318i, m40 käyntihäiriö

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• MPM
    replied
    Originally posted by Zassi- View Post
    Lainaampa tätä topicia ettei turhaan tarvi uutta saman aiheen juttua aloittaa.

Eli ongelma on että tänään ajoin normaalisti autolla kotiin, sammutin auton ja olin lähdössä kauppaan. Kun käynnistin auton niin se kävi vaivalloisesti tyhjäkäynnillä, hyvä että käynnissä pysyi. No annoin sitten vähän kaasua niin sammui samantien. Kokeilin uudestaan niin pysyi enään käynnissä noin kymmenen sekuntia kunnes sammui, vaikka ei antanut kaasua. No odottelin hetken ja yritin uudestaan niin ei käynnisty enään ollenkaan.

Eli mikä vois olla vika? Oon näitä saman aiheen juttuja lueskellu ja koitellu jo melkein kaikkea mutta mikään ei auta. Ja kone on M40B18.

Kiitos jo etukäteen...
    Oisko perinteisestä bensapumpun sökähtämisestä kiinni? :think

Voitko vähän listaa noita "melkeen kaikkia" asioita kun niitä on niin hirveen paljon m40-koneessa Niin tietäis sitten lisää heitellä vinkkiä jos pystyy... Ettei siis tule taas noita perusjuttuja listailtua...

Laitan nyt tähän varmuuden vuoksi nämä:

- Tulpilta katot tuleeko kipinää
    - Selvität bensansaannin
    - Ilmanputsari ja imuvuodot kunnoss?
    jos ei noilla selviä niin sitten noi anturien toiminnat ja liittimet on hyvä tarkistaa (kampiakselin asento, induktioanturi, kaasuläpän asentotunnistin yms)

Leave a comment:

• Zassi-
    replied
    Sitä en muuten ole vielä tarkastanut. Onko siinä joku tietty jippo miten sen voi testata toimiiko se?

Leave a comment:

• mika68
    replied
    Originally posted by Zassi- View Post

Eli ongelma on että tänään ajoin normaalisti autolla kotiin, sammutin auton ja olin lähdössä kauppaan. Kun käynnistin auton niin se kävi vaivalloisesti tyhjäkäynnillä, hyvä että käynnissä pysyi. No annoin sitten vähän kaasua niin sammui samantien. Kokeilin uudestaan niin pysyi enään käynnissä noin kymmenen sekuntia kunnes sammui, vaikka ei antanut kaasua. No odottelin hetken ja yritin uudestaan niin ei käynnisty enään ollenkaan.

Eli mikä vois olla vika? Oon näitä saman aiheen juttuja lueskellu ja koitellu jo melkein kaikkea mutta mikään ei auta. Ja kone on M40B18.

Kiitos jo etukäteen...
    Oletko tarkastanut tyhjäkäyntimoottorin

Leave a comment:

• Zassi-
    replied

Kiitos jo etukäteen...

Leave a comment:

• MPM
    replied
    Originally posted by reddewil View Post
    paaliin se ois kannattanu laittaa =)

Se nokan ajotus menee niin että vauhtipyörä jumiin ja nokkaan laitetaan sellanen työkälu jolla se lukitaan. Ylähihnapyörä on siinä vaiheess löysällä ja kiritään kun ala- ja yläkerta on kohillaan. Yläpyörässä on lähes kolmen hampaan säätövara.
    Nääh sain kato hyvät vaihtohyvitykset

Leave a comment:

• reddewil
    replied
    Originally posted by MPM View Post
    Ongelma ratkaistu vaihtamalla autoa.

Meneepähän taas yks m40 purkuun kun nyt sitten kaverille siirtyy...
    paaliin se ois kannattanu laittaa =)

Se nokan ajotus menee niin että vauhtipyörä jumiin ja nokkaan laitetaan sellanen työkälu jolla se lukitaan. Ylähihnapyörä on siinä vaiheess löysällä ja kiritään kun ala- ja yläkerta on kohillaan. Yläpyörässä on lähes kolmen hampaan säätövara.

Leave a comment:

• MPM
    replied
    Ongelma ratkaistu vaihtamalla autoa.

Meneepähän taas yks m40 purkuun kun nyt sitten kaverille siirtyy...

Leave a comment:

• MPM
    replied
    Originally posted by JuhaT View Post
    kyllä seokset aiheutta röpötystä korkeilla kierroksilla jos menne liian laihalle..itellä autto kun tein noin kun kerroin??eihä lopu virta kesken korkeilla kierroksilla??ootko kokellu toista puolaa??
    ai laihalle mennessä röpää? mun logiikalla toisinpäin :think laihalla kuvittelisin hyytyvän ja ns. "booavan", varma en todellakaan ole...

jos luet alusta asti niin siellä mainitaan että puola on vaihettu

priimakuntonen käytetty ei naputtava kansi on nyt tulossa jo koska muuta en enää keksi. saa nähä miten käypi

Leave a comment:

• JuhaT
    replied
    kyllä seokset aiheutta röpötystä korkeilla kierroksilla jos menne liian laihalle..itellä autto kun tein noin kun kerroin??eihä lopu virta kesken korkeilla kierroksilla??ootko kokellu toista puolaa??

Leave a comment:

• MPM
    replied
    nimenomaan näin.

ja olen siis säädellyt yms. nyt puhutaan jostain muusta viasta. käytännössä jäljellä siis sytkä (epätodennäköinen koska ei kovin montaa osaa enää jälellä mitä ei ole kokeiltu) ja venttiilien toiminta (todennäköisempi).

seokset ei sentään aiheuta sellasta röpäämistä ja pauketta mitä toi tekee kun jengat on lähellä tappia.

Leave a comment:

• mika68
    replied
    Originally posted by JuhaT View Post
    mulla köhi kans putkeen.ja välillä imusarjaan.autto kun ruuvasin noita seoksia.ootko kokeillu ilmamäärä mittarin mustan kiekon naksautusta pari hammasta myötäpäivään ja sitten ruuvannu seoksia??
    Sen kiekon siirto hampaalla tai parilla vaikuttaa ainoastaan tyhjäkäyntiseokseen.
    Hienosäätö tehdään siitä ruuvista, mutta ei perstuntumalla vaan seosmittarit autossa kiinni. Kumpikaan säätötoimenpide ei vaikuta seokseen kovilla kierroksilla.

Mulla säädettiin Laakkosella viime viikolla seokset kohdalleen. Joko taidolla tai tuurilla olin itse säätänyt sen mustan kiekon oikealle hampaalle:think
    Sitä ruuvia saa käsitellä, kuin kipeää sukupuolielintä On nimittäin todella herkkä muuttamaan arvoja.

Leave a comment:

• JuhaT
    replied
    mulla köhi kans putkeen.ja välillä imusarjaan.autto kun ruuvasin noita seoksia.ootko kokeillu ilmamäärä mittarin mustan kiekon naksautusta pari hammasta myötäpäivään ja sitten ruuvannu seoksia??

Leave a comment:

• MPM
    replied
    oon säädelly joka suuntaan ja mittailly pössyjä ja muuta, mut kun kyse ei oo nyt seoksista vaa siitä et köhii putkeen ja oikee ääritilanteessa välillä imuunkin...

kiitos kuitenkin ehdotuksesta.

EDELLEEN siis kaipaisin tietoa tosta ajotus hommasta mikä on pari postausta ylempänä.
    Last edited by MPM; 27-12-2007, 17:15.

Leave a comment:

• JuhaT
    replied
    Originally posted by MPM View Post
    Mitenkäs toi edellisessä postauksessa mainittu nokan ajotus?! Onko m40 jotain säätöä nokkapyörään liittyen muuta kun et jako on kohillaan???

Alkaa vaan tässä pikkuhiljaa olla keinot lopussa joten luultavasti nyt koitan leimata ton tollasenaan kohta ja sit käydä purkaa kannen irti ja vaihan jonkun hyväkuntosen toisen tilalle...

mulla oli samalaisia ongelmia omassa autossa.vaihdoin kaikki kuluvat osat.eikä auttanut.3*boksit vaihdoin ei auttanut.2*ilmamäärämittarit kokeilin ei auttanut.sitten säädin ilmamäämittarin seos ruuvia 2-3 kierrosta vastapäivään päin niin ongelmat loppu.kävin äskettäin kats.auton arvot olivat hyvät.

Leave a comment:

• MPM
    replied
    Mitenkäs toi edellisessä postauksessa mainittu nokan ajotus?! Onko m40 jotain säätöä nokkapyörään liittyen muuta kun et jako on kohillaan???

Alkaa vaan tässä pikkuhiljaa olla keinot lopussa joten luultavasti nyt koitan leimata ton tollasenaan kohta ja sit käydä purkaa kannen irti ja vaihan jonkun hyväkuntosen toisen tilalle...

Leave a comment:

Working...