Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52b28 syö öljyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    M52b28 syö öljyä

    Melkeenpä saa sanoa, että litra tuhannella. Ei merkkaa tallin lattiaa, ei haise palaneelle. Joskus pieni pölläytys kylmäkäynnistyksessä, muuten ei. Auto 528 touring, steppi 7/97, ajettu 350.000km. Venttilikopan tiiviste vaihdettu kesällä.
    Onko näissä samaa tautia kuin Mersuissa aikanaan, että venttilinohjurit alkaisi päästämään? Auto nykyään vaimon käytössä ja ajo on enimmäkseen ruuhkassa istuskelua, tuli vaan mieleen että pitäisiköhän ottaa se itelle muutamaksi päiväksi ja antaa vähän pitempiä kauroja?
    Viime huollon jälkeen tämä tilanne paheni, öljyinä Mobil S 5W40.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Rikkinäinen tai tukkeessa oleva separaattori nostaa öljynkulutusta. Kaverin autoon vaihdettiin, kalvokin oli ehjä mutta oli tukossa. Ei savuttanut eikä mitään näkyvää mutta söi öljyä.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Rikkinäinen tai tukkeessa oleva separaattori nostaa öljynkulutusta. Kaverin autoon vaihdettiin, kalvokin oli ehjä mutta oli tukossa. Ei savuttanut eikä mitään näkyvää mutta söi öljyä.
      Kiitos, tätä vaihtoehtoa en muistanutkaan. Menee vaihtoon.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • quisma
        BTCF Member
        • May 2005
        • 384
        • Toijala

        #4
        Tosiaan öljymerkin vaihtaminenkin saattaa jostain syystä nostaa kulutusta. Aikoinaan omassa m50b25 koneessa oli ensin castrollin 5w40 sisällä ja öljynkulutus oli kohtuullista. Seuraavat öljyt oli Mobilin 5w40 ja öljynkulutus pompsahti 1L:aan / 1000km. Castrollit takasin ja kulutus taas pieneni selvästi :think
        e46 325ci cabrio m-sport2

        Ex: e46 320da touring -04
        e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
        e39 528ia -96
        e34 525i -92
        e30 320i touring -88
        e36 328i coupe -97
        e36 325i -91

        Comment

        • ockelbo4500
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 923
          • Sotkamo--Oulu

          #5
          Kyllähän ne venttilinvarren kumitkin noilla kilometreillä varmaan voi olla jo huonot. Tai irtikin kuten volvoissa joskus.
          BMW E84 X1 18dXdrive -14

          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
          Ex, E46 320 d Touring -01
          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

          Comment

          • TFV
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 3080
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by TFV View Post
            Kiitos, tätä vaihtoehtoa en muistanutkaan. Menee vaihtoon.
            Separaattori haettu, auto pian tallissa. Sitten alkaa se helvetillinen kiroaminen, että missä v-ssa täällä on separaattori? Onko se tuossa karporaattorin kävyn vieressä? Toivottavasti Ongelmalapsen puhelinklinikka on auki tänään, muuten voi vaimoihminen joutua taksilla tai seiskalla töihin.
            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Ikävä vaihdettava, mutta onnistuu kyllä. Siellä se majailee imusarjan ja koneen välissä.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • goldenm
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 544

                #8
                Kokeile myös öljymerkin vaihtoa. Suurin osa nimittäin öljyn "kulutuksesta" johtuu haihtumisesta (mikäli ei vuoda).
                Omien kokemuksien perusteella Mobilin Synt S:llä ja Super S:llä on taipumista tälläiseen havaittavaan ilmiöön.
                Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                Comment

                • TFV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 3080
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Imusarjassa öljyä, joten diagnoosi saataa olla hyvinkin oikea. Muuten päästiin helpolla, Laakkonen kun myi väärän separaattorin. Tästä lähtien Laakkosen arpomoon mennessä pitää ottaa osan numero itse selville, ei ollut ensimmäinen kerta. Vähän vituttaa purkaa koko juttu ja panna uudestaan nippuun ilman uutta osaa. Mun mielestä näinkin maailmalla arvostetun merkin myyjänä olisi suotavaa olla joku autokaupan ammattilainen.
                  E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                  Comment

                  • TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Cell View Post
                    Rikkinäinen tai tukkeessa oleva separaattori nostaa öljynkulutusta. Kaverin autoon vaihdettiin, kalvokin oli ehjä mutta oli tukossa. Ei savuttanut eikä mitään näkyvää mutta söi öljyä.
                    Ei syö enää ölppiä. Kiittää neuvosta hän.
                    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎