Announcement

Collapse
No announcement yet.

318i, m40 käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MPM
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 91

    #16
    Voisko joku heittää et mitä sytkän toimintaan liittyvii osii on ylipäänsä olemassa tos m40 koneessa? kun siis en ymmärrä miten toi toimii hyvin muuten mut ylärekisterissä käy röpäämään ja yskii sen jälkeen putkeen hetken ja täristää tyhjäkäynnillä!
    Sytkä kun on kuitenkin kunnossa muuten koska tolla ajelee ihan huoletta kierrosten ollessa alle n. 4500rpm.

    Vai voiko venakoneiston kuluminen tai vääränlainen seos aiheuttaa sen että käy ajoittain pätkien ja poksuttelee lievästi putkeen varsinkin kierrätyksen jälkeen??
    Ja jos voi niin mitäs alan vaihtelemaan kannesta? Nokka? Keinut? Tässä tulis tietysti intoa täynnä mieleen kireempi nenä samalla
    Kesänissanisti / talvibemaristi

    Comment

    • mika68
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1965
      • ......

      #17
      Originally posted by MPM View Post
      Voisko joku heittää et mitä sytkän toimintaan liittyvii osii on ylipäänsä olemassa tos m40 koneessa? kun siis en ymmärrä miten toi toimii hyvin muuten mut ylärekisterissä käy röpäämään ja yskii sen jälkeen putkeen hetken ja täristää tyhjäkäynnillä!
      Sytkä kun on kuitenkin kunnossa muuten koska tolla ajelee ihan huoletta kierrosten ollessa alle n. 4500rpm.

      Vai voiko venakoneiston kuluminen tai vääränlainen seos aiheuttaa sen että käy ajoittain pätkien ja poksuttelee lievästi putkeen varsinkin kierrätyksen jälkeen??
      Ja jos voi niin mitäs alan vaihtelemaan kannesta? Nokka? Keinut? Tässä tulis tietysti intoa täynnä mieleen kireempi nenä samalla
      Puola, tulpanjohdot, ykk-anturi, maadoitukset, virranjakajan kansi/pyörijä. Siinä muutama sytkään liittyvää ehdotonta tarkistuskohdetta:think

      Comment

      • MPM
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 91

        #18
        Originally posted by mika68 View Post
        Puola, tulpanjohdot, ykk-anturi, maadoitukset, virranjakajan kansi/pyörijä. Siinä muutama sytkään liittyvää ehdotonta tarkistuskohdetta:think
        kaikki tarkistettu. paitsi onko tuo yläkuolokohta-anturi sama kun kampiakselin asentotunnistin?
        Kesänissanisti / talvibemaristi

        Comment

        • mika68
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1965
          • ......

          #19
          Originally posted by MPM View Post
          kaikki tarkistettu. paitsi onko tuo yläkuolokohta-anturi sama kun kampiakselin asentotunnistin?
          JEP

          Comment

          • MPM
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 91

            #20
            Originally posted by mika68 View Post
            JEP
            no sekin on sitten. on se nyt perkele kun tuntuis sytkävialta mut kaikki alkaa olla kokeiltu ainakin päällisinpuolin. Säätääkö sytkän ohjausboksi ennakot yms? jos sen vaihtais...

            pitää nyt toi virranjakajan kansi ostaa uus vaikkapa epätoivoissani myös...
            Last edited by MPM; 20-11-2007, 17:05.
            Kesänissanisti / talvibemaristi

            Comment

            • Seve
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 268
              • "Kauhava"

              #21
              Originally posted by Seve View Post
              Lainaan vähä tätä topiccia...

              Mikähän on kun 318iS kierrokset aina moottorijarrutuksen jälkeen tippuu alle 500 ja sitten palaa normaaliksi ?, tyhjäkäyntis on muutenkin pientä pätkimistä.

              Aiemmin oli ongelmia päästä katsastukses päästöistä läpi kun HC-pitoisuus oli melkein 400 ja läpi mentiin vain kun paikallises huoltoasemas kirjoitettiin lappu mihinä päästöt oli vielä hyvät . Mutta kun mies siinä mittaili ja kokeili painaa houhotin putken tukoon niin hc-pitoisuus alko laskemaan :think. Kokeilin sitten etsiä imuvuotoja starttipilotin kans eikä mitään löytyny. Tyhjäkäynninsäätömoottori on hetki sitten ostettu ja juuri vaihdoin lambdan eikä mitään auttanu...
              Eikö kellään muulla oo ollu tällästä vikaa ?
              Joskus auto sammuukin moottorijarrutuksen jälkeen ja nyt on tyhjäkäynti alkanu heitellä pahasti kylmällä koneella...
              sigpic

              Comment

              • MPM
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 91

                #22
                eikä vieläkään ala bemu höpisee niinku asiaan kuuluu.

                - tulpat vaihettu
                - virranjakajan hilppeet tsekattu, kunto hyvä
                - puola vaihdettu
                - imm vaihettu
                - tyhjäkäyntimotti vaihettu

                Ja edelleen täristää ja yskii putkeen kokoajan lievästi tyhjäkäynnillä.
                Korkeilla kierroksilla (+5000rpm) kun päästää kaasun ja heti perään lisää uudelleen niin n. sekunnin ajan röpöttää/yskii putkeen.
                Jos antaa kierrosten laskea ja pitää alle 5000 niin toimii kuitenkin hyvin ja vetää nätisti ajossa!

                Enää en oikeen muuta keksi kun venttiilikoneiston kuluneisuuden, naputtaa kyllä nimittäin paljon niinkuin nää usein.
                Sen tiedän että tuo korkeilla kierroksilla toimimattomuus on yksi yleinen oire, kun nokka yms. kuluu, mutta onko ollut ongelmia muilla kierrosluvuilla? :think

                Pitäs vaa saada koht leimalle eikä varmaan mee tolla yskinnällä pössyistä läpi prkl
                Last edited by MPM; 04-12-2007, 15:03.
                Kesänissanisti / talvibemaristi

                Comment

                • eekolmekuus
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 100
                  • vantaa

                  #23
                  MIttaa vaikka bensanpaineet ajaessa niin saat ainakin varmuutta onko vika bensapuolella vai missä? Jos sulla on skooppi käytössä ni aina ois parempi käydä ajamassa se kytkettynä ruiskusuuttimeen.

                  Mä kyl silti epäilen et sulla on se haitariputki massamittarilta läpälle paskana

                  Comment

                  • MPM
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2007
                    • 91

                    #24
                    Originally posted by eekolmekuus View Post
                    MIttaa vaikka bensanpaineet ajaessa niin saat ainakin varmuutta onko vika bensapuolella vai missä? Jos sulla on skooppi käytössä ni aina ois parempi käydä ajamassa se kytkettynä ruiskusuuttimeen.

                    Mä kyl silti epäilen et sulla on se haitariputki massamittarilta läpälle paskana
                    Tähän onkin hyvä muuten mainita, että bensapummpu ja bensalinjat + suodatin on uusittu hiljattain nekin...

                    Joo pääsen kyllä ne tarvittaessa mittailemaan...

                    ja haitariputki ei siis oo paskana, kyl nyt tollaset on alkuunsa tutkittu sentää
                    Kesänissanisti / talvibemaristi

                    Comment

                    • eekolmekuus
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 100
                      • vantaa

                      #25
                      Ajotus kohillaan?

                      Comment

                      • MPM
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 91

                        #26
                        Originally posted by eekolmekuus View Post
                        Ajotus kohillaan?
                        Ei oo tarkisteltu. Ja sit mietin et ohjainboksihan säätää ennakot(ko/kö?) eli sehän kannattaa kans kokeilla?

                        Nokan kai vois näpsäyttää vaihtaa johonki halpaan hyväkuntoseen jos on kulumaa, pitäs availla vissii koppaa ja tutkiskella?
                        Kesänissanisti / talvibemaristi

                        Comment

                        • eekolmekuus
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 100
                          • vantaa

                          #27
                          Originally posted by MPM View Post
                          Ei oo tarkisteltu. Ja sit mietin et ohjainboksihan säätää ennakot(ko/kö?) eli sehän kannattaa kans kokeilla?

                          Nokan kai vois näpsäyttää vaihtaa johonki halpaan hyväkuntoseen jos on kulumaa, pitäs availla vissii koppaa ja tutkiskella?

                          Tuli vaan mieleen et ajotus vois olla poskellaan jos jakohihna on kovin iäkäs tai juuri vaihdettu....

                          Juu kyllä autossa on Motronic eli sytkä- ja bensanannostelu tapahtuu samalla boxilla.

                          Saa olla kyllä nenä aika lopussa että tommosta alkaa tekemään.. Paljonko on ajettu?

                          Comment

                          • MPM
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2007
                            • 91

                            #28
                            Originally posted by eekolmekuus View Post
                            Tuli vaan mieleen et ajotus vois olla poskellaan jos jakohihna on kovin iäkäs tai juuri vaihdettu....

                            Juu kyllä autossa on Motronic eli sytkä- ja bensanannostelu tapahtuu samalla boxilla.

                            Saa olla kyllä nenä aika lopussa että tommosta alkaa tekemään.. Paljonko on ajettu?
                            Joo on tosiaan jakohihna entisen omistajan toimesta vaihdettu vähän ennen kun mulle siirty. Eli n. 5000km sitten.

                            Ajettu on 370 000km lievät lukemat mut tos on kyl menny kerran uusiks kansi ku jakohihna sanonu naps (ylläri )
                            Kesänissanisti / talvibemaristi

                            Comment

                            • eekolmekuus
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 100
                              • vantaa

                              #29
                              Ja sulla on ollu toi sama ongelma auton hankinnasta lähtien?

                              Niin jos sulta sattuu löytymään toinen boxi niin koita ihmeessä sillä, kun tohonkin on niin helppo vaihtaa se.

                              Comment

                              • MPM
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2007
                                • 91

                                #30
                                Originally posted by eekolmekuus View Post
                                Ja sulla on ollu toi sama ongelma auton hankinnasta lähtien?

                                Niin jos sulta sattuu löytymään toinen boxi niin koita ihmeessä sillä, kun tohonkin on niin helppo vaihtaa se.
                                Joo on ollu alusta alkaen:
                                Siit oli menny bensapumppu ja samal noi linjat siis uusiks ja sit ei ollu enää pelannu ilmeisest kunnol sen jälkee kuitenkaa, vaik päävika korjaantu. Noh, seisontaan se siirty ja sit hain pois. Aluks ei pelannu kunnol ollenkaa mut kun sitä on vähän poleksinu hereille ja ölkit vaihtanu yms niin johan alko muistuttaa autoa. Ja tosiaan nykyään jo kulkee ihan normaalisti, vaan yskii lievästi.

                                Ja joo, boksin saan kaverilta kokeiluun vkonloppuna.
                                Kesänissanisti / talvibemaristi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎