle jo vakiona saa virittää vain laskemalla tehoja alle tuon auton painon määrittämän tehorajan. Eri asia uskooko kukaan katsuri teholappua jossa viritys on onnistunut noin hyvin.
            Edellisellä puhelu kerralla, kun kysyin miten suuri todennäköisyys olisi saada HYVÄKSYTTY poikkeuslupa päätös tuolla alle 7kg/kw ja, että onko niitä saatu läpi menemään, oli vastaus EI. Eli hankala saada läpi, kun hänen katsomien tietojen mukaan yksikään auto ei ole poikkeuslupaa sille saanut. :think

            Tuon liikenne -ja viestintäministeriön lausunnon tuosta taisin johonkin topic:iin jo kopioida, eli nähtävästi kaikki alle 7kg/kw autot ovat Suomen teillä "vaarallisia"... Jatko kysymyksiin eivät ole vastannut, eli mitä jos auto on ollut alle 7kg/kw jo tehtaalta tullessaan.

            Ja tuo mallisarja menee tuon tyyppikoodin mukaan(nähtävästi), jonka mukaan myös M3 ja M3 SE ovat eri mallisarjaa BMW Suomi perustelee asian "autot ovat eri malleja ja eri valmistajien tekemiä". Hassua, vaikka kuinka koittaa näyttää ettei Suomen tyyppikatsastuksessa valmistaja merkkaa mitään, niin silti vastaus liittyy AINA valmistajaan...

            Comment

            • datzka
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 778
              • Jyväskylä

              #21
              Sitten tällänen pikku sivupointti mikä sun pitää ottaa huomioon. Paljon on prosentit otteessa? Nythän vaihtui tämän vuoden alussa noi prosenttisäädökset, ja kun menet turbon muutoskatsastamaan autoa, niin ne laskee prosentit uudelleen.

              Eli laske tarkkaan ettei prossat ylity. Kaverilla meinaan oli korinvaihto 740 volvo, johon oli vaihdettiin turbosta pata pari vuotta sitten. Auto olisi mennyt silloin kilpiin kun olisi vaan käyttänyt konttorilla, mutta ei kait kerennyt / muistanut tjsp. Tänä vuonna yritti käydä leimaamassa auton, ei onnistu enään uusillla prosenteilla. Eli joko vanha moottori kiinni tai verot uudelleen maksuun.

              Siitä tuli sitten jääauto
              ///M3 97-

              Comment

              • 328 e36
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 488
                • pori

                #22
                Originally posted by datzka View Post
                Sitten tällänen pikku sivupointti mikä sun pitää ottaa huomioon. Paljon on prosentit otteessa? Nythän vaihtui tämän vuoden alussa noi prosenttisäädökset, ja kun menet turbon muutoskatsastamaan autoa, niin ne laskee prosentit uudelleen.

                Eli laske tarkkaan ettei prossat ylity. Kaverilla meinaan oli korinvaihto 740 volvo, johon oli vaihdettiin turbosta pata pari vuotta sitten. Auto olisi mennyt silloin kilpiin kun olisi vaan käyttänyt konttorilla, mutta ei kait kerennyt / muistanut tjsp. Tänä vuonna yritti käydä leimaamassa auton, ei onnistu enään uusillla prosenteilla. Eli joko vanha moottori kiinni tai verot uudelleen maksuun.

                Siitä tuli sitten jääauto
                Tuskin on vaikutusta tässä tapauksessa enää kun jo nyt tekniikanvaihto,eli tekniikasta jo kertaalleen otettu prosentit..?
                e36 320 cabrio.
                e36 328 coupe.

                Comment

                • BMW:M:5
                  Newbiemmer
                  • Oct 2007
                  • 13

                  #23
                  jep jep...eli auto on tekniikanvaihto M5,mitää muuta 525 ei ole jäljellä ku kori...eli on leimattu ja merkitty otteeseen kaikki akselistot koneet jne...prosentit on otteessa 38.5% tällä hetkellä...ja eikös se 49.5% ole maksimi mitä saa olla...?? sisusta ja tällaiset hilpetöörit on jätetty merkkaamatta otteeseen,syytä en kyllä tiedä,kuitenkin näin on toimittu...ei kait nyt vaan käy prkl niin et menee noi prosentit yli...:think ja tuo on sillä 3.6 padalla...eli ilmeisesti ainut ongelma mulla enää on tuo prosenttien kans kikkailu...´tästähän saa kohta jotain tolkkua....

                  Comment

                  • muuris
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Turbon lisäämisestä ei mene prosentteja. Se rinnastetaan moottorinvaihtoon vain muutoskatsastuksen laajuuden osalta. Tietysti akselistot, jarrut ym on oltava kunnossa (tässä autossa ilmeisesti onkin, eli periaatteessa vain teho- ja päästölaput tarvitaan).

                    Tää uus systeemihän hylkii nimenomaan korinvaihtoautoja, tekniikanvaihtovehkeissä prosentit voi jopa pienentyä kunhan korikehikko itsessään on alkuperäinen. Kaveri sai munakadettiinsa 10% takaisin kun prosentit laskettiin konttorilla uusiks..
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    • Suutari
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 3064
                      • Suomi

                      #25
                      Viimeksi kun omaan leimasin jarrut niin kuulemma näkee sen takia punasta aina katsastusmiehet erikoisautojen kohdalla kun teettää aina ylimääräisiä töitä

                      Siinähän henkisesti rasittuu kun joutuu räpeltää kaiken maailman säädöksien kanssa..jne.jne.

                      Toista se on vakiopaska ajaa sisään ja muutaman kerran tökätä pohjaan ja hyvät hillot kuitata helposta hommasta..se siinä maksaa. vielä kun ettii jonkun pikkuvalituksen että saa uusintaan niin se on ku voita leivän päälle



                      No ei vaineskaan..kyllähän tuo tosiaan pitäisi onnistua siihen 540i:hin vertaamalla. nuitten prossien kaa tekevät varmaan uuden tarkistuslaskennan. Ja voihan naureskella että hyvä viri kun tehot laski
                      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                      -Official BTCF-Sauna Team-
                      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                      -Team BTCF Top Alcohol-
                      -Team Pimp My Bride-
                      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                      Comment

                      • Zoui
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 6350
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by muuris View Post
                        Turbon lisäämisestä ei mene prosentteja.
                        Muistaakseni menee 2%, jos joudut pakosarjan vaihtamaan.
                        Elämä on pihakivestä.

                        Comment

                        • sirkus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 2195
                          • kaustinen

                          #27
                          Originally posted by BMW:M:5 View Post
                          jep jep...eli auto on tekniikanvaihto M5,mitää muuta 525 ei ole jäljellä ku kori...eli on leimattu ja merkitty otteeseen kaikki akselistot koneet jne...prosentit on otteessa 38.5% tällä hetkellä...ja eikös se 49.5% ole maksimi mitä saa olla...?? sisusta ja tällaiset hilpetöörit on jätetty merkkaamatta otteeseen,syytä en kyllä tiedä,kuitenkin näin on toimittu...ei kait nyt vaan käy prkl niin et menee noi prosentit yli...:think ja tuo on sillä 3.6 padalla...eli ilmeisesti ainut ongelma mulla enää on tuo prosenttien kans kikkailu...´tästähän saa kohta jotain tolkkua....
                          49.9% riittää mut nyky %säädöksillä ei ole mitään ongelmaa kunhan kori on se mistä paperit on kun kori+ovet on jo yli 50% ja kanta-autotarkistusta ei enää tehdä.
                          Chrysler 300c crd touring 2010
                          Daily driver
                          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                          Man cave on wheels
                          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                          Built not bought
                          V8, only juice&milk come in 2 litres

                          Kawasaki zzr1100 fighter


                          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                          Comment

                          • muuris
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 3501
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by Zoui View Post
                            Muistaakseni menee 2%, jos joudut pakosarjan vaihtamaan.
                            Mutta se menee pakosarjan vaihtamisesta, ei turbon lisäämisestä Pakosarjaa muokkaamalla tai laittamalla siihen jatkeet ei mene tuotakaan.
                            E30 325iX '86
                            Instagram

                            Comment

                            • Zoui
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 6350
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by muuris View Post
                              Mutta se menee pakosarjan vaihtamisesta, ei turbon lisäämisestä Pakosarjaa muokkaamalla tai laittamalla siihen jatkeet ei mene tuotakaan.

                              Jep, kuten kirjoitinkin, jos joutuu vaihtamaan. Voihan ne toki laittaa vaikka taka-akselin viereen...

                              Elämä on pihakivestä.

                              Comment

                              • BMW:M:5
                                Newbiemmer
                                • Oct 2007
                                • 13

                                #30
                                eli mulla ei siis ole katsastuksen suhteen mitn ongelmia... helppo homma!! suuret kiitokset kaikille avusta+tiedoista!!!
                                oottakaas sit ku auton rakennus alkaa ni hui kauhistus et on taas asiaa...
                                mut se on sen ajan murhe sitten...
                                mut prkl et noitten katsastustätien kans tuntuu välil olevan vähän kaikilla hermot koetuksella...eläköön katsastus!!!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎