Announcement

Collapse
No announcement yet.

Optimaalinen ihanne seos M20b23 turbo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeniE30
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 452
    • Helsinki

    Optimaalinen ihanne seos M20b23 turbo?

    Joo eli vaikuttaako seoksiin jos säätää venttiilivälykset liian pieniksi ? Säädin venttiilit niin muuten tuli ihan jees, välykset saatto mennä ihan vähän liian nihkeiks käy kylmänä vähän huonosti pakkasella ainakin mutta ku lämpenee niin ihan hyvin hurisee, voiko nostaa bensakulutusta ? Kyseessä m20b23turbo. ps. seos mittari näyttää että kävis pirun rikkaalla että johtuskohan tosta venojen säädötä tai sitten on lampda menny paskaks..
  • BeniE30
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 452
    • Helsinki

    #2
    Ku säädin ne tiukemmalle niin sillonhan tulee venttiilille nostoja enempi joten se kyllä inhimillisesti vaikuttaa käyntiin.. huomasin että venojen säätöjen jälkeen kun kaasuttaa niin iskee mustaa savua Ns"voimasavua" lämpösellä koneella en ole huomannut katsoa että savuttaako..

    Comment

    • BeniE30
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 452
      • Helsinki

      #3
      Tosiaan tuo seos mittari näyttää seoksen olevan ihan tapissa vihreällä ja moottori jarrutuksessa nostaa laihemmalle päin mutta tosivähäsen muutaman ledin verran..

      Comment

      • Tarute
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 345
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by BeniE30 View Post
        Tosiaan tuo seos mittari näyttää seoksen olevan ihan tapissa vihreällä ja moottori jarrutuksessa nostaa laihemmalle päin mutta tosivähäsen muutaman ledin verran..
        Moottorijarrutuksessa pitäs hävitä kaikki pois. Eikä yksikään ledi ei saisi palaa.
        340KW/600NM

        Comment

        • BeniE30
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 452
          • Helsinki

          #5
          Mulla on kyllä cooleri ottanut osumaa ja revennyt sieltä alapäädystä että sekin kyllä vaikuttaa ja voihan toi olla että lambda paskana..

          Comment

          • Hammu
            Moderator
            • Nov 2006
            • 3971
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by BeniE30 View Post
            Mulla on kyllä cooleri ottanut osumaa ja revennyt sieltä alapäädystä että sekin kyllä vaikuttaa ja voihan toi olla että lambda paskana..


            Siis voi nyt hyvää päivää, pitääkö ajaa jos on cooleri paskana?

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Rikot sen koneen jos ajat liian pienillä välyksillä, jos se venakoneisto pitää kamalaa ääntä niin se on pakko rempata, tulee paljon halvemmaksi kuin niiden palaneiden venttiileiden uusinta!
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8258
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                tietysti se käy pirusti rikkaalla jos imm turbon imupuolella ja painepuoli rikki vink vink
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • BeniE30
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 452
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Rikot sen koneen jos ajat liian pienillä välyksillä, jos se venakoneisto pitää kamalaa ääntä niin se on pakko rempata, tulee paljon halvemmaksi kuin niiden palaneiden venttiileiden uusinta!
                  Siis ei ne kanna.. on siel välyksii ihan tarpeeks 0.25 liuskalla pistetty.. ja kokeiltu niin ei kanna..

                  Comment

                  • BeniE30
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 452
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by peto2 View Post
                    tietysti se käy pirusti rikkaalla jos imm turbon imupuolella ja painepuoli rikki vink vink
                    Imm on kyllä painepuolella, mutta voikos se vuotava cooleri vaikuttaa silti seokseen vaikka onkin painepuolella tuo imm? mutta kävi kyllä tosi rikkaalla muutenki vaikka oli cooleri ehjä.. pitää imm jousta vähä kiristää sitten ku on uusi cooleri niin eiköhän se sillä.. eikös ihanne seos olisi että normi ajossa kävisi optimaalilla ja täydellä kaasulla sitten vähä rikkaammalla?
                    Last edited by BeniE30; 02-12-2007, 18:34.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by BeniE30 View Post
                      Imm on kyllä painepuolella, mutta voikos se vuotava cooleri vaikuttaa silti seokseen vaikka onkin painepuolella tuo imm? mutta kävi kyllä tosi rikkaalla muutenki vaikka oli cooleri ehjä.. pitää imm jousta vähä kiristää sitten ku on uusi cooleri niin eiköhän se sillä.. eikös ihanne seos olisi että normi ajossa kävisi optimaalilla ja täydellä kaasulla sitten vähä rikkaammalla?
                      Ihanne seos olisi että aina kävisi optimaalilla
                      Jos käy rikkaalla tehoa lähtee ihan harakoille
                      jos laihalla kuuluu äkkiä ikäviä ääniä.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Ihanne seos olisi että aina kävisi optimaalilla
                        Jos käy rikkaalla tehoa lähtee ihan harakoille
                        jos laihalla kuuluu äkkiä ikäviä ääniä.
                        No eipä se ihan näinkään toimi kyllä. Stokiometrisella seoksella happea on palamiseen tarvittava määrä, mutta laihemmalla seoksella saavutetaan parempi hyötysuhde (ja siten pienempi kulutus) ja rikkaammalla taasen suurempi teho. Itse ajoin viime kesänä suurella kuormalla 12.5-13:1 seoksilla ja cruise-alueilla ~16:1. Ei optimit mutta säätöaika loppui kesken.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8258
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #13
                          Originally posted by BeniE30 View Post
                          Imm on kyllä painepuolella, mutta voikos se vuotava cooleri vaikuttaa silti seokseen vaikka onkin painepuolella tuo imm? mutta kävi kyllä tosi rikkaalla muutenki vaikka oli cooleri ehjä.. pitää imm jousta vähä kiristää sitten ku on uusi cooleri niin eiköhän se sillä.. eikös ihanne seos olisi että normi ajossa kävisi optimaalilla ja täydellä kaasulla sitten vähä rikkaammalla?
                          siinä tapauksessa jos imm on turbon ja vuotokohdan välissä
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Originally posted by Cell View Post
                            No eipä se ihan näinkään toimi kyllä. Stokiometrisella seoksella happea on palamiseen tarvittava määrä, mutta laihemmalla seoksella saavutetaan parempi hyötysuhde (ja siten pienempi kulutus) ja rikkaammalla taasen suurempi teho. Itse ajoin viime kesänä suurella kuormalla 12.5-13:1 seoksilla ja cruise-alueilla ~16:1. Ei optimit mutta säätöaika loppui kesken.
                            Okei myönnetään Mutta erittäin karkeasti asia on kuten sanoin.
                            Ajattelin että karkea moodi on hyvä kun kerran ajellaan risalla coolerilla

                            Comment

                            • BeniE30
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 452
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by peto2 View Post
                              siinä tapauksessa jos imm on turbon ja vuotokohdan välissä
                              Imm on juuri ennen kaasuläppää eli vuotokohdan jälkneen

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎