Joo eli vaikuttaako seoksiin jos säätää venttiilivälykset liian pieniksi ? Säädin venttiilit niin muuten tuli ihan jees, välykset saatto mennä ihan vähän liian nihkeiks käy kylmänä vähän huonosti pakkasella ainakin mutta ku lämpenee niin ihan hyvin hurisee, voiko nostaa bensakulutusta ? Kyseessä m20b23turbo. ps. seos mittari näyttää että kävis pirun rikkaalla että johtuskohan tosta venojen säädötä tai sitten on lampda menny paskaks..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Optimaalinen ihanne seos M20b23 turbo?
Collapse
X
-
Originally posted by BeniE30 View PostTosiaan tuo seos mittari näyttää seoksen olevan ihan tapissa vihreällä ja moottori jarrutuksessa nostaa laihemmalle päin mutta tosivähäsen muutaman ledin verran..340KW/600NM
Comment
-
-
Rikot sen koneen jos ajat liian pienillä välyksillä, jos se venakoneisto pitää kamalaa ääntä niin se on pakko rempata, tulee paljon halvemmaksi kuin niiden palaneiden venttiileiden uusinta!325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
tietysti se käy pirusti rikkaalla jos imm turbon imupuolella ja painepuoli rikki vink vinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostRikot sen koneen jos ajat liian pienillä välyksillä, jos se venakoneisto pitää kamalaa ääntä niin se on pakko rempata, tulee paljon halvemmaksi kuin niiden palaneiden venttiileiden uusinta!
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Posttietysti se käy pirusti rikkaalla jos imm turbon imupuolella ja painepuoli rikki vink vinkLast edited by BeniE30; 02-12-2007, 18:34.
Comment
-
-
Originally posted by BeniE30 View PostImm on kyllä painepuolella, mutta voikos se vuotava cooleri vaikuttaa silti seokseen vaikka onkin painepuolella tuo imm? mutta kävi kyllä tosi rikkaalla muutenki vaikka oli cooleri ehjä.. pitää imm jousta vähä kiristää sitten ku on uusi cooleri niin eiköhän se sillä.. eikös ihanne seos olisi että normi ajossa kävisi optimaalilla ja täydellä kaasulla sitten vähä rikkaammalla?
Jos käy rikkaalla tehoa lähtee ihan harakoille
jos laihalla kuuluu äkkiä ikäviä ääniä.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostIhanne seos olisi että aina kävisi optimaalilla
Jos käy rikkaalla tehoa lähtee ihan harakoille
jos laihalla kuuluu äkkiä ikäviä ääniä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by BeniE30 View PostImm on kyllä painepuolella, mutta voikos se vuotava cooleri vaikuttaa silti seokseen vaikka onkin painepuolella tuo imm? mutta kävi kyllä tosi rikkaalla muutenki vaikka oli cooleri ehjä.. pitää imm jousta vähä kiristää sitten ku on uusi cooleri niin eiköhän se sillä.. eikös ihanne seos olisi että normi ajossa kävisi optimaalilla ja täydellä kaasulla sitten vähä rikkaammalla?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostNo eipä se ihan näinkään toimi kyllä. Stokiometrisella seoksella happea on palamiseen tarvittava määrä, mutta laihemmalla seoksella saavutetaan parempi hyötysuhde (ja siten pienempi kulutus) ja rikkaammalla taasen suurempi teho. Itse ajoin viime kesänä suurella kuormalla 12.5-13:1 seoksilla ja cruise-alueilla ~16:1. Ei optimit mutta säätöaika loppui kesken.
Ajattelin että karkea moodi on hyvä kun kerran ajellaan risalla coolerilla
Comment
-
Comment