318i, m40 käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MPM
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 91

    318i, m40 käyntihäiriö

    Elikkäs siis kone käy täydellisesti hetken käyntiin laittamisen jälkeen, myöhemmin alkaa heikkenemään. Tyhjäkäynti menee vaivalloiseksi pysyen kuitenkin aina käynnissä. Kierroksia antaessa alkaa lopussa korkealla röpeltämään (varsinkin ajossa kovilla kierroksilla) ja kaasun höllätessä käy todella huonosti ennen kuin tasaantuu.

    Kone siis heti oireiden alettua alkaa tyhjäkäynnillä täristämään ja tavallaan hakemaan, kierrokset ei kuitenkaan vaella. Pitkään käynnissä pitäessä alkaa myöhemmin yskiä putkeen lievästi jatkuvasti.

    Sytkävikahan tuo luultavasti on, vai? Tulpat vaihettu ja jakaja avattu ja hiottu navat. Puola kai voisi alkaa tökkimään kun hetken on käynyt? Motonetissä ei ainakaan ollut ilmeisesti m40 puolaa, tai ainakin sikahintaan? Mitenkäs tollanen yleismallin puola toimisi kuten bilteman omat ja siellähän olisi niitä "suurtehopuolia"...
    Kesänissanisti / talvibemaristi
  • MPM
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 91

    #2
    heittäkää nyt toki jotai tietoo!
    Kesänissanisti / talvibemaristi

    Comment

    • mika68
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1965
      • ......

      #3
      Originally posted by MPM View Post
      Elikkäs siis kone käy täydellisesti hetken käyntiin laittamisen jälkeen, myöhemmin alkaa heikkenemään. Tyhjäkäynti menee vaivalloiseksi pysyen kuitenkin aina käynnissä. Kierroksia antaessa alkaa lopussa korkealla röpeltämään (varsinkin ajossa kovilla kierroksilla) ja kaasun höllätessä käy todella huonosti ennen kuin tasaantuu.

      Kone siis heti oireiden alettua alkaa tyhjäkäynnillä täristämään ja tavallaan hakemaan, kierrokset ei kuitenkaan vaella. Pitkään käynnissä pitäessä alkaa myöhemmin yskiä putkeen lievästi jatkuvasti.

      Sytkävikahan tuo luultavasti on, vai? Tulpat vaihettu ja jakaja avattu ja hiottu navat. Puola kai voisi alkaa tökkimään kun hetken on käynyt? Motonetissä ei ainakaan ollut ilmeisesti m40 puolaa, tai ainakin sikahintaan? Mitenkäs tollanen yleismallin puola toimisi kuten bilteman omat ja siellähän olisi niitä "suurtehopuolia"...
      Ilmamäärämittari, tyhjäkäyntimoottori, bensansuodatin, imuvuoto, suuttimet.
      Siinä muutamia tarkistuksen kohteita:think

      Comment

      • MPM
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 91

        #4
        noi oikeestaan tiesinkin, lähinnä kiinnostais mielipiteet olisiko sytkävika kun ite sitä epäilen eniten (tietysti sitten ton sun listan kimppuun). Eli siis toi puolakysymys olisi nyt ensimmäinen, eli onko noi yleismallin puolat ok ratkasu (esim. biltema)? :think
        Kesänissanisti / talvibemaristi

        Comment

        • mika68
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1965
          • ......

          #5
          Originally posted by MPM View Post
          noi oikeestaan tiesinkin, lähinnä kiinnostais mielipiteet olisiko sytkävika kun ite sitä epäilen eniten (tietysti sitten ton sun listan kimppuun). Eli siis toi puolakysymys olisi nyt ensimmäinen, eli onko noi yleismallin puolat ok ratkasu (esim. biltema)? :think
          Eipä taida arvojensa puolesta käydä:think

          Comment

          • |makke
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 847
            • Vaasa

            #6
            Ruiskun lämpötila-anturi?

            Comment

            • mika68
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1965
              • ......

              #7
              Originally posted by |makke View Post
              Ruiskun lämpötila-anturi?
              Mistäs se muuten löytyy?

              Comment

              • MPM
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 91

                #8
                nii samaa kysyisin minä. oisko tosta puolajutusta varmaa tietoa?!
                Kesänissanisti / talvibemaristi

                Comment

                • MPM
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2007
                  • 91

                  #9
                  Originally posted by |makke View Post
                  Ruiskun lämpötila-anturi?
                  Originally posted by mika68 View Post
                  Mistäs se muuten löytyy?
                  Oliskos tosta nyt tietoo?

                  Puola on nyt vaihettu tarvike sellaseen ja se toimii itessään kyllä (toisin kuin epäiltiin), mutta ite vika ei koneesta poistunut.

                  Nyt sitten IMM vaihtoon ja tyhjäkäyntimotti. Kun tyhjäkäyntimoottorin ottaa pois käytöstä niin pelaa hieman paremmin, sekä tyhjäkäynnillä että huudattaessa. Eli ei se ilmeisesti olekkaan sytkässä vaan seoksissa...

                  Nyt vaan jos vielä ton lämpötila-anturin paikan ja muutakin vinkkiä löytyis niin olis jees.
                  Kesänissanisti / talvibemaristi

                  Comment

                  • jappi
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 206

                    #10
                    Oletko jo katsonut ne imupuolen letkut, ei tarvi olla isoa vuotoa, kun jo vaikuttaa käyntiin. Toi yläkierroksilla röpöttäminen saattaa viitata nokka-akselin ynnä muiden tilpehöörien kulumiseen.
                    Toi lämpöanturi löytyy imusarjan alta, ei niin kauhean mukavasta paikasta.

                    Comment

                    • MPM
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 91

                      #11
                      Originally posted by jappi View Post
                      Toi yläkierroksilla röpöttäminen saattaa viitata nokka-akselin ynnä muiden tilpehöörien kulumiseen.
                      tämä tietysti on mahdollista. toi kyl alkaa matalemmillakin kierroksilla ajossa nykimään tasaisesti nopeasti välillä pienellä kaasulla joten veikkaisin jotain vaihtelevaa vikaa, ts. välillä toimii välillä ei...
                      Kesänissanisti / talvibemaristi

                      Comment

                      • |makke
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 847
                        • Vaasa

                        #12
                        Lämpötila-anturi näkyy sielä imusarjan alla. Sininen liitin pitäisi pilkottaa.

                        Comment

                        • JD
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 1195
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by MPM View Post
                          nii samaa kysyisin minä. oisko tosta puolajutusta varmaa tietoa?!
                          Vaikka täältä kun menet BMW räjäytyskuviin:


                          ja klikkaat puolan osanumeroa niin saat listan josta näkyy että sama puola on M10,M20,S14 ja M40 ruiskukoneisissa autoissa.

                          Jos olet Espoon kulmilla niin minulla lojuu 2 M40 B18konetta irrallisena joista näkee osien sijainnit ellei räjäytyskuvista löydy.
                          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                          Comment

                          • Seve
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 268
                            • "Kauhava"

                            #14
                            Lainaan vähä tätä topiccia...

                            Mikähän on kun 318iS kierrokset aina moottorijarrutuksen jälkeen tippuu alle 500 ja sitten palaa normaaliksi ?, tyhjäkäyntis on muutenkin pientä pätkimistä.

                            Aiemmin oli ongelmia päästä katsastukses päästöistä läpi kun HC-pitoisuus oli melkein 400 ja läpi mentiin vain kun paikallises huoltoasemas kirjoitettiin lappu mihinä päästöt oli vielä hyvät . Mutta kun mies siinä mittaili ja kokeili painaa houhotin putken tukoon niin hc-pitoisuus alko laskemaan :think. Kokeilin sitten etsiä imuvuotoja starttipilotin kans eikä mitään löytyny. Tyhjäkäynninsäätömoottori on hetki sitten ostettu ja juuri vaihdoin lambdan eikä mitään auttanu...
                            sigpic

                            Comment

                            • MPM
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2007
                              • 91

                              #15
                              Kiitoksia vaan jo nyt paljon kaikille neuvoista. Laittelen tietoo kun homma edistyy. :think

                              Ja topiccia toki saa lainata, pysyy keskustelu hereilläkin
                              Kesänissanisti / talvibemaristi

                              Comment

                              Working...
                              X