Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ix vetoakselin suojakumin irrotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ottojt
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 25
    • Helsinki

    #16
    Kumit tuli vaihdettua ja pari vinkkiä jäi mieleen niille, jotka seuraavaksi hommaan ryhtyvät.

    Marmorilla myydään samaan hintaan settiä, jossa on ulko- ja sisänivelen kumit tarvikkeineen sekä pelkkää ulkonivelen kumisarjaa. Molemmissa sarjoissa on rasvat, pannat, prikat ja sokat. Hinta on tosiaan aivan sama noin 45e 08/11.

    04 Repair kit bellows, exterior 2 31601227836
    05 Repair kit bellows, interior 2 31601227838

    Osta siis tuo alempi paketti!

    Ulompaan niveleen tulee pussissa oleva rasva ja tuubit tyhjennetään sisempään.

    Napamutteri oli todella tiukassa ja jouduin poraamaan sen palasiksi. Siihen sopii 30mm:n monikulmainen hylsy, olisiko ollut 12-kulmainen?

    Otin irti alatukivarren ja raidetangonpään navasta sekä kallistuksenvakaimen koiranluusta. Tällöin iskaria saa siirrettyä sivuun niin, että vetarin saa helposti navasta irti. Vetari lähtee helposti vetämällä irti, oikea on noin 80cm pitkä.

    Uloin nivel irtoaa akselista napakalla kumivasaran iskulla niveleen eli on "rynkkynivel".

    Kaikenkaikkiaan helppo homma kun napamutterin sai pois.
    G30 530e xdrive E87 116i E24 635CSi
    ex. E85 Z4 3.0iA E34 525ix E92 325CdA E39 523iA

    Comment

    • pablo
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 732
      • Pirkanmaa

      #17
      Muistelen että riittää pelkkä alapallon irrotus???

      -Anssi

      Comment

      • teemu korhonen
        Newbiemmer
        • Mar 2006
        • 23
        • Jyväskylän Mlk.

        #18
        Nostellaan vanhaa aihetta ylös kun on itselle ajankohtainen ja en ennen ole tehnyt vetoakseli remppaa.
        Eli tällä hetkellä vetoakseli on irti pyörän päästä mutta miten tuo etuperän puoleinen pää lähtee irti? Pitääkö sieltä ottaa joku sokka irti vai vain riuhtaista vetoakseli irti?
        Kuinka tuo murros kannattaa putsata ja pitääkö se purkaa atomeiksi?

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6205
          • Helsinki

          #19
          Mä tekisin näin, että ottaisin koko akselin irti, sitten putsaa vähän että löytää sen lukko sokan, samalla näkee miten se akseli on kasattuna jne.
          Sitten vain putsaus, vaikka jarrucleanerilla, uusi kumi päälle ja rasvat, akseli kasaan klemmarit kiinni ja osa autoon kiinni.
          En muista tuleeko sieltä etuperä öljyt ulos, mutta ne voi vaihtaa samalla.
          Tuossa on linkki vielä mistä voi katsoa lisää
          http://e30performance.info/viewtopic.php?f=22&t=630


          Jos jollain on vielä paremmin neuvoa, niin korjatkoon
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎